مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱-نوزده شهریور ۱۳۹۵ سالگرد هجرت بزرگ 

پایان انتقال سازمان‌یافتهٔ مجاهدین از عراق به‌آلبانی

پس از ۱۴سال رزم خونین در اشرف نخستین و لیبرتی

سخنان خانم مریم رجوی – ۲۰شهریور ۹۵

سالگرد هجرت‌بزرگ و پایان پیروزمند انتقال سازمان‌یافته مجاهدین

در ۱۹شهریور ۱۳۹۵

سرانجام، کارزارهای بی‌وقفهٔ سیاسی و بین‌المللی برای حفاظت اشرفیها و انتقال امن جمعی و سازمانی آنها به‌بار نشست و توطئه‌ها و طرحهای نابودی و متلاشی‌کردن مجاهدین در‌هم شکست و رژیم ولایت‌فقیه با وزارت اطلاعاتش و با نیروی تروریستی قدس و با تمام مزدبگیران و مزدورانش در عراق، که همه آنها تشنه به‌خون مجاهدین بودند، کور و بور برجا ماند.

جنبش آزادی مردم ایران، یک گام کیفی از رژیم حاکم پیشی‌گرفت و طرح ولایت‌فقیه برای برون‌رفت از بحران سرنگونی، که سر بریدن و انهدام فیزیکی مجاهدین و آلترناتیو دموکراتیک لازمهٔ آن است، شکست خورد.

۱۴سال بمباران، خلع سلاح، حبس خانگی، محاصره، تیغ و تبر، حملهٔ زرهی و حملات موشکی همراه با شکنجه روانی و۳۲۰بلندگو، اثر نکرد. هم‌چنان‌که به‌خدمت گرفتن امکانات ۱۲دولت و ماجرای ۱۷ژوئن، برچسب تروریستی، پرونده‌سازی و بیش از ۲۰دادگاهی که پیروزمندانه از آنها عبور کردیم، به‌جایی راه نبرد…

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۲-اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

حمله تروریستی مزدوران اطلاعات رژیم آخوندی

به‌ساختمان یک انجمن هوادار مجاهدین در سوئد با چندکوکتل

عوامل اطلاعات رژیم آخوندی در نخستین اقدام تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران پس از ریاست‌جمهوری پزشکیان، ساعت‌۳ بامداد دوشنبه ۱۹شهریور(۹سپتامبر۲۰۲۴) ساختمان یک‌انجمن هوادار این سازمان را در منطقه اسپونگا در شمال استکهلم با چند‌کوکتل مورد حمله قرار دادند. چند پنجره ساختمان شکسته شد و دیواره بیرونی ساختمان آتش گرفت. آتش توسط ساکنان ساختمان خاموش گردید و پلیس بلادرنگ در محل حاضر شد. در جریان این حمله تروریستی به‌کسی آسیبی نرسید. در ماههای گذشته مزدوران اطلاعات شیشه خودروی خانم‌گیسو شاکری هنرمند مقاومت و شماری از هواداران مجاهدین را شکسته و به‌آن خسارت وارد کرده بودند. آنها قبلا نامه‌های تهدید‌آمیز از سوی مزدوران دریافت کرده بودند....

سایت اداره مرکزی پلیس سوئد

آتش سوزی در ساختمان اداری در منطقه صنعتی «لوندا»

وقایع و اخبار روز ۹سپتامبر ساعت: ۰۳:۰۸

آتش سوزی در یک‌ساختمان اداری در منطقه صنعتی لوندا رخ می‌دهد. به‌رغم این‌که در انقضای ساعت کاری، افرادی در دفتر حضور دارند، اما هیچ آسیبی رخ نداده است. آتش‌نشان‌ها در حال اطفاء‌حریق هستند. نشانه‌هایی از آتش‌سوزی عمدی دیده می‌شود و پلیس تحقیقات مقدماتی را برای این آتش سوزی آغاز می‌کند. هیچ یک از افرادی که در ساختمان حضور داشتند مظنون به انجام عمل خلافی نیستند....

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۳- درگذشت علیرضا گلی‌پور زندانی سیاسی هوادار مجاهدین

از افشاگران فعالیت‌های اتمی رژیم آخوندی

علیرضا گلی‌پور زندانی سیاسی هوادار مجاهدین متولد۱۳۶۵ که پس از ۹سال زندان در سال۱۴۰۰ به‌دلیل شدت بیماری و وخامت حالش آزاد شده و در بیرون از زندان تحت‌معالجه قرار داشت، روز شنبه ۱۷شهریور در تهران بر اثر بیماری قلبی درگذشت. او تا قبل از اولین دستگیری در سال۱۳۸۸ دانشجوی نخبه دورهٔ دکترا در رشتهٔ مهندسی برق در آلمان و از سوی وزارت ارتباطات و فناوری رژیم مأمور به‌خدمت بود. علیرضا گلی‌پور پس از دومین دستگیری در سال۱۳۹۱ به‌اتهام عضویت در مجاهدین «سازمان برهم زننده امنیت»، مشارکت در افشای برنامه هسته‌ای رژیم، تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و رهبری آن توسط قاضی دژخیم صلواتی به ۳۹‌سال و ۹ماه زندان محکوم شد. این حکم در دادگاههای بعدی با فعالیت وکلا به ۱۵سال زندان تقلیل یافت....

ایران: فراخوان به اقدام عاجل برای نجات جان زندانیان سیاسی اعتصابی

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - ۷تیر۱۳۹۵

سخنگوی مجاهدین با درود به‌مجاهدت و پایداری علیرضا گلی‌پور که با تحمل شکنجه‌ها و مرارت‌های ناشی از بیماری به‌مرتبت حقیقی یک مجاهد‌خلق دست یافت، او را سرمشقی برای دانشجویان و دانش‌پژوهان انقلابی و به‌ویژه نخبه‌های علمی و فنی میهن اسیر خواند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۴-اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

صبح امروز دژخیمان خامنه‌ای ۶ زندانی را در زاهدان حلق آویز کردند

موج جدید اعدامها‌ در سالگرد قیام۱۴۰۱، اعدام ۱۵۴زندانی در دوران رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای - دبیرخانه شورای‌ ملی مقاومت‌ ایران‌‌ – ۱۹شهریور۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۵-تظاهرات یاران شورشگر در وین

همزمان با اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

دوشنبه ۱۹شهریور ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۶- نان در تهران هم گران شد 

قیمت سنگک از ۳به ۵‌هزار تومان رسید 

به‌دنبال گران‌شدن نان در چندین‌شهر کشور، رژیم آخوندی در یک اقدام ضدمردمی قیمت نان در تهران را از روز دوشنبه۱۹شهریور گران کرد.

سایت حکومتی همشهری روز‌دوشنبه ۱۹شهریور نوشت: پس از اصلاحات صورت گرفته در چندین استان مختلف، از امروز قیمت‌های جدید نان در تمامی کارتخوانهای هوشمند عرضه نان در تهران ثبت شد.

سایت حکومتی دیده‌بان ایران نیز روزدوشنبه نوشت: نرخ‌های جدید نان در تهران، لواش ۴۰‌درصد، بربری ۳۹‌درصد و سنگک ۶۶‌درصد افزایش قیمت پیدا کرد.

رئیس اتاق اصناف رژیم در تهران در‌این‌باره گفت: نان‌سنگک ساده از ۳ به ۵هزار تومان، همچنین قیمت نان‌بربری ساده با آرد نوع یک، از ۱‌هزار و ۸۰۰تومان به ۲هزار و ۵۰۰تومان و بربری‌ساده با آرد نوع دو از ۲‌هزار و ۵۰۰تومان به ۳‌هزار و ۵۰۰تومان رسید.

مسعود رجوی: ۲۷مرداد۱۴۰۳

افزایش قیمت نان برای مردم ایران که اکثریت عظیم آنان، زیر خط فقر به‌سر می‌برند، بسا بیشتر از افزایش قیمت بنزین، غیر‌قابل قبول و غیر‌قابل تحمل است. باید نان و آب غارت‌شدهٔ خلق در زنجیر را بر سر این رژیم آجر و آتش کرد.

فراخوان سخنگوی مجاهدین به‌اعتراض به‌گرانی نان

 قوت لایموت مردم ایران هر زمان هر مکان

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۷- پزشکیان در دیدار با جنایتکاران وزارت بدنام اطلاعات:

شما سربازان واقعی این انقلاب هستید. سربازانی که دارید گمنام کار خودتان را می‌کنید و تلاش می‌کنید.

پزشکیان در دیدار با سرکردگان وزارت بدنام اطلاعات ۱۹شهریور ۱۴۰۲

شما، سربازان واقعی این انقلاب هستید، سربازانی که بدون این که ادعای نام و نانی داشته باشید، دارید گمنام کار خودتون می‌کنید، تلاش می‌کنید و زحمت می‌کشید. این چیزیه که هر چقدر آدم خالص‌تر، انقدر به‌خدا نزدیک‌تر. اگر ما کاری انجام دهیم که مردم راضی شوند؛ ولایت، جمهوری اسلامی و انقلاب را تثبیت می‌کنیم یا نسبت به‌انقلاب ولایت خیانت می‌کنیم؟ اگر کاری بکنی که مردم راضی شوند این انقلاب حفظ می‌شود و این نظام می‌ماند. ولایت حفظ می‌شود،...

مسعود رجوی -۱۹شهریور۱۴۰۳

فقط یک سؤال از پزشکیان باقی می‌ماند: وزارت بدنام اطلاعات با پرونده ۴۰سالة شکنجه و جاسوسی و کشتن امثال زهرا کاظمی، قتل‌های زنجیره‌ای،خودکشی‌سازی و اعدام و قتل‌عام و تروریسم و بمب‌گذاری از قبیل اسدالله اسدی.

در کجای نهج‌البلاغه و دستورالعمل فرمانداری حضرت علی به‌مالک اشتر نوشته شده است؟!

اگر میتوانی نشانی و فصل و صفحه آن را بگو!

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید 

۸- تظاهرات بازنشستگان، غارت‌شدگان و کارگران

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

خبرنگار سیمای آزادی: 

بازنشستگان تهران  - بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ کرمانشاه  - بازنشستگان مخابرات کرمانشاه، اهواز، رشت،اصفهان، شیراز، اردبیل، تبریز، سنندج، مریوان، بروجرد، خرم آباد.

معلمان نهضت سوادآموزی تهران 

اعتراض پرستاران قزوین 

غارت‌شدگان مسکن بلدالامین کرمان،  غارت‌شدگان مسکن ملی اسلامشهر،

کارکنان شاغل در پالایشگاههای گاز فجر جم، کنگان و سکوهای چهل‌گانه

کشاورزان دزفول و اعتراض سریداران

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۹- جان‌باختن سارا دلدار از بازداشت شدگان قیام ۱۴۰۱

بر اثر عفونت ناشی از اصابت گلوله پاسداران خامنه‌ای

بنا‌به‌گزارشهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، سارا دلدار از بازداشت شدگان قیام‌۱۴۰۱ به‌دلیل عفونت ناشی از شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای در جریان قیام۴۰۱ جان باخت. سارا دلدار که در زندان لاکان رشت زندانی بوده در دی‌ماه۱۴۰۲، به‌صورت مشروط به‌منظور درمان آزاد شده بود اما، بعد از گذشت ۹ماه از آزادی مشروط بر اثر گسترش عفونت ناشی از وجود ساچمه در بدن و سرش روزشنبه ۱۷شهریور در بیمارستان رشت جان باخت. 

مأموران اداره بدنام اطلاعات آخوندی، در آستانه سالگرد قیام۱۴۰۱ به‌خانواده سارا دلدار فشار آورده‌اند که درگذشت او را علنی نکنند. به‌همین دلیل مراسم تدفین وی تنها با حضور تعداد کمی از افراد خانواده‌اش انجام شد.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰- خبرهای جنگ غزه

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد: شامگاه یکشنبه ۱۸شهریور صدای ۱۳انفجار مهیب در محل تحقیقات توسعه و تولید موشکهای دقیق زمین به‌زمین متعلق به‌سپاه پاسداران رژیم ایران و شبه نظامیان آن در حومه غربی شهر حما در سوریه شنیده شد که ناشی از ۴رشته حمله موشکی اسرائیل به‌این مجموعه بود. به‌گزارش منابع محلی در این حمله دست کم ۱۸تن کشته و ۳۲ تن زخمی شدند و حال بسیاری از آنان وخیم است.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم  روز دوشنبه در واکنشی ترسان نسبت به‌حمله شامگاه یکشنبه به مرکز تحقیق و تولید موشکهای زمین به‌زمین متعلق به‌سپاه پاسداران در سوریه گفت‌:‌ مایلم من اولاً این حمله جنایت‌کارانه‌ای که رژیم غاصب صهیونیستی بامداد امروز به‌خاک سوریه انجام داده به‌شهادت جمعی از شهروندان این کشور و مجروح شدن عده قابل توجهی منجر شده رو شدیداً و با قوی‌ترین عبارات محکوم بکنم...                              

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه نوشت: با بمباران و گلوله‌باران مناطق مختلف نوار غزه، از جمله اردوگاه نصیرات و نواحی شرقی شهر غزه، چندین ساختمان مسکونی ویران و ده‌ها تن از جمله چند‌کودک کشته شدند.

وولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد در افتتاحیه اجلاس عمومی حقوق‌بشر در ژنو درباره جنگ در غزه گفت: «کشورها نباید و نمی‌توانند بی‌توجهی آشکار به‌قوانین بین‌المللی و تصمیمات لازم‌الاجرای شورای امنیت و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری را بپذیرند.»

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                                 

۱۱- اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح دوشنبه آغاز شد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، رافائل گروسی مدیر‌کل آژانس در سخنرانی خود درباره برنامه اتمی رژیم آخوندی با اشاره به‌گزارش فصلی آژانس گفت: ذخایر اورانیوم در ایران تا خلوص ۲۰‌درصد و ۶۰‌درصد همچنان رو به‌افزایش است و این رژیم تعداد آبشارهایی را که برای تولید «یواف۶» استفاده می‌شود، افزایش داده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                              

 ۱۲-روزنامه حکومتی هم میهن روز یکشنبه۱۸شهریور نوشت:

۹۲ درصد مردم ایران به وضعیت فعلی معترضند؛

این خلاصه بخش «مسائل و آسیب‌های اجتماعی» موج چهارم پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های مردم ایران است که داده‌هایش آبان‌ماه سال۱۴۰۲ جمع‌آوری و حالا به‌یکی از مهمترین پیمایش‌ها درباره وضعیت جامعه ایران تبدیل شده است.        

۱۳- روزنامه حکومتی اعتماد روز یکشنبه ۱۸شهریور نوشت:

بر اساس اطلاعات سازمان‌پزشکی قانونی، آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات از سال‌۱۴۰۰ بار دیگر به‌روند افزایشی برگشته و سال گذشته بیش از ۲۰‌هزار نفر بر اثر تصادف رانندگی در جاده‌ها، جان خود را از دست داده‌اند که رکورد ۱۲ساله را شکسته است.   

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

      

 

لطفا به اشتراک بگذارید: