زمینه سازی عارف معاون پزشکیان برای گران کردن بنزین

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

 

۱-عارف معاون پزشکیان برای گران کردن بنزین زمینه ساری کرد و گفت: کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ نگویند عارف گفت فردا می‌خواهیم آزادسازی انجام دهیم.

۲-رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به گوشه‌یی از وضعیت فاجعه‌بار آموزش و پرورش در حکومت آخوندی اعتراف کرد و گفت: در دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حدود ۲۱۶ هزار و ۲۴۳ کودک بازمانده از تحصیل داشته‌ایم.

۳-در آستانه بازگشایی مدارس سرپرست آموزش و پرورش رژیم در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی مناطق شهر یاسوج مدرسه ندارد. یک ناهمگونی در توزیع و جانمایی مدارس شهر یاسوج داریم که سبب بروز مشکلاتی شده است.

۴-به گزارش خبرگزاری رویترز و دیدبان حقوق‌بشر سوریه شامگاه یکشنبه ۱۸شهریور صدای ۱۳ انفجار مهیب در منطقه تحقیقات علمی توسعه تسلیحات شیمیایی متعلق به سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان آن در حومه غربی شهر حما در سوریه شنیده شد که ناشی از ۳رشته حمله موشکی اسراییل به این مجموعه بود. دست کم دو موشک اسراییل به دو مرکز شبه‌نظامیان اصابت کرد که منجر به‌آتش‌سوزی گسترده و کشته و مجروح شدن شماری از آنان گردید. برخی منابع از ۵کشته خبر می‌دهند. رویترز از حضور کارشناسان نظامی رژیم آخوندی خبر داده است.

۵-فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز یکشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته سه پهپاد حوثی‌ها و دو سامانه موشکی را در منطقه تحت کنترل آنها در یمن منهدم کرده است.

۶-آکسیوس نوشت: تردیدها در مورد شرایط جدید توافق غزه، در کاخ‌سفید افزایش می‌یابد. یک مقام آمریکایی نوشت: 'این دوره سختی است. افراد ما در کاخ‌سفید غمگین، ناراحت و ناامید هستند. ما هنوز در حال کار هستیم، اما قرار نیست چیزی را به‌زودی ارائه کنیم.

چند مقام دیگر آمریکایی به آکسیوس گفتند: در هفته گذشته مشاوران ارشد بایدن در حال بررسی وضعیت مذاکرات بوده‌اند و نسبت به شانس دستیابی به توافق در آینده نزدیک بسیار تردید داشته‌اند.

۷-نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: زمانی که من کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری خود را اداره می‌کردم، اف.بی.آی جلسه جداگانه‌یی با من داشت تا به من اطلاع دهد که رژیم ایران در حال دخالت در انتخابات ما بوده و از طریق کارزار ما بر انتخابات تأثیر می‌گذارد.

نیکی هیلی افزود: شما اطلاع دارید توطئه قتل که نام من در آن برده شد، آن هم توسط رژیم ایران. مدت طولانی است که ادامه دارد و آمریکایی‌ها باید بیدار شوند.

لطفا به اشتراک بگذارید: