مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

۱- ۶۰عملیات به‌مناسبت شصتمین‌سال تأسیس سازمان

شصتمین‌سال نبرد بی‌وقفه با دیکتاتوریهای شاه و شیخ

۶۰عملیات شورشگران ارتش آزادی

جرقه‌های قیام در برابر رژیم اعدام و قتل‌عام، شکنجه، سرکوب،

زن ستیزی غارت و چپاول مردم و سرکوب ملیت‌ها

سرقت حاکمیت جمهور مردم و جایگزین کردن آن با ولایت‌فقیه

-کرج-انفجار در قضائیه جلادان- ۱۷شهریور۱۴۰۳

دو انفجار مجتمع قضایی شهید بهشتی

-مشهد- انفجار در قضائیه‌جلادان مجتمع قضایی موسوم به‌عدالت- ۱۷ شهریور۱۴۰۳

دو انفجار مجتمع قضایی عدالت

-یزد-انفجار در اداره حراست وابسته به‌وزارت اطلاعات- ۱۷شهریور۱۴۰۳

دو انفجار

- شیراز-انفجار در حوزه جهل و جنایت ضد‌فاطمه‌الزهرا- ۱۷شهریور۱۴۰۳

یک انفجار حوزه علمیه‌الزهرا

-قزوین(محمدیه)-انفجار در بنیاد فساد و غارت آخوندها و پاسداران- ۱۷شهریور۱۴۰۳:

دو انفجار

-تهران-انفجار در کمیته امداد خمینی ملعون اداره پرند - ۱۷شهریور۱۴۰۳

دو انفجار

- ایرانشهر-انفجار در کمیته غارتگر امداد خمینی ملعون- ۱۷شهریور۱۴۰۳

دو انفجار

-رضوانشهر-انفجار در شهرداری غارتگر حکومتی - ۱۷شهریور۱۴۰۳

یک انفجار

- قائمشهر-انفجار در بخشداری تالار پی شهرستان سیمرغ -۱۷شهریور۱۴۰۳

یک انفجار

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲- اجلاس شورای ملی مقاومت ایران -تیر۱۴۰۳

در چهل و سومین سالگرد تأسیس شورا

قسمت هفتم

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳-مناسبت ۱۷شهریور سالروز قتل‌عام مردم تهران

در دیکتاتوری سلطنتی در تظاهرات میدان ژاله

در سال۱۳۵۷ به‌دستور شاه خائن

یادآور قتل‌عام آبان۱۳۹۸ به‌حکم ولی‌فقیه ارتجاع

۱۷شهریور، یادآور جمعه سیاه تهران و قتل‌عام مردم بی‌دفاع در تظاهرات مسالمت‌آمیز در میدان ژاله در سال۱۳۵۷ به‌دستور شاه خائن است که از آن پس شعار مرگ بر شاه در سراسر ایران همه‌گیر شد.  ۱۷شهریور روزی پرخون در تاریخ معاصر ایران که در آن دیکتاتوری منفور سلطنتی برای حفظ حکومت خود، دست به‌کشتار توده‌های بی‌سلاح و بی‌دفاع مردم زد. روزی که در آن رژیم شاه که تا آن روز دست به‌هر مانوری زده بود تا مانع گسترش قیام توده‌ای گردد، با چهره واقعی خود در مقابل تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم تهران ظاهر شد. اما کشتار ۱۷‌شهریور خشم ملت را بیش از پیش شعله‌ور ساخت و سکوت مدعیان و غاصبان رهبری قیام و به‌طور مشخص خمینی در برابر این جنایت، خلق ما را مأیوس و منفعل نکرد. مردم تهران و سراسر ایران با عبور از این نقطه عطف، با پایداری و فداکاری بیشتر، شور و حرکت جدیدی به‌قیام خود دادند. دیکتاتوری سلطنتی پس از در هم شکسته‌شدن طلسم اختناق حتی کنترل خود را بر مجلس رژیم از دست داد به‌طوری که نمایندگانش رنگ عوض کرده و مدعی دولت شریف امامی شدند که شاه بعد از جمشید آموزگار آن را مأمور اصلاحات و انعطاف کرده بود.

اما مردم تهران و سراسر ایران از ۱۷‌شهریور تا ۲۲بهمن‌۱۳۵۷ که روز سقوط نهایی رژیم شاه و استبداد سلطنتی است با قیامهای پیوسته خود به‌سرعت طومار دیکتاتوری سلطنتی را درهم پیچیده و آن را روانه زباله‌دان تاریخ کردند. 

یاد شهیدان قتل عام ۱۷شهریور در میدان ژاله که بعد از انقلاب ضدسلطنتی، میدان شهدا نام گرفت، گرامی باد. همچنین گرامی می‌داریم یاد شهیدان قتل عام آبان۱۳۹۸ و شهیدان قیام۱۴۰۱ در سراسر ایران را که در دیکتاتوری دینی به حکم خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع صورت گرفت. بی‌تردید دیکتاتوری دینی نیز با قیام خلق و فرزندان رشیدش، مانند دیکتاتوری سلطنتی رهسپار زباله دان تاریخ خواهد شد…

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴- رئیس‌جمهور ارتجاع و سرکرده سپاه خامنه‌ای

در قرارگاه ضدخاتم سپاه

پزشکیان: ما هم بسیجی بودیم، بسیجی هستیم و بسیجی خواهیم ماند.با این نگاه بسیجی اصلاً مشکل مدارس را یکدفعه در عرض یکسال تمامش می‌کنیم! 

پاسدار سلامی: ۱۴تا کشتی از ما زدند توی دریای سرخ و دریای مدیترانه که نفت ما صادر نشه.خیلی مرموزانه و مبهم این‌کار را انجام شد. ۱۲تا کشتی از اینها زده شد یعنی از رژیم صهیونیستی در شمال اقیانوس هند. کشتی پنجم را که زدیم دست‌شان بالا رفت گفتند ما نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵-اشپیگل:رژیم ایران در اروپا گانگسترها را جذب می‌کند

آنها کار کثیف را برای آخوندها انجام می‌دهند

سایت اشپیگل (۱۵شهریور) در مطلبی پیرامون استخدام جنایتکاران توسط رژیم ایران در اروپا برای انجام حملات علیه یهودیان از جمله می‌نویسد: با تشدید درگیری بین ایران و اسرائیل در خاورمیانه، به‌نظر می‌رسد که رژیم می‌خواهد پیامی ارسال کند: یهودیان نباید در هیچ کجا احساس امنیت کنند، حتی در اروپا. نیروی قدس، سپاه پاسداران که مسئولیت عملیات برون‌مرزی را بر عهده دارد، مدیریت و سازماندهی پشت صحنه را بر عهده داشته است. رژیم ایران در حال دنبال کردن یک استراتژی گسترده برای جذب شبکه‌های جنایتکار برای ترور دولتی در غرب است: در ایالات متحده آمریکا، کانادا، سوئد، هلند، فرانسه و آلمان. آخوندها با جنایتکاران پیمان بسته‌اند. 

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: در سال ۲۰۱۸، یک دیپلمات رژیم ایران در آلمان دستگیر شد. او یک حمله بمب‌گذاری علیه نشست اعضای اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس آماده کرده بود. در پاسخ، غرب تحریم‌های خود علیه ایران را تشدید کرد و یکی از واحدهای اطلاعاتی تهران را در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار داد. بر اساس اسناد سرویس‌اطلاعات داخلی فرانسه، سرویس‌های رژیم ایران شیوه‌های عملیاتی خود را تطبیق داده‌اند و اکنون به‌طور سیستماتیک‌تر استفاده از افراد محافل جنایی را ترجیح می‌دهند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

۶- مرز «آزاد اندیشی» به‌روایت امام‌جمعه خامنه‌ای در ایلام:

اگر چنانچه استاد یا دانشجویی فراتر از عرصه آزاداندیشی

با مجاهدین همکاری کند، وارد براندازی نظام بشود

دستگاه قضایی وظیفه دارد با مجرم براساس قانون برخورد کند

کریمی تبار امام‌جمعه خامنه‌ای در ایلام -۱۶شهریور ۱۴۰۳

نکته دیگری که قابل عرض هست، رییس‌جمهور محترم‌مان در تکریم و معارفه وزیر‌علوم و تحقیقات فرمودند که دانشجو حرف دارد و اعتراض می‌کند من باید جوابش را بدهم یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم یا نه اشتباه می‌کند باید هدایتش کنم. این که ایشون به‌عنوان یک دانشگاهی دارد از دانشجو و استاد حمایت می‌کند قابل تحسین است. اما سخن را با این کلی گفتن و عمل کرد دانشگاه‌ها را زیر سؤال بردن یک مقداری جای تامل دارد.

مقام معظم رهبری دستور مطالبه‌گری دادند و دانشجویان باید پیشگام در این عرصه باشند. این فضا فضایی است که باید مورد تشویق قرار بگیرد حالا هر چند دانشجو برخلاف خواسته برخی‌ها نظر خودشو بیان کند اما جای آزاداندیشی دانشگاه است ولو اعتراضی هم داشته باشد در آنجا باید بیان شود و استاد و دانشجو و دانشگاه باید مورد حمایت همه قرار بگیرند. اما اگر چنانچه استاد یا دانشجویی فراتر از عرصه آزاداندیشی و دانشگاه وارد اقدامی شد که در مسیر ضدانقلاب قرار بگیرد با گروه‌های منافقین همکاری کند وارد براندازی نظام بشه به‌آتش بکشد، پلیس را مورد تهاجم قرار بدهد، طبیعتاً این دو نحوه رفتار متفاوت است. آنجایی که جرمی اتفاق می‌افتد دستگاه قضایی وظیفه دارد با مجرم بر اساس قانون برخورد کند. برخی‌ها پیدا می‌شود که مثل اقشار دیگه حریم قانون را مراعات نمی‌کنند و قانون‌شکن هستند. اینجا اگر چنانچه دستور داده شود نسبت به‌آنها اعمال قانون نشود، این دستور فراقانونی خلاف قانون است و طبیعتاً رئیس‌جمهور محترم که حافظ قانون اساسی است، چنین دستوری نمی‌دهد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

۷- ضرب و شتم یک هموطن بلوچ توسط یک مامور جنایتکار پلیس

در محور مواصلاتی بیرجند به‌مشهد

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸- تظاهرات پرستاران، کارگران و غارت‌شدگان

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

اعتراض پرستاران بیمارستان نقوی – کاشان -۱۷شهریور ۱۴۰۳

اعتراض پرستاران بیمارستان موسوم به‌بهشتی – کاشان -۱۷شهریور ۱۴۰۳

اعتراض پرستاران مقابل استانداری – قم -۱۷شهریور ۱۴۰۳

کارکنان شرکت نفت فلات‌قاره – بهرگان -۱۶شهریور ۱۴۰۳

کارکنان شرکت نفت فلات‌قاره – لاوان -۱۶شهریور ۱۴۰۳

غارت‌شدگان گلباران – دزفول -۱۷شهریور ۱۴۰۳

اعتراض ساکنان رباط پشت بادام به‌حفر چاه نزدیک روستا – اردکان -۱۶شهریور ۱۴۰۳

گردانندهٔ نهاد حکومتی موسوم به‌خانه پرستار روز جمعه ۱۶شهریور گفت: ماهانه نزدیک به ۲۰۰‌پرستار مهاجرت می‌کنند. به‌طور کلی شیب مهاجرت پرستاران طی سه‌سال گذشته افزایشی بوده است. در میان تمامی کشورهای جهان، ایران آخرین کشور در زمینه میزان حقوق پرستاران است

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۹- خبرهای جنگ در  غزه                 

رویترز روز شنبه ۱۶شهریور خبر داد یک شهروند دو تابعیتی آمریکایی- ترکیه‌ای که در اعتراضات علیه شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری شرک کرده بود، براثر اصابت گلوله سربازان اسرائیلی جان باخت. به‌نوشته رویترز وزارت‌امور خارجه آمریکا و ترکیه مرگ وی را تأیید کردند. وزارت‌خارجه ترکیه این حادثه را «یک قتل توسط دولت اسرائیل» توصیف کرد.. رویترز همچنین گزارش داد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود از کشته شدن فعال دو‌تابعیتی آمریکایی-ترکیه‌ای در کرانه‌غربی توسط اسرائیل ابراز تأسف کرد.  وی گفت «ما از این ضایعه غم‌انگیز ابراز تأسف می‌کنیم. اکنون مهمترین کار جمع‌آوری حقایق پیرامون این موضوع و اینکه دقیقاً بفهمیم چه اتفاقی افتاده است. سپس با نتیجه‌گیری از آن، پیگیریها و پیامدهای بعدی را دنبال خواهیم کرد. به‌دنبال بمباران و گلوله باران اردوگاه‌های نصیرات و بریج و شهر بیت لاهیا مرکز و شمال غزه توسط اسرائیل، ده‌ها تن از جمله چند‌کودک کشته و شماری مجروح شدند.

خبرگزاری فلسطینی وفا ۱۷شهریور با انتشار این خبر افزود با بمباران شهر رفح در جنوب نوار غزه در بامداد شنبه، تعداد کشته‌های حملات۲۴‌ساعت گذشته اسرائیل در غزه ۶۱تن بالغ شد.

روز شنبه ۱۷شهریور وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌یی شمار قربانیان حملات اسرائیل به‌غزه تا کنون را ۴۰هزار و ۹۳۸کشته و ۹۴هزار و ۶۱۶ مجروح اعلام کرد.                             

به‌گزارش ارتش اسرائیل، طی روزهای جمعه و شنبه، ۱۶و ۱۷شهریور، حزب‌الله لبنان با پرتاب ده‌ها موشک و پهپاد جنگی، مناطقی از شمال اسرائیل، از جمله جلیل علیا، ابیریم، مناره، متولا و مرون را هدف قرار داد. به‌گفته این منبع برخی از شلیکها به‌مناطق مسکونی اصابت کردند و به‌آتش‌سوزی منجر شدند اما این حملات، تلفات جانی در پی نداشتند. سخنگوی ارتش اسرائیل  گفت‌: متقابلاً جنگنده‌های اسرائیل چند‌مقر و ساختمان متعلق به‌حزب‌الله را در شوبا، کفر حمام و مـَطموره واقع در جنوب لبنان هدف قرار دادند. در این حملات ۱۵سکوی پرتاب موشک حزب‌الله که آماده شلیک بودند، منهدم شد.                              فرماندهی مرکزی  ارتش آمریکا – سنتکام- روز شنبه ۱۷شهریور اعلام کرد نیروهای آمریکا روز جمعه ۱۶شهریور یک‌پهپاد جنگی به‌علاوه خودروی پشتیبانی حوثی‌های وابسته به‌رژیم ایران را  در مناطق تحت کنترل آنها در یمن شناسایی و منهدم کردند.                               

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 ۱۰ـ  آخوند علم‌الهدی امام‌جمعه و نماینده خامنه‌ای در مشهد در جمعه بازار این شهر خواستار اجرای طرح سرکوب زنان به‌بهانه بدحجابی تحت عنوان لایحه عفاف و حجاب توسط پزشکیان شد

آخوند علم‌الهدی امام‌جمعه رژیم در مشهد -۱۶‌شهریور ۱۴۰۳

خوشبختانه لایحه عفاف و حجاب به‌مصوبه عفاف و حجاب در آمد و این مصوبه را شورای نگهبان هم تصویب کرد و قطعی شد و اینجاست که بعد از ابلاغ مجلس به‌دولت، بایستی آقای رئیس‌جمهور این مصوبه را ابلاغ کنند و ان‌شاءالله امیدواریم که آقای رئیس‌جمهور در ابلاغ این مصوبه کوتاهی انجام ندهند و این مصوبه رو هر چه زودتر هم ابلاغ کنند که اجرا بشود. چون مردم متدین ما از یکی از دولت‌های گذشته یک خاطره تلخی دارند. مصوبه صیانت آمران به‌معروف و ناهیان از منکر رو مجلس تصویب کرد و بعد در آن زمان اون آقای رئیس‌جمهور در اون دولت حاضر نشد این مصوبه‌رو ابلاغ کنه، آخرش رئیس‌مجلس ابلاغ کرد از نظر قانون و این خاطره تلخی شد برای متدینین ما از دولت که این خاطره تلخ رو هنوز هم دارند و انشاالله امیدواریم که این خاطره تلخ دوباره تجدید نشه که در ابلاغ مصوبه عفاف و حجاب خدای‌نکرده کوتاهی بوجود بیاد.

آخوند مختاری امام‌جمعه رژیم در بیرجند برای پزشکیان و اطرافیان او خط و نشان کشید که نباید از خط خامنه‌ای و نظام خارج شوند. 

آخوند مختاری امام‌جمعه بیرجند – ۱۶شهریور ۱۴۰۳ 

هرکس دوست داره و هر جور دوست داره بیاد در صحنه جامعه و در فتنه هزار و چهارصد و یک از اون آشوب و فتنه حمایت کردن، از فتنه‌گران حمایت کردن و بعداً هم اظهار پشیمانی اما اگر کسی هنوز هم بر همان مواضع ضداسلام و ضدنظام و ضدمردم مؤمن و متدین پایبند، خواهش می‌کنیم از آقای رئیس‌جمهور که چنین افرادی را در دولت و در پست‌ها و مناصب بکار نگیرند که این باعث بدنامی خود دولت و خود آقای رئیسجمهور و خشم امت اسلامی خواهد شد. لذا به‌شدت نگرانیم که کسانی رئیس‌جمهور محترم رو محاصره کنن اینا خدای نخواسته بخواهند به‌رئیس‌جمهور خیانت کنند، به‌انقلاب خیانت کنند، به‌ولایت مردم خیانت کنند و به‌دنبال فتنه‌ای دیگر باشند. اگر خدای نخواسته چنین احساسی بشه. اما اگر این مردم مؤمن و متدین انقلابی احساس کنند فتنه‌گرانی می‌خواهند رئیس‌جمهور را دور بزنند و از او عبور کنند و فتنه‌های گذشته را باز تعقیب کنند، بدانند این مردم باز هم دستهایشان را کوتاه خواهند کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱ـ‌  برملا شدن یک دزدی میلیاردی دیگر

در جریان پرداخت وامهای میلیاردی به‌اعضای سازمان بورس رژیم، رسانه‌های رژیم روز شنبه ۱۷شهریور خبر دادند که مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار استعفا داد. در جریان جنگ باندهای متخاصم رژیم رسانه حکومتی انتخاب از انتشار نامه‌ای از سازمان بورس به‌همتی وزیر اقتصاد رژیم خبر داد که طبق آن رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه بورس تهران وامهای میلیاردی با نرخ ۴‌درصد و بازگشت ۱۰ساله دریافت کرده‌اند. پس از افشای وام‌خواری در سازمان بورس و بانک‌های رژیم یک‌سایت حکومتی نوشت: ده مدیر شرکت مس ایران وام دو و نیم میلیاردی با بهره ۴‌درصد گرفتند اما سازمان بازرسی سکوت کرد!

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

۱۲ ـ وال استریت: استفاده رژیم از موشک‌های بالستیک

برد کوتاه در اوکراین      

نماینده رژیم در سازمان‌ملل ارسال موشکهای بالستیک به‌روسیه را از اساس تکذیب کرد. ارسال موشک بالستیک توسط رژیم به‌روسیه برای جنگ اوکراین در آمریکا و اروپا بطور گسترده منعکس شده و بخاطر آن بحث تحریم‌های افزوده بر رژیم ایران در دستور کار آمریکا و اروپا قرار گرفته است. نمایندگی رژیم در سازمان‌ملل در پاسخ به‌سؤال سی ان ان در این باره اعلام کرد که رژیم ایران ارسال کمک نظامی به‌طرفین درگیر را که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها، و فاصله گرفتن از گفتگوهای آتش‌بس می‌شود، امری غیرانسانی می‌داند. بنابراین، نه‌تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند، بلکه کشورهای دیگر را نیز به‌توقف ارسال سلاح به‌طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.اما این پاسخ رژیم را کسی باور نکرده است.

وال استریت ژورنال ۱۶شهریور۱۴۰۳ نوشت: به‌گفته مقامات آمریکایی و اروپایی، رژیم ایران موشک‌های بالستیک برد‌کوتاه را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال کرده است. به‌رغم هشدارهای شدید کشورهای غربی به‌رژیم ایران، این موشکها بالاخره تحویل داده شده‌اند. وال استریت ژورنال به‌واکنش متقابل آمریکا و اروپا به‌این اقدام رژیم اشاره کرد و نوشت: در ماه‌مارس، رهبران گروه هفت هشدار دادند که در صورت انتقال این موشکها، تحریم‌های هماهنگی را علیه رژیم ایران اعمال خواهند کرد. اروپایی‌ها احتمالاً شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را از پرواز به‌فرودگاه‌های اروپایی منع خواهند کرد که می‌تواند بر روابط تجاری رژیم تأثیر بسزایی داشته باشد. آنها همچنین قرار است یک سری از معاملات و افراد رژیم ایران را که در انتقال موشک نقش داشته‌اند، از جمله شرکت‌های حمل و نقل هدف قرار دهند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

۱۳ ـ‌ روز جمعه ۱۶شهریور دادگاه منهتن نیویورک، رسیدگی

به‌پرونده اتهامات مالی ترامپ را که قرار بود ۱۸سپتامبر آغاز شود

به‌بعد از انتخابات یعنی۲۶نوامبر موکول کرد.

آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشت: این در حالی است که ترامپ آخرین مراحل سخت کارزار انتخاباتی و عواقب اتهامات جنایی خود را طی می‌کند. حکم دادگاه برای به‌تأخیر انداختن رسیدگی به‌این پرونده، باز هم یک خوش‌شانسی برای او به‌شمار می‌آید. آنهم در فصل انتخابات که می‌توانست مملو از خطرات قانونی باشد.                                 

نیویورک تایمز ۱۶شهریور در گزارشی با اشاره به‌حکم تعویق رسیدگی به‌پرونده مالی ترامپ توسط دادگاه نیویورک نوشت: این یک پیروزی چشمگیر برای رئیس‌جمهور سابق است ، زیرا او به‌دنبال لغو محکومیت خود و به‌دست آوردن کاخ سفید است. نیویورک تایمز افزود: در حکمی که روز جمعه صادر شد، قاضی دادگاه منهتن تاریخ صدور حکم را به ۲۶نوامبر تغییر داد و دلیل آن را «زمان‌بندی منحصربه‌فرد این پرونده» عنوان کرد. وی قبلاً تصمیم داشت رسیدگی به‌این پرونده را ۱۸سپتامبر، یعنی ۷هفته قبل از روز انتخابات، اعلام کند. در این حکم ۴صفحه‌یی، از جمله آمده است: این تصمیمی نیست که دادگاه منهتن به‌راحتی اتخاذ کند، اما به‌نظر ما، این تصمیم بهترین راه برای تأمین منافع عدالت است.» وی همچنین خاطرنشان کرد که «این پرونده در جایگاه منحصربه‌فردی در تاریخ آمریکا قرار دارد.»     

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                          

                 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: