به تعویق افتادن پرونده رسیدگی به اتهامات ترامپ

روز جمعه ۱۶ شهریور دادگاه منهتن نیویورک، رسیدگی به پرونده اتهامات مالی ترامپ را که قرار بود ۱۸ سپتامبر آغاز شود، به بعد از انتخابات یعنی ۲۶ نوامبر موکول کرد.

آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشت: این در حالی است که ترامپ آخرین مراحل سخت کارزار انتخاباتی و عواقب اتهامات جنایی خود را طی می‌کند. حکم دادگاه برای به تأخیر انداختن رسیدگی به این پرونده، باز هم یک خوش شانسی برای او به‌شمار می‌آید. آن هم در فصل انتخابات که می‌توانست مملو از خطرات قانونی باشد.

نیویورک تایمز ۱۶شهریور در گزارشی با اشاره به حکم تعویق رسیدگی به پرونده مالی ترامپ توسط دادگاه نیویورک نوشت: این یک پیروزی چشمگیر برای رئیس‌جمهور سابق است، زیرا او به‌دنبال لغو محکومیت خود و به دست آوردن کاخ‌سفید است.

نیویورک تایمز افزود: در حکمی که روز جمعه صادر شد، قاضی دادگاه منهتن تاریخ صدور حکم را به ۲۶ نوامبر تغییر داد و دلیل آن را «زمان‌بندی منحصر به‌فرد این پرونده» عنوان کرد. وی قبلاً تصمیم داشت رسیدگی به این پرونده را ۱۸ سپتامبر، یعنی هفت هفته قبل از روز انتخابات، اعلام کند.

در این حکم چهارصفحه‌ای، از جمله آمده است: این تصمیمی نیست که دادگاه منهتن به‌راحتی اتخاذ کند، اما به نظر ما، این تصمیم بهترین راه برای تأمین منافع عدالت است». وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که «این پرونده در جایگاه منحصر به‌فردی در تاریخ آمریکا قرار دارد».

لطفا به اشتراک بگذارید: