مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱-به‌یاد پدر طالقانی روح راستین انقلاب ضدسلطنتی

به‌مناسبت سالگرد فقدان دریغ انگیزش در ۱۹شهریور ۱۳۵۸

«وقتی اسم مجاهدین برده می‌شد اعصاب اینها بهم می‌لرزید، از اسم مسعود رجوی وحشت داشتند، از اسم خیابانی وحشت داشتند»

نام بردن از پدر‌طالقانی به‌عنوان رهبر انقلاب ضدسلطنتی رودرروی خمینی

در اجتماع بزرگ دانشگاه تهران ۲‌روز پس از وفات پدر

دانشگاه تهران-بزرگداشت پدر طالقانی ۲۱شهریور۱۳۵۸

حالا معلم، رهبر و فرمانده ما به‌خاک افتاده و به‌خدا پیوسته… راستی بچه‌ها چطور باور کنیم که بی‌پدر شدیم، آقای ما مرده، نه نه، مگه میشه همچین پدری بمیره، کفش و عصا و سلاحش‌رو همونطوری دم در بگذارین، حاضر و آماده، پدر طالقانی باز می‌گرده، اگر کسی پرسید کی میاد؟ بگین وقت بهار بگین موقع لاله زار، وقتی لاله‌ها دوباره به‌گل نشستند، اگر باز هم پرسیدند کجا میشه دیدش و کجا میشه پیداش کرد، از اون جا که گفتیم روح مجسم انقلاب ما بود بگین، توی چشمه‌سارها، اون‌جا که ماهیهای سیاه کوچولو گستاخی می‌کنند و خلاف جریان شنا می‌کنند، اون جا میشه دیدش، در هر کجا که ابوذری هست و اعتراض، در هر کجا که مالکی هست و شمشیر، در هرکجا که مالکی هست و شمشیر از نیام کشیده، در هرکجا که علی‌وار چهرهٔ راستین اسلام و تفسیر واقعی قرآن هست، وقتی که می‌خروشیم، می‌جنگیم و وقتی که می‌فهمیم.

پخش در پایان اخبار

۲- مراسم آغاز شصتمین سال تأسیسسازمان مجاهدین خلق ایراندر کشورهای مختلف -شهریور۱۴۰۳

پخش ساعت‌۲۱۳۰ به وقت ایران

ساعت‌۲۰ به وقت اروپا

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید

۳- اجلاس شورای ملی مقاومت ایران

در چهل و سومین سالگرد تأسیس شورا

قسمت هشتم

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید

۴- خانم مریم رجوی:

 استرداد و تحویل بهزاد خسروی پناهجو و هموطن کرد عضو حزب دموکرات کردستان ایران از سلیمانیه به‌فاشیسم دینی حاکم بر ایران را قویا محکوم میکنم.

از ملل‌متحد و  دولت اقلیم کردستان عراق می‌خواهم با محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه که نقض آشکار  اصل نانرفولمان است، برای بازگرداندن او به‌نزد خانواده‌اش در سلیمانیه که در آنجا اقامت قانونی دارد اقدام کنند. مسئولان این استرداد باید در برابر عدالت قرارگیرند و از تکرار چنین فجایعی جلوگیری شود.

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

خانم رجوی استرداد پناهجوی کرد از سلیمانیه به‌رژیم را محکوم کرد و

خواستار اقدام ملل‌متحد و دولت اقلیم کردستان عراق برای بازگرداندن

وی و جلوگیری از فجایع مشابه شد.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، استرداد و تحویل بهزاد خسروی پناهجو و هموطن کرد عضو حزب دموکرات کردستان ایران از سلیمانیه به فاشیسم دینی حاکم بر ایران را قویا محکوم کرد. خانم رجوی از ملل متحد و  دولت اقلیم کردستان عراق خواست این اقدام جنایتکارانه که نقض آشکار  اصل نانرفولمان است، را محکوم کنند و برای بازگرداندن او به‌نزد خانواده‌اش در سلیمانیه که در آنجا اقامت قانونی دارد اقدام کنند. خانم رجوی تاکید کرد مسئولان این استرداد باید در برابر عدالت قرارگیرند و از تکرار چنین فجایعی جلوگیری شود.دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۱۸شهریور۱۴۰۳

در‌باره بازداشت بهزاد خسروی توسط دستگاه امنیتی اقلیم کردستان موسوم به‌”آسایش“ در شهر سلیمانیه و استرداد جنایتکارانه او به‌اداره اطلاعات سنندج ،مرکز تشکیلات حزب دموکرات کردستان ایران در اطلاعیه خود اعلام کرد: در مدت دو‌هفتهٔ گذشته بهزاد خسروی، اهل شهر سقز، عضو حزب دمکرات کوردستان ایران، ساکن شهر سلیمانیه از سوی دستگاه آسایش حکومت اقلیم در این شهر دو‌بار احضار و بار‌دوم پس از چند‌روز بازداشت، به‌ادارهٔ اطلاعات شهر سنندج تحویل داده شده است. در اطلاعیهٔ دستگاه آسایش اقلیم در شهر سلیمانیه دلیل بازداشت و استرداد بهزاد خسروی به‌جهموری اسلامی چنین توجیه شده که نامبرده مجوز اقامت در اقلیم کوردستان را نداشته و عضو هیچ سازمان سیاسی‌ای نبوده است.

برخلاف آنچه که در اطلاعیهٔ دستگاه آسایش آمده است، بهزاد خسروی بیش از ۱۰سال است به‌همراه مادر و خواهرش در اقلیم کوردستان و مشخصأ در شهر سلیمانیه بسر می‌برد و طبق همهٔ شواهد موجود، در ادارهٔ سکونت شهر سلیمانیه اقامت‌نامهٔ رسمی دریافت کرده و حضورشان در سلیمانیه قانونی و طبق موازین حکومت اقلیم بوده است. وی حتی بعنوان پناهجوی سیاسی در کمیساریای عالی پناهندگان، نمایندگی‌UN در اقلیم کوردستان ثبت‌نام کرده است. همچنین ایشان مدت ۷سال است خود و خانواده‌اش عضو حزب دمکرات کوردستان ایران بوده و در طول این مدت نیز در چارچوب قوانین و موازین حکومت اقلیم در سلیمانیه بسربرده و هیچگونه سرپیچی و تخلفی از نامبرده سرنزده است که در نهاد قانونی یا دادگاهی به اثبات رسیده باشد....

  برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید

۵-بکارگیری باندهای جنایتکار و قاتلان حرفه‌ای

برای انجام عملیات تروریستی در اروپا توسط رژیم آخوندی

گزارشهای خبرگزاری فرانسه و بیلد آلمان

خبرگزاری فرانسه درباره اجیرکردن جنایتکاران حرفه‌ای توسط رژیم در اروپا برای انجام عملیات تروریستی نوشت: سرویس مخفی رژیم ایران به توطئه برای کشتن یهودیان در اروپا متهم شد. دادگاه پاریس در ماه‌می‌ زوجی را به‌همین اتهام در آلمان و فرانسه دستگیر کرد. این پرونده نشان‌دهنده احیای تروریسم تحت حمایت رژیم ایران در اروپا است. هدف ادعایی اطلاعات رژیم ایران هدف قرار دادن غیرنظامیان و ایجاد ترس در اروپا در میان مخالفان سیاسی کشور و همچنین در میان یهودیان و اسرائیلی‌ها بود. به‌گفته اداره کل امنیت داخلی فرانسه، گمان می‌رود یکی از زندانیان سابق، مظنون را با هماهنگ‌کننده این سلول، یک قاچاقچی عمده مواد‌مخدر در لیون در فرانسه مرتبط کرده که در ماه‌می‌ به‌ایران سفر کرده است.

بیلد آلمان،‌(۱۷شهریور) نیز در گزارشی درباره انجام عملیات تروریستی در اروپا با اجیر کردن جنایتکاران توسط رژیم آخوندها نوشت: «سرویس مخفی داخلی فرانسه در گزارشی درباره عملیات برنامه‌ریزی شده اعلام کرد: این پرونده نشان‌دهنده تجدید حیات «تروریسم دولتی رژیم ایران» در اروپا است. از سال‌۲۰۱۵«سرویس‌های رژیم ایران ترورهای هدفمند را از سر گرفته‌اند». این تهدید بعد از جنگ بین اسرائیل و حماس افزایش یافته است. بر اساس سندٍ سرویس مخفی داخلی فرانسه هدف رژیم ایران گسترش ناامنی از طریق حمله به‌«اهداف غیرنظامی» در اپوزیسیون ایران و در جامعه یهودی است. رژیم ایران در اروپا جنایتکاران به‌ویژه قاچاقچیان مواد‌مخدر را برای این حملات به‌خدمت می‌گیرد. رژیم ایران در گذشته بارها مسئول حملات در اروپا بوده از جمله حمله به‌رستوران «میکونوس» در برلین که در آن چهار سیاستمدار کرد در سپتامبر ۱۹۹۲ به‌قتل رسیدند.

  برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید

۶- تظاهرات بازنشستگان، پرستاران و کارگران

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی – شوش -۱۸شهریور ۱۴۰۳

اعتراض بازنشستگان فولاد و درگیری با عوامل رژیم در تالار بازنشستگان – تهران -۱۸شهریور ۱۴۰۳

اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی – اهواز -۱۸شهریور ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی بازنشستگان ذوب آهن – اصفهان -۱۷شهریور ۱۴۰۳

اعتراض پرستاران بیمارستان قلب الزهرا – شیراز -۱۷شهریور ۱۴۰۳

اعتراض پرستاران – اصفهان -۱۷شهریور ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی غارت‌شدگان کورش کمپانی – تهران -۱۷شهریور ۱۴۰۳

پنجمین روزاعتصاب کارگران کارخانه شمش – انزلی -۱۷شهریور ۱۴۰۳

سومین روز اعتراض و اعتصاب کارگران لاستیک بارز – کرمان -۱۷شهریور ۱۴۰۳

اعتراض کارکنان پالایشگاه دوم – پارس جنوبی -۱۷شهریور ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی نیروهای پیمانکاری مخابرات – تبریز -۱۷شهریور ۱۴۰۳

تجمع نیروهای خدماتی آموزش و پرورش – اصفهان -۱۷شهریور ۱۴۰۳

تجمع نیروهای خدماتی آموزش و پرورش – خمینی شهر -۱۷شهریور ۱۴۰۳

اعتراض رانندگان مینی‌بوس به‌قطع سهمیه سوخت – چابهار -۱۷شهریور ۱۴۰۳

اعتراض اعتصاب کسبه – ایرانشهر -۱۷شهریور ۱۴۰۳

  برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید

۷- تحولات جنگ در  غزه         

به‌گزارش تایمز اسرائیل، در‌ تظاهرات و راهپیمایی اعتراضی بزرگی که روز‌شنبه در تل آویل برگزارشد، ۵۰۰هزارنفر شرکت داشتند. این منبع  افزود: در این راهپیمایی که بزرگترین در نوع خود در تاریخ اسرائیل به‌شمار میٰ‌آید، معترضین جاده‌ها را با برافروختن آتش مسدود کردند. خانواده گروگانهای اسرائیلی که در این تظاهرات سخنرانی کردند، نخست‌وزیر اسرائیل، نتانیاهو را متهم کردند که با اصرار ورزیدن بر حضور نیروهای اسراییل در کریدور فیلادلفی، توافق برای آزادی گروگانها را خنثی می‌کند تا دولت دست‌راستی خود را حفظ نماید.

به‌گزارش تایمز اسرائیل‌، در‌ این تظاهرات ۵نفر توسط پلیس دستگیر شدند.                                

خبرگزاری فلسطینی وفا روز‌یکشنبه ۱۸شهریور خبر داد طی بمبارانهای اسرائیل از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه به‌مناطق مختلف در نوار غزه، ده‌ها تن کشته و شماری دیگر مجروح شدند. بر اثر این حملات در اردوگاه جبالیا ۵عضو یک خانواده شامل چند کودک جان خود را از دست دادند.

رویترز نیز ضمن تأیید این خبر، به‌نقل از منابع محلی، تعداد کشته‌شدگان در شهر خان یونس را ۶تن اعلام کرد. وزارت بهداشت فلسطین در آخرین اطلاعیه خود، شمار قربانیان حملات اسرائیل به‌غزه تا کنون را ۴۰هرار و ۹۷۲کشته و ۹۴هزار و ۷۶۱مجروح اعلام کرد.                                  

واشینگتن پست ۱۷شهریور گزارش داد: تلاشهای یک‌ماه اخیر بایدن برای دست‌یابی به‌آتش بس در غزه، در روزهای اخیر دوباره با مشکل مواجه شده است. طی هفته‌های اخیر، آمریکا، قطر و مصر معتقد بودند توافق در دسترس است، اما هر بار اسرائیل یا حماس با درخواست‌های جدید مذاکرات را برای هفته‌ها یا ماهها به‌عقب انداختند. واشینگتن‌پست می‌افزاید: در مجموع، احتمال اینکه بایدن بتواند جنگ در غزه را پایان دهد و گروگان‌های باقی‌مانده را قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود به‌خانه بازگرداند، روز به روز کمتر می‌شود.     

تایمز اسرائیل نوشت صبح روز شنبه حزب‌الله با شلیک بیش از۵۰موشک، مناطق مرون و صفد در شمال اسرائیل را هدف قرار داد. ساعاتی پس از این حمله نیز ده‌ها موشک از خاک لبنان به‌سمت منطق جلیل غربی شلیک شد. به نوشته این منبع چندین‌ساختمان مسکونی در شهرک شلومی بر اثر اصابت موشک دچار آتش سوزی و تخریب شدند، اما تلفات جانی ببار نیامد. تایمز اسرائیل افزود: در واکنش به‌این حملات، ارتش اسرائیل بعدازظهر شنبه سکوهای پرتاب موشک و زیرساختهای نظامی حزب‌الله در عیناتا و قبریخا را هدف قرار داد.

  برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید

۹ـ محکومیت سلاح ورزی بخاطر اعلام رقم تراز منفی

تجارت غیرنفتی رژیم

به‌دنبال اعلام رقم تراز‌منفی تجارت غیرنفتی، توسط سلاح ورزی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی رژیم، قضائیه رژیم اعلام کرد که وی به ۶ماه زندان و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است. به‌نوشته رسانه حکومتی اکو ایران این عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی رژیم گفته بود: تراز منفی تجارت غیرنفتی در سال گذشته به‌حدی اوج گرفت که دولت برای پنهان‌کردن آن، آمار صادرات نفت را نیز وارد گزارشهای تجارت خارجی کرد. پارسال ۱۶میلیارد‌دلار تراز منفی تجارت غیرنفتی کشور بود که چنین ناترازی عظیمی از سال ۱۳۹۰بی‌سابقه است. در سال۱۴۰۲ دولت با آمارسازی و آماربازی صادرات نفتی را در سنجش تراز تجاری به حساب آورد.

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید 

۱۰ـ گرانی گوشت قرمز ـ بحران بی‌آبی         

سایت حکومتی دیده‌بان ایران روزٰشنبه ۱۷شهریور از گرانی باورنکردنی اقلام خوراکی در مردادماه تا مرز ۶۰درصد خبر داد و نوشت: طبق داده‌های مرکز آمار، در مرداد‌ماه، بالاترین تورم سالانه اقلام خوراکی ۵۸ و ۳دهم‌درصد بوده که به گوشت قرمز اختصاص داشت.

یاسر عربی عضو مجلس ارتجاع روز شنبه ۱۷‌شهریور درباره بحران کم‌آبی در سمنان گفت: از ۲‌سال قبل تاکنون بیش از ۴۰‌هزار میلیارد‌ریال خسارت به کشاورزان در شهرهای غربی استان سمنان وارد شده است.

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید 

۱۱ ـ موضعگیری وزارت خارجه اوکراین در مورد

ارسال موشک‌های بالستیک به‌روسیه

در حالیکه نماینده رژیم در سازمان‌ملل ارسال موشکهای بالستیک به روسیه را از اساس تکذیب کرده، نیویورک تایمز نوشت: شان ساویت یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: هرگونه انتقال موشک‌های بالستیک رژیم ایران نشان‌دهنده تشدید حمایت این رژیم از جنگ علیه اوکراین است و منجر به کشته شدن غیرنظامیان اوکراینی بیشتر می‌شود. این مشارکت امنیت اروپا را تهدید می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه نفوذ بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران به‌فراتر از خاورمیانه و در سراسر جهان می‌رسد. 

وزارت‌خارجه اوکراین نیز در حساب ایکس خود نوشت: ما نسبت به گزارش رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر انتقال احتمالی موشک‌های بالستیک توسط رژیم ایران ابراز نگرانی می‌کنیم. رژیم ایران باید به‌طور کامل و قطعی ارائه تسلیحات را متوقف کند. ما به‌رژیم ایران رسما هشدار می‌دهیم که در صورت تایید این واقعیت، پیامدهای مخربی برای روابط دوجانبه اوکراین و رژیم ایران در پی خواهد داشت.        

  برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲- به‌یاد پدر طالقانی روح راستین انقلاب ضدسلطنتی

به‌مناسبت سالگرد فقدان دریغ انگیزش در ۱۹شهریور ۱۳۵۸

«وقتی اسم مجاهدین برده می‌شد اعصاب اینها بهم می‌لرزید از اسم مسعود رجوی وحشت داشتند از اسم خیابانی وحشت داشتند»

صبح روز ۱۹شهریور‌۱۳۵۸ پدر‌طالقانی این روح بزرگ و راستین انقلاب ضدسلطنتی پس از ۴۰سال مبارزه مستمر علیه دیکتاتوری و استبداد و تحمل سالها رنج تبعید و زندان از دامان پرمهر خلق بسوی ابدیت پرکشید.

نام بردن از پدر طالقانی به‌عنوان رهبر انقلاب ضدسلطنتی رودرروی خمینی در اجتماع بزرگ دانشگاه تهران ۲روز پس از وفات پدر -۲۱شهریور۱۳۵۸

دانشگاه تهران-بزرگداشت پدر طالقانی ۲۱شهریور ۱۳۵۸

حالا معلم، رهبر و فرمانده ما به‌خاک افتاده و به‌خدا پیوسته… راستی بچه‌ها چطور باور کنیم که بی‌پدر شدیم، آقای ما مرده، نه نه، مگه میشه همچین پدری بمیره، کفش و عصا و سلاحش رو همونطوری دم در بگذارین، حاضر و آماده، پدر طالقانی باز می‌گرده، اگر کسی پرسید کی میاد؟ بگین وقت بهار بگین موقع لاله‌زار، وقتی لاله‌ها دوباره به‌گل نشستند، اگر باز هم پرسیدند کجا میشه دیدش و کجا میشه پیداش کرد، از اون جا که گفتیم روح مجسم انقلاب ما بود بگین توی چشمه‌سارها، اون جا که ماهیهای سیاه کوچولو گستاخی می‌کنند و خلاف جریان شنا می‌کنند، اون جا میشه دیدش، در هر کجا که ابوذری هست و اعتراض، در هر کجا که مالکی هست و شمشیر، در هرکجا که مالکی هست و شمشیر از نیام کشیده، در هر کجا که علی‌وار چهرهٔ راستین اسلام و تفسیر واقعی قرآن هست، وقتی که می‌خروشیم، می‌جنگیم و وقتی که می‌فهمیم. 

پدرطالقانی مبارزات خود را از آغاز نوجوانی در حکومت رضاخان شروع کرد و در زمان سلطنت محمد رضاشاه خائن این مسیر را ادامه داد و همواره در صفوف مقدم جبهه میهنی و مردمی علیه دیکتاتوری حاکم و ارتجاع مذهبی قرار داشت…

  برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کنید

 

لطفا به اشتراک بگذارید: