اخبار تحولات جنگ در منطقه

نیویورک تایمز روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در گزارشی از حملات اسراییل به غزه نوشت: نیروی هوایی اسراییل بامداد سه‌شنبه یک منطقه امن بشردوستانه در خان یونس که به‌زعم اسراییل شبه‌نظامیان حماس در آنجا بودند را هدف قرار داد که دست کم ۴۰ کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت.

این حمله به اردوگاه المواصی که از جانب اسراییل منطقه امن اعلام شده بود صورت گرفت. منابع دفاع غیرنظامی گفتند با توجه به‌شدت حمله تعداد کشته‌ها رو به افزایش است و علاوه بر تعداد کشته‌ها، ۱۵ نفر نیز مفقود هستند.

وزارت بهداشت فلسطین روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور اعلام کرد شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه، اکنون به ۴۱ هزار و ۲۰ کشته و نود وچهارهزار و۹۲۵ مجروح افزایش یافته است.

تایمز اسرائیل نوشت: حزب الله لبنان طی روز دوشنبه بیش از ۲۰ موشک و پهپاد به مناطق جلیل غربی و کریات شمونا در شمال اسرائیل شلیک کرد. دراین حملات دو سرباز اسرائیلی مجروح شدند و خساراتی به ساختمانهای این منطقه وارد آمد.

این منبع افزود :متقابلاً نیروی هوایی اسرائیل طی چند رشته عملیات هوایی در مناطق کفر چولا و کفر کلا در جنوب لبنان، یک پست دیدبانی و چند زیر ساخت نطامی حزب الله را هدف قرار داد.

علاوه بر این رسانه های لبنانی از هدف قرار گرفتن یک خودرو در نزدیکی شهر صغبین در منطقه بـِقاع توسط پهپادهای اسرآئیلی خبر دادند.

لطفا به اشتراک بگذارید: