مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱-هشتم ربیع‌الاولشهادت امام حسن عسکری(ع)

یازدهمین پیشوای تشیع انقلابی دشمن آشتی‌ناپذیر خلیفه

و ستمگری در ۲۸سالگی

مسعود رجوی -اول فروردین۱۳۶۸

زیارت می‌کنم از جانب هر آن کس که در ایران در طریقهٔ انتظار و اعتراض به مجاهدت پرداخت و هر آن کس که به‌خمینی گفت نه. هر آن کس که در مسیر شما به‌مقاومت در برابر خمینی گفت آری و رنج اون‌رو تحمل کرد و شکنجه‌های اون رو و شهادتش رو. از جانب همهٔ اونهایی که به‌اسارت رفتند و جان باختند.  سلام بر پیشوای عصمت و حقیقت، رهبر راهگشای انقلاب و یکتاپرستی که در حضیض عصر بی‌خبری و ظلمات خورشید تابان رهایی و یگانگی‌رو نوید داد و تنها چراغ هدایت و ریسمان استوار مجاهدت در برابر خمینیان دوران و دین‌فروشان روزگار بود و در منتهای ستم و سرکوب و اختناق به‌ساختن سازمان مسلح و مخفی اسلام‌انقلابی مشغول بود. دوران پیشوایی او البته ۶سال بیشتر به طول نیانجامید و در بیست و هشتمین سال زندگانی هم چون پدرانشان با سم جباران و دین‌پناهان ریایی به‌شهادت رسید. پس سلام نسلها بر تو باد‌ ای مولای ما، سلام همهٔ احرار و مجاهدین، سلام خلق خمینی‌زده و در خون تپیدهٔ ایران. 

از کلمات آن حضرت است که در پیامی به‌مجاهدانش در زندان خلیفه نوشت: بر شما باد پایداری چرا که زندان یک صحنهٔ آزمایش برای صالحان است....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- کنفرانس در پارلمان با حضور نمایندگان مجلسین انگلستان

«حقوق بشر در ایران، تضمین حسابرسی و فراخوان به‌عدالت»

۲۰شهریور۱۴۰۳

سخنان خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

استقبال از گزارش پروفسور جاوید رحمان در مورد جنایتهای سبعانه

جنایت علیه‌بشریت و نسل‌کشی علیه مجاهدین در سالهای۶۰ و۶۱ و قتل‌عام۶۷ و ضرورت برقراری یک مکانیسم بین‌المللی جهت حسابرسی از مسئولان جنایتهای سبعانه.

سخنرانی‌های نمایندگان مجلسین انگلستان در حمایت از برنامه ۱۰ماده‌‌یی خانم مریم رجوی

فراخوان به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و محکومیت دادگاه نمایشی رژیم علیه مجاهدین در تهران

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۳-  در قضائیه جلادان و محاکمه غیابی مجاهدین

جاوید رحمان هم به‌لیست مجرمین افزوده و علیه او اعلام جرم شد

کارشناس ابله رژیم آخوندی در جنون گاوی‌!

سخنگوی مجاهدین‌: آخوند برق گرفته و آخوندک قاضی گویا نمی‌دانند که رژیم‌شان ۷۰بار در سازمان‌ملل به‌خاطر نقض حقوق‌بشر محکوم شده است!

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- وزارت خزانه‌داری آمریکا

تحریمهای جدید علیه ایران‌ایر و ۱۰فرد و ۶نهاد رژیم

بخاطر همدستی و دخالت رژیم آخوندی در جنگ اوکراین

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا. ا ُفـَک روز سه‌شنبه ۲۰شهریور طی بیانیه‌یی اعلام کرد ۱۰فرد و ۶نهاد مستقر در ایران و روسیه را به‌خاطر همدستی در دخالتهای رژیم ایران در جنگ اوکراین، در فهرست تحریمهای خود قرار می دهد. ....

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-تظاهرات یاران شورشگر

در همبستگی با کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام

در ۲۱‌زندان شهرهای مختلف میهن

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- گرگها یکدیگر را از هم می درند

حملات  شدید آخوند نبویان نفر اول مجلس رژیم از تهران به‌پزشکیان

در باره وزرای شریک جرم قاتل و قاتل

«وفاق ملی یعنی وفاق با مردم نه وفاق

با برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم»

حداقل سه نفر باید می‌افتادند، نباید رای می آوردند. وزیری که در فتنه۸۸ بود در همان زمان وزرات اطلاعات نامه می‌دهد به‌رئیس صدا و سیما که ایشان حق ندارد توی صدا و سیما بیاید حرف بزند. چون خیلی دخالت داشت در فتنه این باید رای ‌ می آورد؟! این وزیر شریک است این قاتل هست، شریک قتل هست.

آخوند نبویان عضو مجلس ارتجاع که در انتخابات مجلس رژیم نفر اول از تهران شده و با آخوند رسایی و ثابتی نفرات دوم و سوم، به‌قالیباف که چهارم شده، توسری می زدند، به‌بهانه انتصاب کرمانپور به‌عنوان سرپرست روابط عمومی وزارت‌بهداشت رژیم، بار دیگر حرفهای پزشکیان درباره وفاق را به‌شدیدترین صورت به‌باد حمله گرفت. ....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- سفر پزشکیان به‌عراق برای پیگیری سیاستهای خامنه‌ای

همزمان با اعمال فشار و جابجایی احزاب و گروههای کرد ایرانی و استرداد و تحویل بهزاد خسروی پناهجو و هموطن کرد عضو حزب دموکرات کردستان ایران از سلیمانیه به‌دیکتاتوری آخوندی،  پزشکیان رئیس‌جمهور رژیم در اولین سفر خارجی‌اش به‌عراق رفت. وی قرار است از اربیل و سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق نیز دیدن کند. پزشکیان در فرودگاه تهران درباره اهداف این سفر گفت که برای پیگیری سیاستهای خامنه ای به‌عراق می رود.

 

۸- قتل یک‌هموطن بلوچ  با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای

یک هموطن بلوچ روز سه‌شنبه ۲۰شهریور بر اثر شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای جان باخت. وی روز شنبه ۱۷شهریور، بر اثر شلیک مستقیم پاسداران جنایتکار خامنه‌ای در یکی از روستاهای  مرزی شهرستان هیرمند به‌سختی مجروح شده بود.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- تجمعات اعتراضی کارگران و کارکنان پالایشگاهها...           

کارگران کارخانه لاستیک بازر کرمان، کارکنان پالایشگاههای‌یکم، سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم پارس‌جنوبی در بوشهر  و بازنشستگان فرهنگی در همدان علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی اعتراض و اعتصاب  کردند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰ـ نگرانی اتحادیه اروپا در شورای حکام از اتمی رژیم      

نماینده اتحادیه اروپا در اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی که هم اکنون در وین جریان دارد، طی بیانیه‌یی اعلام کرد: اتحادیه اروپا همچنان از ادامه گسترش برنامه هسته‌ای رژیم ایران نگران است. این رژیم به‌شدت از تعهدات خود در برجام خارج شده است. اتحادیه اروپا نسبت به‌انباشت قابل توجه اورانیوم با غنای بالا و گسترش توانایی و عملیات غنی‌سازی هسته‌ای رژیم ایران، نگران است. گزارش مدیر کل آژانس، افزایش شدید مواد را در ۶۰٪ نشان می‌دهد که از طریق نصب هزاران سانتریفیوژ پیشرفته اضافی تولید شده است. چنین اقداماتی خطرات بسیار مهمی را در ارتباط با اشاعه تسلیحات هسته‌ای به‌همراه دارد، زیرا هیچ توجیه غیرنظامی معتبری وجود ندارند. ....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱ ـ  خبرهای جنگ غزه          

به‌گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا ۲۱شهریور، هواپیماهای ارتش اسرائیل بامداد چهارشنبه همزمان با بمباران چند خانه مسکونی در شهر رفح و خان یونس، مناطق اطراف شهر غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه سه‌شنبه  خبرداد یک‌سایت تولید تسلیحات و یک ستاد فرماندهی نظامی حزب‌الله و ساختمانهای وابسته به‌آن در منطقه جویا در جنوب لبنان هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای آمریکا طی ۲۴ساعت گذشته ۵پهپاد جنگی و ۲سامانه موشکی حوثی‌های وابسته به‌رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها در یمن منهدم کردند.

العربیه ۲۱شهریور به‌نقل از منابع امنیتی عراق نوشت: شامگاه سه‌شنبه ۲موشک در نزدیکی نیروهای آمریکایی مستقر در کمپ النصر در نزدیکی فرودگاه بغداد اصابت کرد که خسارات مادی ببار آورد اما تلفات جانی در بر نداشت.

به‌گزارش بلومبرگ نماینده اسرائیل در هیأت مذاکره‌کننده برای آزادی گروگانها،  به‌این خبرگزاری گفت: اگر یحیی سنوار، رهبر حماس، از موضع خود کناره‌گیری کند و تمام گروگانها را آزاد نماید، اسرائیل خروج امن او از این منطقه را تضمین خواهد کرد....

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 ۱۱ـ  تلویزیون حکومتی:ریال رژیم را بی‌ارزش ترین پول جهان دانست

دیدار نیوز - ریال بی‌ارزش‌ترین پول جهان – ۲۰شهریور۱۴۰۳  

ایران با هفتاد و پنج هزار‌تریلیون‌ریال نقدینگی در سال۲۰۲۳ شصت و هفت درصد نقدینگی جهان را به‌سبب نرخ رشد بالای نقدینگی و کم نکردن صفرهای پول ملی به‌خود اختصاص داد. بر این اساس ریال ایران را می‌توان بی‌ارزشترین پول جهان محسوب کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 ۱۲ـ عامل تورم افسارگسیخته                    

یک کارشناس اقتصادی رژیم روزسه‌شنبه ۲شهریور دولت آخوندی را عامل تورم افسار گسیخته دانست. راغفر درباره برندگان تورم در رژیم گفت :‌تورم برندگانی دارد که اتفاقا خیلی هم پرقدرت هستند. یکی از کانون‌های اصلی تورم در ایران نرخ ارز است که عمدتا توسط دولت قیمت‌گذاری می‌شود. دولت، ناگزیر است که این ارز را مرتب گران‌تر کند تا بتواند تبدیل به‌ریال کند و هزینه‌های ریالی را تامین کند. 

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

     

۱۳ـ ابرچالش فرونشست زمین                    

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رژیم فرونشست زمین را یک ابر‌چالش دانست و گفت: ۳۸۰‌شهر و ۹۰۰۰‌روستا دچار این فرو‌نشست هستند و وسعت آن ۱۸۵هزار کیلومتر مربع است. وی افزود:‌ کشور ما با وجود دارا بودن بیشترین تالاب‌ها به‌دلیل بی‌توجهی به‌حقآبه‌ها بسیاری از آن‌ها به‌منشا گرد و غبار تبدیل شده اند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۴ـ مناظره ترامپ و کامالا هریس

در حالی‌که رسانه‌های آمریکا در گزارش‌های متعدد از رقابتی فشرده و شانه به‌شانه در انتخابات ریاست‌جمهوری بین کامالا هریس و دونالد ترامپ گزارش می‌دهند، شامگاه سه‌شنبه ۲۰شهریور دو‌کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا، در نخستین مناظره خود شرکت کردند. این مناظره که یکساعت و ۴۰دقیقه به‌طول انجامید، توسط تلویزیون ای‌بی‌سی آمریکا برگزار و اداره می‌شد.

کامالا هریس در سخنان خود از جمله گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. ...اما نحوه انجام آن مهم است. چرا که کشته‌شدن بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه نیز یک حقیقت است...من به‌شما اطمینان میدهم همواره توانایی دفاع از خود را به‌اسرائیل بدهم، به‌ویژه در مقابل رژیم ایران و هر تهدیدی که این رژیم و نیروهای نیابتی آن برای اسرائیل ایجاد کنند. ما باید راه حل دو‌کشوری را بکار بگیریم تا بتوانیم غزه را بازسازی کنیم.

دونالد ترامپ متقابلاً، گفت که اگر او بر سر کار بود اصلاً این جنگ پیش نمی‌آمد زیرا: «‌رژیم ایران در زمان ریاست‌جمهوری من،  ورشکسته بود. اینها حوزه‌های ترور هستند؛ تروریسم وحشتناک. آنها هیچ پولی نداشتند... هیچ پولی برای تروریسم نداشتند. درهم‌شکسته بودند. اما اکنون پولدارند. اکنون همان پول را توزیع می‌کنند. ببینید با حوثی‌های یمن و در خاورمیانه چه خبر است. این اتفاق هرگز نمی‌افتاد. من این مشکلات را به‌سرعت حل و فصل خواهم کرد و به‌جنگ روسیه و اوکراین پایان خواهم داد. اگر رئیس‌جمهور منتخب بشوم، حتی قبل از رئیس‌جمهور شدن آن را حل و فصل خواهم کرد».

آسوشیتدپرس گزارش داد: «دونالد ترامپ و کامالا هریس برای اولین بار - و احتمالاً آخرین‌بار - در صحنه مناظره با یکدیگر روبرو شدند. ...

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: