شیوع یک ویروس در بند زنان زندان اوین و عدم رسیدگی پزشکی به آنها

اخبار ایران وجهان دریک نگاه

 

۱-کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: بنا‌ به گزارشهای رسیده از مدتی پیش یک ویروس شبیه آنفلونزا در بند زنان زندان اوین شیوع پیدا کرده و تعداد زیادی از زندانیان سیاسی زن به آن مبتلا شده‌اند. حال برخی از زندانیان که دارای بیماریهای زمینه‌ای هستند وخیم گزارش‌شده است. از جمله زندانیان سیاسی مرضیه فارسی که از سرطان و فاطمه ضیایی که از بیماری‌ام اس رنج می برند.

زندانبانان نه تنها هیچ رسیدگی پزشکی برای مقابله با این بیماری انجام نمی‌دهند بلکه امکاناتی هم برای قرنطینه کردن بیماران مبتلا به این ویروس فراهم نکرده‌اند.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی زن به‌ویژه بیماران و فراهم کردن دسترسی‌های پزشکی و رسیدگیهای درمانی به آنان فرا می‌خواند.

۲-در ادامه جنگ گرگ‌ها رسانه‌های حکومتی اعلام کردند هیأت مدیره سازمان بورس که منصوبین دوره رئیسی هستند، از منابع داخلی سازمان بورس، بیش از ده میلیارد تومان به خودشان وام داده‌اند. در این میان رقبا فاش کردند: «عشقی» رئیس سازمان بورس ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به خودش وام‌ قرض‌الحسنه داده است!

سایت حکومتی انتخاب نوشت: مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در واکنش به وام دو میلیارد و ۷۰۰هزار تومانی خبرساز خودش گفت: پرداخت تسهیلات در سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و بر اساس قوانین و مقررات بوده است.

۳-حسین سلاح‌ورزی از اعضای اتاق بازرگانی رژیم فاش کرد بانک مرکزی از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۳۰میلیارد دلار ارز به واردکنندگان که از باندها و وابستگان حکومتی هستند پرداخت کرده است. وی گفت: چه ایرادی دارد که لیست دریافت کنندگان این منابع را به تفکیک و با ذکر میزان ارز دریافتی منتشر کنند؟

۴-اتابک وزیر صنایع رژیم به گوشه‌یی از ورشکستگی اقتصادی نظام اعتراف کرد و گفت: برای پروژه‌های نیمه‌تمام، امکان تأمین مالی نداریم و فقط پروژه‌های بالای ۶۰درصد را باید دنبال کنیم. وی در مورد تأمین برق مورد نیاز کشور هم گفت: گاهی اوقات به‌علت فشار بالا، قطع برق قابل پیش‌بینی نیست. باید صنایع بزرگ را از شبکه برق خارج کنیم.

۵-خبرگزاری فلسطین (وفا) روز جمعه اعلام کرد: نیروهای اسراییلی پس از یک دوره ۱۰ روزه تجاوز خشونت آمیز از شهر جنین و اردوگاه آوارگان در آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌یی اعلام کرد که ۲۱نفر در این شهر و اردوگاه کشته شدند.

۶-وزیر خارجه آلمان در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه اردن گفت: اکنون هیچ‌کس نباید روی آتش سوخت بریزد. این به‌ویژه در مورد رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌های آن صدق می‌کند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: