حکومت ایران روسای ۴ سفارت اروپایی شامل انگلستان، فرانسه، آلمان و هلند را احضار کرد.

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

 

۱-رویترز خبر داد درپی هشدار کشورهای غربی به رژیم ایران درمورد صدور موشک برای دخالت در جنگ اوکراین، حکومت ایران روسای ۴ سفارت اروپایی شامل انگلستان، فرانسه، آلمان و هلند را احضار کرد.

رژیم ایران تحریم های جدید را محکوم کرد که شامل لغو قراردادهای دوجانبه خدمات هوایی توسط سه کشور اروپایی می شود.

۲-سایت حکومتی ایران دیده‌بان نوشت: شرکت فناوری اطلاعاتی «مکسار» با انتشار تصاویر ماهواره‌ای جدیدی اعلام کرد یک کشتی باری روسی به اسم «پورت اولیا» موشک‌های بالستیک فتح ۳۶۰ را از بندر امیرآباد ایران به بندر آستراخان روسیه برده و در مسیر هم سیستم ردیابی خود را خاموش کرده است. بنا به همین گزارش، این کشتی روسی دستکم ۱۲ بار دیگر در همین مسیر دیده شده است.

۳-مجید نصیرپور عضو مجلس ارتجاع از طرح پزشکیان برای تغییر استانداران خبر داد و گفت: یک کارگروه برای انتخاب استانداران تشکیل شده  و ملاک‌‌ها و شاخص‌هایی برای این انتخاب در نظر گرفته شده است، قانونی وجود ندارد که نمایندگان و ائمه جمعه در انتخاب استانداران دخالت کنند و اتفاقا الزام برعکسی داریم یعنی عدم مداخله قوا در کار یک‌دیگر. 

۴-در ادامه جنگ گرگ‌ها بهار نیوز فاش کرد که ۵۱ درصد سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‌ها است و آن‌ها برایشان کیفیت  و قیمت محصول اهمیت چندانی ندارد چرا که مردم مجبور به خرید محصول بی‌کیفیت و گران هستند.

۵-آرا شاوردیان عضو مجلس ارتجاع گفت: در حال حاضر بانک واقعی نداریم، موسسات موسوم به بانک، شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که به طور غیر قانونی و با مسئولیت بانک مرکزی، به آن‌ها اختیارات بانکداری مانند جذب سپرده و خلق پول داده شده است.

۶-وحید شقاقی کارشناس حکومتی هم گفت: در اقتصاد ایران وضعیت شتر، گاو پلنگ است.

۷-یک کارشناس حکومتی  بنام محمد بحرینیان فاش کرد: در دو سه ماه گذشته سازمان تامین اجتماعی در اقدامی غیراخلاقی به محض این‌که دو یا سه روز پرداختی کارفرمایان به بیمه به تاخیر افتاده، خدمات درمانی کارگران را قطع می‌کند آن‌هم در شرایطی که کارگرانی داریم که خودشان یا افراد خانواده‌اشان در بیمارستان بوده و بیمه‌اشان قطع شده است. وی افزود حقوق کارگران را با تاخیر می‌دهیم و در سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی هم بیمه درمانشان را قطع می‌کند.

۸-آکسیوس خبر داد: نیروهای ویژه ارتش اسرائیل در عملیاتی کم‌سابقه در اوایل این هفته، یک کارخانه زیرزمینی تولید موشکهای دقیق در سوریه را که بنا به گزارشها توسط رژیم ایران ساخته شده بود، منهدم کردند. به گفته منابع، این تأسیسات برای تولید موشکهای میان‌برد توسط حزب‌الله استفاده می‌شد.

آکسیوس افزود: این اولین عملیات زمینی شناخته شده اسرائیل علیه یک مرکز مربوط به رژیم ایران در سوریه در سالهای اخیر است

۹-نهاد بازرگانی سازمان ملل خبر داد اقتصاد غزه تحلیل رفته است و به کمتر از یک ششم میزان ماقبل جنگ رسیده است و بیکاری این منطقه، سه برابر شده است. پدرو مانوئل مورنو، معاون دبیرکل در این نهاد سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست این سقوط اقتصادی را که به یک بحران انسانی بالغ شده، متوقف کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: