اخبار تحولات جنگ در منطقه

به گزارش تایمز اسرائیل، در تظاهرات و راهپیمایی اعتراضی بزرگی که روز شنبه در تل آویو بر گزارشد، ۵۰۰ هزار نفر شرکت داشتند.

این منبع افزود: در این راهپیمایی که بزرگترین در نوع خود در تاریخ اسراییل به‌شمار می‌آید، معترضان جاده‌ها را با برافروختن آتش مسدود کردند. خانواده گروگانهای اسراییلی که در این تظاهرات سخنرانی کردند، نخست‌وزیر اسرائیل، نتانیاهو را متهم کردند که با اصرار ورزیدن بر حضور نیروهای اسراییل در کریدور فیلادلفی، توافق برای آزادی گروگانها را خنثی می‌کند تا دولت دست راستی خود را حفظ نماید.

به گزارش تایمز اسرائیل، در این تظاهرات ۵ نفر توسط پلیس دستگیر شدند.

خبرگزاری فلسطینی وفا روز یکشنبه ۱۸ شهریور خبر داد طی بمبارانهای اسراییل از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه به مناطق مختلف در نوار غزه، دهها تن کشته و شماری دیگر مجروح شدند. بر اثر این حملات در اردوگاه جبالیا ۵ عضو یک خانواده شامل چند کودک جان خود را از دست دادند.

رویترز نیز ضمن تأیید این خبر، به‌نقل از منابع محلی، تعداد کشته‌شدگان در شهر خان یونس را ۶ تن اعلام کرد. وزارت بهداشت فلسطین در آخرین اطلاعیه خود، شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تاکنون را ۴۰ هرار و ۹۷۲ کشته و ۹۴ هزار و ۷۶۱ مجروح اعلام کرد.

واشنگتن پست ۱۷شهریور گزارش داد: تلاشهای یک ماه اخیر بایدن برای دستیابی به آتش‌بس در غزه، در روزهای اخیر دوباره با مشکل مواجه شده است. طی هفته‌های اخیر، آمریکا، قطر و مصر معتقد بودند توافق در دسترس است، اما هر بار اسراییل یا حماس با درخواست‌های جدید مذاکرات را برای هفته‌ها یا ماهها به عقب انداختند.

واشنگتن پست می‌افزاید: در مجموع، احتمال این‌که بایدن بتواند جنگ در غزه را پایان دهد و گروگانهای باقی مانده را قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود به خانه بازگرداند، روزبه‌روز کمتر می‌شود.

تایمز اسراییل نوشت صبح روز شنبه حزب‌الله با شلیک بیش از ۵۰ موشک، مناطق مرون و صفد در شمال اسراییل را هدف قرار داد. ساعاتی پس از این حمله نیز دهها موشک از خاک لبنان به سمت منطق جلیل غربی شلیک شد. به‌نوشته این منبع چندین ساختمان مسکونی در شهرک شلومی بر اثر اصابت موشک دچار آتش‌سوزی و تخریب شدند، اما تلفات جانی ببار نیامد.

تایمز اسراییل افزود: در واکنش به این حملات، ارتش اسراییل بعدازظهر شنبه سکوهای پرتاب موشک و زیرساختهای نظامی حزب‌الله در عیناتا و قبریخا را هدف قرار داد.

لطفا به اشتراک بگذارید: