بلینکن ـ تهران مدتهاست که پهپادهای مرگبار را تامین کرده است

اخبارایران وجهان دریک نگاه 

۱-در حالی که رژیم مکرراً هر گونه دخالت در جنگ اوکراین و به کار رفتن تسلیحاتش را در این جنگ تکذیب کرده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از تحریم ایران‌ایر توسط آمریکا به‌دلیل دخالت رژیم در جنگ اوکراین خبر داد.

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دیوید لمی وزیر خارجه انگلستان با تأیید ارسال موشکهای بالستیک رژیم برای استفاده علیه اوکراین آنرا نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانست و گفت:تهران مدتهاست که پهپادهای مرگبار را تأمین کرده و یک کارخانه پهپاد در روسیه ساخته است و پرسنل آن را که چگونه با آنها کار کنند آموزش داده است.

بلینکن افزود: مدتی است که آمریکا نسبت به تهدید دیگری هشدار داده است که آن موشکهای بالستیک برای استفاده در اوکراین است ما علناً به تهران هشدار داده‌ایم ما به تهران به‌طور خصوصی هشدار داده‌ایم که برداشتن این گامها باعث تشدید چشمگیر تنش خواهد شد. دهها پرسنل نظامی روسیه در ایران برای استفاده از سیستم موشک‌های بالستیک سیستم فتح ۳۶۰ آموزش گرفته‌اند که دارای برد ماکزیمم ۷۵مایل می‌باشد.

۲-اولین مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس برگزار شد. در این مناظره که حدود یک ساعت و ۴۰دقیقه طول کشید دونالد ترامپ تصریح کرد اگر من سرکار بودم جنگ غزه شروع نمی‌شد. روسیه به اوکراین نمی‌رفت. رژیم ایران پولی نداشت. اما حالا پول لازم برای ترور را دارد. حوثیهای یمن را ببینید چکار می‌کنند. اگر من بودم  نمی گذاشتم خاورمیانه این وضعیت را داشته باشد. ترامپ افزود: ۸۵میلیارد تجهیزات نظامی را برای طالبان گذاشتند و آنجا را ترک کردند.

کامالا هریس نیز در این مناظره خواستار آتش‌بس در جنگ غزه و آزادی گروگانها شد. وی گفت: ما باید از طرح دو کشوری حمایت کنیم. اسراییل هم باید بتواند در برابر رژیم ایران از خود دفاع کند.

۳-با بالا گرفتن جنگ گرگها، آخوند حسن روحانی با حمله به رادیو تلویزیون رژیم که در تیول باند غالب است گفت: قبلاً می‌گفتم صدا و سیما ملی نیست، میلی است، الآن صدا و سیما باندی و گروهکی شده است. یک گروه صدا و سیما را گرفته، هر چه دلشان بخواهد را پیش می‌برند و تهمت و افترا می‌زنند.

وی افزود: آن‌چنان پشتشان گرم است که هیچ دادگاهی نمی‌تواند کاری کند و هیچ شکایتی به جایی نمی‌رسد.

۴-آخوند نبویان عضو مجلس ارتجاع در واکنش به انتصاب کرمانپور به‌عنوان سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت رژیم گفت: وفاق ملی با سرکار آمدن اغتشاشگران و حامیان آنها شکل نمی‌گیرد بلکه با آمدن جوانان مؤمن و انقلابی و مردمی می‌توان وفاق ملی حاصل کرد و نظم جامعه را حفظ و مشکلات را حل کرد، وفاق ملی یعنی وفاق با مردم نه وفاق با برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم».

۵-راغفر یک کارشناس اقتصادی رژیم اعتراف کرد: تورم برندگانی دارد که اتفاقاً خیلی هم پرقدرت هستند. یکی از کانون‌های اصلی تورم در ایران نرخ ارز است که عمدتاً توسط دولت قیمت‌گذاری می‌شود. دولت، ناگزیر است که این ارز را مرتب گران‌تر کند تا بتواند تبدیل به ریال کند و هزینه‌های ریالی را تأمین کند.

۶-هاشمی‌طبا از مهره‌های اصلاحاتچی رژیم درباره دزدی و فساد در رژیم ولایت فقیه گفت: به‌خاطر دزدی یک گوسفند دست یک نفر را قطع می‌کنند اما برای وزیر کشاورزی دولت سابق که مواردی نظیر چای دبش و نهاده‌های دامی در دوره او مطرح شده و خود در آن نقش داشته، ۳ سال زندان در نظر گرفتند و بعد هم مرخصی می‌دهند و بیرون می‌آید.

هاشمی‌طبا علیه سعید جلیلی نیز گفت: جلیلی به‌دلیل تصمیم‌گیریهای که بابت قضیه کرسنت کرده حدود دهها میلیارد به نظام ضرر وارد کرده است، اما او هنوز هست و می‌گوید من دولت سایه هستم.

۷-رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اذعان کرد: فرو نشست زمین یک ابر چالش است که ۳۸۰ شهر و ۹۰۰۰ روستا دچار این فرو نشست هستند و وسعت آن ۱۸۵ هزار کیلومتر مربع است.

وی افزود: کشور ما با وجود دارا بودن بیشترین تالاب‌ها به‌دلیل بی‌توجهی به حقآبه‌ها بسیاری از آنها به منشاء گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

 

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: