اخبار تحولات جنگ در منطقه

در پی حمله هوایی اسراییل به مدرسه پناهجویان در غزه که ۱۸کشته شامل ۶ کارمند سازمان ملل بر جای گذاشت، آنتونی گوترز، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد کاملاً غیرقابل قبول است. مدرسه‌ای که به پناهگاهی برای حدود ۱۲۰۰۰ نفر تبدیل شده بود، امروز بار دیگر هدف حملات هوایی اسراییل قرار گرفت. شش نفر از همکاران ما در آن‌روا، آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل در میان کشته‌شدگان هستند. این نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید اکنون متوقف شود».

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل اعلام کرد : این مدرسه، از زمان شروع جنگ، پنج بار مورد حمله، قرار گرفته است.

نیویورک تایمز۲۲شهریور، درباره حمله هوایی به مدرسه متعلق به آژانس پناهندگان در نصیرات، نوشت: منابع دفاع غیرنظامی گفتند: این واقعه از مرگبارترین حملات اسراییل به غزه طی چد ماه اخیر به‌شمار می‌آید. منابع ملل متحد گفتند: این مجتمع به حدود ۱۲ هزار آواره که عمدتاً شامل زنان و کودکان بود پناه داده بود و از زمان آغاز جنگ تاکنون ۵ بار هدف حملات اسراییل قرار گرفته است.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد حملات اسراییل به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه نزدیک به ۱۰ کشته بر جای گذاشته است. طبق گفته این منبع طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۳۴ فلسطینی در غزه جان خود را بر اثر این حملات از دست دادند.

وزارت بهداشت فلسطین، در بیانیه روز پنجشنبه خود، آخرین آمار قربانیان عملیات نظامی اسراییل در غزه را ۴۱ هزار و ۱۱۸ کشته و ۹۵ هزار و ۱۲۵ مجروح اعلام کرد.

ارتش اسراییل طی بیانیه‌یی که عصر چهارشنبه ۲۱شهریور منتشر شد، اعلام کرد: چندین سایت نظامی متعلق به حزب‌الله، به‌علاوه یک سکوی پرتاب موشک آنرا در مناطق عیتاالشعب و مروحین هدف قرار داده است. در این حمله یکی از فرماندهان این حزب به‌نام محمد قاسم الشاعر به‌قتل رسید.

به گزارش نیویورک تایمز حزب‌الله لبنان در واکنش به این حمله، صبح پنجشنبه مناطق جلیل غربی و کیبوتز واقع در شمال اسراییل را با شلیک ۱۰۰ موشک هدف قرار داد، که منجر به مجروح شدن یک سرباز اسراییلی شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد، عصر چهارشنبه ۲۱ شهریور همزمان با پرواز چند هواپیمای نظامی در آسمان دیرالزور، انفجارهای مهیبی در یکی از مقرهای حزب‌الله لبنان در حوالی شهر حطله، در حومه دیرالزور که محل سکونت شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران است، رخ داد. محل ذکر شده در فاصله ۳ کیلومتری پایگاه نیروهای آمریکایی، در میدان گازی کونیکو قرار دارد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه ۲۲ شهریور نیز نوشت: در حمله هوایی اسراییل به خودرویی در جاده دمشق-قـُنـِیطره واقع در شرق شهر خان ارنبه، دو نفر سرنشینان خودرو کشته شدند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام- روز پنجشنبه ۲۲ شهریور اعلام کرد: نیروهای آمریکایی یک سامانه موشکی حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها در یمن شناسایی و منهدم کردند.

به گزارش تلویزیون حکومتی رژیم ،۲۲شهریور، سرکرده سپاه پاسداران ولایت فقیه در استان گلستان درباره حمله به کشتی‌ها در خلیج عدن و دریای سرخ گفت: ما اراده کردیم اسرائیل رو از بین ببریم، به همه هم اعلام می‌کنیم، هر جایی هم که باشه، امروز صد و سی و دو فروند، کشتیهای اسرائیل در خلیج عدن و دریای سرخ، توسط بچه‌های یمن، درود بر یمن ، یمن یعنی جمهوری اسلامی، دارند کشتی هایشان رو غرق می‌کنند،نفس شون درنمیاید امروز توی عراق، توی لبنان، توی فلسطین، امروز اگر حزب‌الله لبنان می رزمد به برکت انقلاب اسلامی است .

لطفا به اشتراک بگذارید: