تحولات جنگ در غزه

رویترز روز شنبه ۱۶شهریور خبر داد یک شهروند دو تابعیتی آمریکایی- ترکیه‌ای که در اعتراضات علیه شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری شرک کرده بود، براثر اصابت گلوله سربازان اسرائیلی جان باخت. به‌نوشته رویترز وزارت امور خارجه آمریکا و ترکیه مرگ وی را تأیید کردند. وزارت خارجه ترکیه این حادثه را «یک قتل توسط دولت اسرائیل» توصیف کرد.   
رویترز همچنین گزارش داد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود از کشته شدن فعال دو تابعیتی آمریکایی-ترکیه‌ای در کرانه غربی توسط اسرائیل ابراز تأسف کرد. وی گفت «ما از این ضایعه غم‌انگیز ابراز تأسف می‌کنیم. اکنون مهمترین کار جمع آوری حقایق پیرامون این موضوع و اینکه دقیقاً بفهمیم چه اتفاقی افتاده است. سپس با نتیجه‌گیری از آن، پیگیریها و پیامدهای بعدی را دنبال خواهیم کرد.  
به دنبال بمباران و گلوله باران اردوگاه‌های نصیرات و بریج و شهر بیت لاهیا مرکز و شمال غزه توسط اسرائیل، ده‌ها تن از جمله چند کودک کشته و شماری مجروح شدند. خبرگزاری فلسطینی وفا ۱۷‌شهریور با انتشار این خبر افزود با بمباران شهر رفح در جنوب نوار غزه در بامداد شنبه، تعداد کشته‌های حملات ۲۴ساعت گذشته اسرائیل در غزه ۶۱تن بالغ شد.
روز شنبه ۱۷شهریور وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه تا کنون را ۴۰هزار و ۹۳۸ کشته و ۹۴هزار و ۶۱۶مجروح اعلام کرد.  

به گزارش ارتش اسرائیل، طی روزهای جمعه و شنبه، ۱۶ و ۱۷شهریور، حزب الله لبنان با پرتاب ده‌ها موشک و پهپاد جنگی، مناطقی از شمال اسرائیل، از جمله جلیل علیا، ابیریم، مناره، متولا و مرون را هدف قرار داد. به گفته این منبع برخی از شلیکها به مناطق مسکونی اصابت کردند و به آتش سوزی منجر شدند اما این حملات، تلفات جانی در پی نداشتند.
سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: متقابلاً جنگنده‌های اسرائیل چند مقر و ساختمان متعلق به‌حزب‌الله را در شوبا، کفر حمام و مَطموره واقع در جنوب لبنان هدف قرار دادند. در این حملات ۱۵سکوی پرتاب موشک حزب‌الله که آماده شلیک بودند، منهدم شد
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا – سنتکام- روز شنبه ۱۷شهریور اعلام کرد نیروهای آمریکا روز جمعه ۱۶شهریور یک پهپاد جنگی به علاوه خودروی پشتیبانی حوثی‌های وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها در یمن شناسایی و منهدم کردند.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: