اجلاس شورای حکام آژانس وعدم هیچگونه پیشرفتی درزمینه اجرایی شدن بیانیه مشترک

اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح دوشنبه آغاز شد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، رافائل گروسی مدیر کل آژانس در سخنرانی خود درباره برنامه اتمی رژیم آخوندی با اشاره به گزارش فصلی آژانس گفت: ذخایر اورانیوم در ایران تا خلوص ۲۰ درصد و ۶۰ درصد هم‌چنان رو به افزایش است و این رژیم تعداد آبشارهایی را که برای تولید «یواف۶» (UF۶) استفاده می‌شود، افزایش داده است.

وی افزود: هیچ پیشرفتی در حل و فصل مسائل پادمانی باقی مانده حاصل نشده است. آژانس تداوم اشراف خود درباره تولید سانتریفیوژها و موجودی آن‌ها، روتورها و بیلوزها، آب سنگین و کنسانتره سنگ اورانیوم در ایران را از دست داده است.

گروسی گفت: که ادعاهای رژیم ایران با ذرات اورانیوم با منشاء انسانی که از سوی آژانس در محل‌های اعلام‌نشده در ایران پیدا شده، مغایرت دارد.

گروسی گفت: مسائل پادمانی باقی مانده باید برای آژانس حل و فصل شوند تا بتواند تضمین بدهد که برنامه هسته‌ای رژیم ایران، منحصرا، صلح‌آمیز است.

وی درباره اجرایی شدن بیانیه مشترک آژانس و رژیم ایران گفت: هیچ پیشرفتی در ۱۵ ماه گذشته در زمینه اجرایی شدن بیانیه مشترک چهارم مارس ۲۰۲۳ حاصل نشده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: