محکومیت اعدام ها درایران توسط نماینده جمهوری چک درجلسه حقوق بشردرژنو

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-در جلسه شورای حقوق بشر در ژنو نماینده جمهوری چک گفت: در ایران، تعداد روزافزون اعدام‌ها و دستگیری‌های خودسرانه، بازداشت‌ها و قتل‌  افرادی  را که از آزادی عقیده و بیان استفاده می‌کنند یا به عنوان مدافع حقوق بشر   فعالیت می‌کنند محکوم می‌کنیم.

۲-عفو بین‌الملل، در سالگرد قیام ۱۴۰۱ اعلام کرد در حالی‌که مصونیت سیستماتیک از مجازات مرتکبان جنایات بین‌المللی ادامه دارد، مردم ایران هنوز با پیامدهای ویرانگر ناشی از سرکوب وحشیانه که مقامات جمهوری اسلامی مرتکب شدند، دست و پنجه نرم می‌کنند

۳-به گزارش رسانه های خبری آخوند محمد هادی مفتح نماینده خامنه‌ای در  مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، با وجود درخواست تجدید‌نظر در حکم اخراجش،‌ از آن کشور اخراج شد. اندی گروت، سناتور ایالت هامبورگ، اظهار داشت: اخراج مفتح خبر خوبی برای امنیت آلمان است.

اخراج نماینده خامنه ای پس از حمله به بیش از ۵۰ مرکز رژیم در آلمان صورت گرفت.

۴-به دنبال ارسال موشک توسط رژیم ایران علیه اوکراین، وزیر خارجه هلند، سفیر رژیم آخوندی را احضار کرد.

۵-روزنامه نشنال امارات نوشت:‌  انگلستان، فرانسه و آلمان پروازهای ایران را پس از ارسال موشک از سوی تهران علیه اوکراین متوقف کردند. این ۳کشور اعلام کردند کشورهای اروپایی در محکومیت این اقدام به عنوان «تهدید مستقیم برای امنیت اروپا»، پروازها به ایران و از ایران را محدود خواهند کرد.

۶-آخوند غرویان از باند پزشکیان، انتقاد به دولت او را حرام اعلام کرد  و گفت: مردم بفهمند که انتقادات آن‌ها، چوب لای چرخ گذاشتن، سنگ‌اندازی و کارشکنی در مقابل حرکت دولت است، پاسخ آن‌ها را خواهند داد!

۷-هاشمی‌طبا از باند اصلاحاتی‌های رژیم گفت: همه ظواهر و بواطن نشان می‌دهند آچمز شده‌ایم. این، نه به این دولت و نه به آن دولت ربط دارد، همه می‌دانیم که آچمز هستیم ولی به روی خودشان نمی‌آورند. مسئولان شرکت گاز می‌گویند دستکم صد میلیارد دلار می‌خواهند تا تولید گاز را در  حد فعلی حفظ کنند، مسئولان برق هم می‌گویند دستکم صد میلیارد دلار می‌خواهند تا ظرفیت فعلی برق را حفظ کنند، پزشکیان هم گفته است دستکم ۲۰۰ میلیارد دلار لازم داریم تا رشد۸درصد محقق شود.

۸-اسعدی سامانی رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی رژیم به  زمین‌گیر شدن ناوگان هوایی رژیم  اعتراف کرد و گفت: حدود ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم اما اکنون ۳۲۱ هواپیمای مسافری داریم که ۵۰ درصد آن‌ها به علت سیاست‌گذاری نادرست و تحریم‌ها زمین‌گیر هستند.

۹-سایت آکسیوس خبر از بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس غزه داد و نوشت: رهبران قطر و مصر به حماس فشار می آورند تا از بن بست توافق غزه خارج شود. همزمان یک مقام اسراییلی گفت مذاکرات به بن‌بست رسیده و فکر نمی‌کند نشست دوحه آن را تغییر دهد.

آکسیوس افزود: به گفته مقامات آمریکایی، طی دو هفته گذشته، کاخ سفید به علت درخواست‌های جدید حماس، در مورد امکان دستیابی به توافق در آینده نزدیک بسیار بدبین شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: