اعلام رسمی گرانی نان و تبعات آن

گفتگو با رضا هفت برادران

دولت پزشکیان در اولین اقدام ضدمردمی خود روز دوشنبه ۱۹شهریور نان را گران کرد و خبرگزاریهای حکومتی نوشتند:  فاطمه نظری رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: با موافقت وزارت کشور تغییرات قیمت در کارتخوانهای عرضه نان اعمال شد.

قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در تهران تغییر نکرده بود اما طی روزهای گذشته بصورت غیررسمی قیمت نان در استانهای مختلف گران شده بود.

فاطمه نظری افزود: نان سنگک ساده از ۳ به ۵هزار تومان، هم‌چنین قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک، از ۱ هزار و هشتصد تومان به ۲ هزار‌و‌پانصد تومان و بربری ساده با آرد نوع دو ۲ هزار و پانصد تومان به ۳هزار و پانصد تومان رسید.

وی ادامه داد: نان لواش با آرد نوع یک از پانصد تومان به هفتصد تومان تغییر قیمت یافت و لواش نوع دو نیز از ششصد و پنجاه به نهصد تومان رسید. قیمت نان سنتی تافتون با آرد نوع یک، از ۹۰۰تومان به ۱ هزار و دویست شصت تومان و نوع دو از ۱ هزار و دویست به ۱ هزار‌و‌پانصد تومان رسید. هم‌چنین قیمت نان ماشینی تافتون با آرد نوع یک از هفتصد به ۸۵۰تومان و نوع دو از ۱ هزار به ۱ هزار و دویست تومان تغییر یافت.

به گفته فاطمه نظری شکل عرضه نان کنجدی نیز تغییر یافته، به این ترتیب که در کارتخوانهای عرضه نان قسمتی جداگانه برای خرید کنجد در نظر گرفته شده و مشتریان می‌توانند از این قسمت به ازای هر نان از ۱۰ تا ۳۰گرم کنجد خریداری کنند و نانوا با نظر مشتری از این کنجد در پخت نان استفاده می‌کند.

سایت حکومتی آفتاب نیوز در همین رابطه نوشت: البته قیمت‌های نان در تهران که مسئولان اعلام کرده اند با آنچه به فروش می رسد، تفاوت دارد و قیمت نان بیش از آن چیزی است که مسئولان اعلام می کنند.

در این قسمت از برنامه می‌خواهیم ببینیم که از اعلام رسمی گران شدن نان در تهران چه نتیجه ای می توان گرفت؟ 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: