مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱-فعالیت کانونهای شورشی در  سالگرد تاسیس سازمان

تهران -۱۵شهریور ۱۴۰۳

اصفهان -۱۵شهریور ۱۴۰۳

رشت -۱۵شهریور ۱۴۰۳

همدان -۱۵شهریور ۱۴۰۳

یزد -۱۵شهریور ۱۴۰۳

زاهدان -۱۵شهریور ۱۴۰۳

الیگودرز -۱۵شهریور ۱۴۰۳

تنکابن-۱۵شهریور ۱۴۰۳

بابلسر -۱۵شهریور ۱۴۰۳

سمنان -۱۵شهریور ۱۴۰۳

ساری -۱۵شهریور ۱۴۰۳

قزوین -۱۵شهریور ۱۴۰۳

تبریز -۱۵شهریور ۱۴۰۳

کرج-۱۵شهریور ۱۴۰۳

شیراز -۱۵شهریور ۱۴۰۳

اراک-۱۵شهریور ۱۴۰۳

کاشان -۱۵شهریور ۱۴۰۳

لاهیجان -۱۵شهریور ۱۴۰۳

کازرون -۱۵شهریور ۱۴۰۳

قوچان -۱۵شهریور ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۲ - مناسبت شصتمین سال تاسیس سازمان ـ روز دوم

سخنان برادر مسعود ـ نیمه شهریور ۷۸

وقتی که در نیمه‌شهریور۱۳۴۴ سازمان مجاهدین خلق ایران توسط حنیف کبیر و یارانش بنیان‌گذاری شد، دوازده سال از کودتای ۲۸مرداد علیه مصدق پیشوای (نهضت)ذملی ما می‌گذشت، و از ۲۸مرداد سال۳۲تا شهریور سال۳۹ به‌مدت ۷سال خفقان و اختناق کامل برقرار بود...

تا قبل از سال۵۰ مجاهدین خوب هیچ اسم و رسمی نداشتند و این نخستین نیروی سازمان‌یافته انقلابی بود که در دوران سلطنت برای اولین‌بار توانست برای مدت ۶سال در فاصله سالهای‌۴۴ تا ۵۰ مبارزه مخفی بکنه، به‌دور از چشم رژیم و ساواک ۶سال دوام آورد و آماده می‌شد برای ورود به‌عمل، اما بعد از سال۵۰ بود که طنین اسم مجاهدین، بعد از موج دستگیریهای اولیه و شکنجه‌ها و شهادتهای آن دوران در ایران پیچید و در قلب جوانهای مسلمان و نیروهای آگاه و مبارز مخصوصاً دانشجوها و همه مشتاقان رهایی از ستم دیکتاتوری جا باز کرد، در آن سال‌های۴۹ و ۵۰ و بعدش مردم به‌عیان می‌دیدند که آگاهترین و فداکارترین فرزندان فدایی و مجاهد آنها که اگر می‌خواستند می‌توانستند زندگی کاملاً مرفهی داشته باشند، تمام هستی خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و بدون این‌که برای خودشان چیزی بخواهند برای رهایی میهن و برقراری آزادی و حاکمیت مردم، برای برابری و برای نفی بهره‌کشی مبارزه می‌کنند، به‌رغم ترهات رژیم شاه که مجاهدین را تروریستهای مارکسیسم اسلامی می‌خواند، مردم از مجاهدین به‌عنوان یک نیروی انقلابی، مسلمان؛ آزادیخواه و میهن‌پرست استقبال می‌کردند و بالاترین اعتمادها را هم نثار می‌کردند. آن قدر که بسیاری از روحانیان و تقریباً همه آخوندهای خمینی چی بعدی، هژمونی سیاسی و ایدئولوژیکی مجاهدین را پذیرفتند....

سخنان برادر مسعود ـ ۲۰شهریور ۱۳۸۹

سلام بر حنیف و سعید و بدیع‌زادگان، سلام بر رزم بی‌امان بی‌وقفه، لاینقطع، خطیر با دریایی از خون و رنج و رزم از کجایش بگویم. از حنیف تا سردار خیابانی، از اشرف تا مریم و زادگانش و یکایک شما از ضربه اول‌شهریور‌۱۳۵۰ و جریان چپ نمای اپورتونیستی بگویم یا از مهیب‌ترین بمبارانها الله الله.

از قتل‌عام زندانیانمان بگویم یا از شکنجه‌های اوین و کهریزک الله الله.

از ۱۷ژوئن و حبس مریم و مشعل‌های شعله‌ور و فروزان بگویم یا از ۶ و ۷مرداد و عبور زرهپوش از روی بدنهای بی‌سپر و درآویختن مجاهدین با لودر و بولدزر و اعتصاب جانگاه ۷۲ روزه الله الله.

از جنگ ۸ساله و خمینی خواسته بگویم یا از پایداری شگفت مجاهدان اشرف و مریم در این سالیان الله الله.

از ۱۲دولت و حکومت که در این سالها با رژیم و در استمالت و در اتحاد عمل با همین رژیم بر سر‌مان ریختند و از چیزی فروگذار نکردند بگویم یا از خط فروپاشی و متلاشی کردن محترمانه و نرم، با تیف و مزدورخانه الله الله.

از لیستهای مندرس و پاره پاره تروریستی بگویم یا ۱۰۰۱پرونده و پرونده‌سازی و احکام آن‌چنانی که مجاهدین به‌پشیزی البته نخریدند و در برابرش خم به‌ابرو نیاوردند وَلاَ یرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَر وَلاَ ذِلَّة ، از شیخ و شاه و از ارتجاع و استعمار و اپورتونیسم تقریباً کسی باقی نماند، که شانس خودش‌رو علیه مجاهدین نیازموده باشد، بی‌مبالغه جای دهها و صدها کتاب است.

در مورد افراد و احزاب و جریانها و حکومتها و دولتهای مربوطه که یک به یک جای خودش رو دارد. از سیلاب اکاذیب دیوانه‌وار در ماورای تصور اجنه و اغیار علیه مجاهدین آتش زدن خانه خدا تا انفجار حرم امام رضا از کشتن کشیشان بی‌گناه تا قتل‌عام شیعه و کرد در عراق از برچسبهای تروریست، سکتاریست بلانکیست تا کیش شخصیت و هزار و یک‌فتنه و فساد دیگر. راستی در تاریخ ایران کسی و گروهی هست که به‌این میزان در این حجم و در این ابعاد و با این تداوم و با این استمرار درباره او لجن‌پراکنی شده باشد؟ کسی هست که به این میزان از جمیع جهات؛ ایدئولوژیکی سیاسی تشکیلاتی شخصی فردی جمعی مورد حمله قرار گرفته باشد. الله الله

بله ما در همین مسیر راه آمده‌ایم و به‌انقلاب مریم تکیه کردیم. حماسه‌ای در ورای همه جانبازیها و پاکبازی‌ها و حماسه‌های مجاهدین، شوریده بر دنیای فردیت و جنسیت، فردیت و جنسیت ارتجاعی و بورژوازی شریک و همدست همین ارتجاع، حماسه‌ای بزرگ و شگفت با زنان و مردانی شگفت‌تر، حماسه‌ای که هر روز و هر لحظه با تک‌تک مجاهدین و در تک‌تک مجاهدین هست و فروغش در یکایک مجاهدان حقیقی و واقعی هر روز شعله می‌کشد. اونهایی که بعد از این‌که مریم مسئول اول شد برای سرنگونی، برای آرمان آزادی، آزادی خلق و میهن ترک خانه و خانمان و زن و شوهر و فرزند گفتند، روزه تاریخی و بی‌مانند جنسیت و فردیت بر شما گرامی و مبارک باد. این رمز پیروزی است بر شما بشارت باد فبشر عباد.

سرچشمه ایستادگی و دارایی و توانمندی باطل‌السحر ارتجاع و بورژوازی و همه انواع لجن‌پراکنی، آبشخور یاری و همیاری و حمایت خلق در زنجیر و حمایت نمایندگان بیشتر از یک‌میلیارد مردم دنیا، وجدان بشری در برابر این مردان و این زنان، در برابر گوهر بی‌بدیل و ناموس آرمانی سر به سجده می ساید و همین هم شایسته است الله الله

مجاهدین در تاریخ معاصر این میهن کلمه صدق است و فداگنجینه و گنج میهنی و آرمانی تضمین سرنگونی رژیم ضدبشری و حریت و آزادی ایران و ایرانی.

راستی که بدون این تاریخ معاصر ایران تا کجا سرد و خاموش بود، تا کجا تیره و تار بود، راستی که بدون این ایران و ایرانی به‌چه می‌نازید، به‌زندانیان اشرف‌نشان بنگرید یکدست بر طناب دار و دستی دیگر علم برگرفته رو در روی استبداد قهار سوگند می‌خورند و با سرود فتح و پیروزی می‌گویند که ما به صخره‌ای چنگ زدیم که هیچ طوفانی رو یارای کندنش نیست. و می‌نویسند که کماکان فطر رهایی مردم ایران یعنی محو شرک مجسم دوران، بدعت ولایت فقیه رو که ننگ اسلامیت و انسانیت هست خواستار هستند. و به‌اشرف درود می‌فرستند و به‌اشرف اقتدا می‌کنند و صبح آزادی و شادی ملت ایران رو نوید و بشارت می‌دهند. بله این اشرف است که تکثیر شده تا اعماق زندانها به آخوندهای مرتجع باید گفت چه خواهید کرد؟ چه خواهید کرد با این شجره طیبه و با رویش جوانه چه می‌کنید؟

سخنرانی خواهر مریم در ۴خرداد ۱۴۰۱

سالروز بنیانگذاری مجاهدین، روز ادای احترام به‌همهٔ خون‌ها و رنج‌هایی است که بارها و بارها مجاهدین را از نبود شدن، به‌بودنی بس فرخنده برای حیات مبارزاتی مردم ایران تبدیل کرده است.

آری، روز تجلیل از همه فداکاریهایی است که مجاهدین را در نبرد با دو دیکتاتوری محور و میعادگاه وحدت ملی و نجات ارزش‌های میهنی و احیای اعتمادهای از دست رفتهٔ خلق کرده است. روز گرامیداشت از خود گذشتگی‌ها و رنج‌های طولانی مسعود و تعهد تاریخی اوست که با تربیت نسل در نسل مجاهدین در مکتب صدق و فدا نام بنیانگذاران سازمان را پر آوازه کرد و به‌کلمه مجاهد خلق شکوه و افتخار بخشید. نبردهای ۵۷ساله مجاهدین، کلمه مجاهد خلق را مرادف ایستادگی بر سر موضع کرده است. معنای آن را در سخنان مسعود می‌یابیم که:

ـ ”کلمه‌ی مجاهد خلق“ شکفته شده در کوره یکی از شگفت‌ترین امتحانات تاریخ بشر با هزاران هزار شعله سرخ و فروزان است،

ـ طلایه‌دار انقلابی نوین است و گشایندهٴ فصل تازه‌یی در دفتر حیات این میهن که تا قله یگانگی و نفی هر گونه ستم و استثمار ادامه خواهد داشت.

ـ مجاهد خلق، تضمین‌کنندهٴ مبارزه تاریخی ملت ما برای کسب آزادی و حاکمیت ملی و مردمی است.

ـ بیان آینده‌داری و ظرفیت عظیم این نسل برای حل تضادهای این مبارزه رهایی‌بخش است.

ـ کلمه مجاهد خلق شرف مقاومتی است که هیچ گردی از رجس و پلیدی خمینی بر دامن آن ننشسته و قیمت آن را هر روز و هر شب با گوشت و پوست و استخوان پرداخته است.

ـ سرنگون کنندهٴ تبعیض جنسی و فردیت بهره‌کشانه و نفی سودای «نام‌و‌نشان» و «کرسی» است.

‌آری، کلمه مجاهد خلق، وفای به پیمان با فدای بیکران در تاریخ ایران؛ و پاسخ سرنگونی استبداد مذهبی است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۳- اطلاعیه کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

شیوع یک ویروس در بند زنان زندان اوین و عدم رسیدگی

پزشکی به آنها

کمیسیون زنان خواهان اقدام فوری مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر

و حقوق زنان

بنا‌به گزارشهای رسیده از مدتی پیش یک‌ویروس شبیه آنفلونزا در بند زنان زندان اوین شیوع پیدا کرده و تعداد زیادی از زندانیان سیاسی زن به‌آن مبتلا شده‌اند. حال برخی از زندانیان که دارای بیماریهای زمینه‌ای هستند وخیم گزارش‌شده است. از جمله زندانیان سیاسی مرضیه فارسی که از سرطان و فاطمه ضیایی که از بیماری‌ام اس رنج می برند. زندانبانان نه تنها هیچ رسیدگی پزشکی برای مقابله با این بیماری انجام نمی‌دهند، بلکه امکاناتی هم برای قرنطینه کردن بیماران مبتلا به‌این ویروس فراهم نکرده‌اند.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به‌اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی زن به‌ویژه بیماران و فراهم کردن دسترسی‌های پزشکی و رسیدگیهای درمانی به‌آنان فرا می‌خواند.

شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان ۱۵شهریور۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۴- نمونه‌هایی از جیغ بنفش و خشم و کین رژیم اعدام و قتل‌عام

پس از کنفرانس بین‌المللی حقوقدانان

پس از انتشار گزارش جاوید رحمان

در بارهٴ جنایات سبعانه رژیم، قتل‌عام و نسل‌کشی مجاهدین

تلویزیون رژیم ۸شهریور ۱۴۰۳

گوینده رژیم: جاوید رحمان گزارشگر حقوق‌بشر ایران در سازمان‌ملل پس از ۶سال دروغ‌پراکنی علیه ایران به‌مأموریتش پایان داد. تصاویر او حالا در کنار سرکرده گروهک منافقین دیده شده است

گزارشگر: سال۲۰۱۸

مسعود کلانی مجری سیمای آزادی: شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل جاوید رحمان حقوقدان پاکستانی‌الاصل را به‌مدت ۶سال به‌عنوان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران معرفی کرد.

گزارشگر: عنوانش گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در امور حقوق‌بشر ایران است

جاوید رحمان: من در گزارشم به‌مجمع سازمان‌ملل موارد اصلی را برجسته کردم.

گزارشگر: گزارش دیگرش یک عنوان خاص دارد. «اعدام کودکان در ایران»، جاوید رحمان در این گزارش هیچ سندی برای ادعایش ارائه نکرد، مثل همه دیگر گزارش‌هایش، رحمان که پاکستانی - انگلیسی‌ست گزارشی هم درباره جاسوس‌ها و تروریست‌ها در ایران ارائه کرد البته در حمایت از آنها به‌خصوص گعده منافقین.

جاوید رحمان: من فکر می‌کنم مسایل سیستماتیکی در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران وجود دارد که از سال۱۳۵۷ شروع می شود.

گزارشگر: (تصویر خواهر مریم و جاوید رحمان) جاوید رحمان در پایان ماموریت و به‌قول خودشان در گودبای پارتی‌اش با مریم رجوی عکس یادگاری گرفته است سرکرده منافقینی که در کارنامه‌شان بیش از ۱۷هزار نفر را مستقیم ترور کردند.

خبرگزاری قضاییه جلادان ۶شهریور ۱۴۰۳با درج واکنش جنون‌آمیز و پر خشم و کین معاون قضاییه جلادان دژخیم غریب‌آبادی با تیتر «واکنش غریب‎آبادی به‌حضور جاوید رحمان در نشست منافقین؛ بی‎اعتباری گزارش‎های رحمان آشکار شد»، نوشت: دبیر ستاد حقوق‌بشر در نامه‌ای به‌رئیس شورای حقوق‌بشر و کمیسرعالی حقوق‌بشر سازمان‌ملل از حضور جاوید رحمان در کنار سرکرده یک گروه مسلح تروریستی به‌شدت انتقاد کرد.

کاظم غریب‌آبادی ‌در این نامه‌ ضمن انتقاد از حضور و سخنرانی جاوید رحمان، در نشست گروهک تروریستی منافقین ‌در شهر پاریس و آثار و پیامد‌های بسیار منفی و مخرب آن نوشت: این نشست به‌مناسبت گزارش ادعایی پایانی جاوید رحمان در سمت گزارشگر ویژه سازمان‌ملل برگزار شده است، گزارشی که در حقیقت، ادعانامه‌ای مملو از دروغ‌ها و اتهام‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی بود که به‌منظور تامین خواسته‌های ‌مجاهدین‌ نوشته شد تا ادای دین او به‌مجاهدین‌ به‌خاطر حمایت‌های مالی از او در پایان حضورش در سمت گزارشگری ویژه باشد. وی در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی مکررا و در گزارشهای متعدد همسویی آشکار جاوید رحمان با ‌مجاهدین‌ را به‌شما و دیگر مقامات حقوق‌بشری سازمان‌ملل و کشور‌های عضو شورای حقوق‌بشر یادآوری کرده بود، اما متأسفانه گوش شنوایی برای این اعتراضات و انتقادات پیدا نشد. اکنون که تصاویر یادگاری جاوید رحمان در کنار سرکرده یک گروه مسلح منتشر شده است، بی‌اعتباری، مغرضانه و جهت‌دار بودن گزارشهای متعدد وی علیه جمهوری اسلامی ایران در دوران ماموریتش در سازمان‌ملل بیش از پیش بر همگان هویدا شده است. دبیر ستاد حقوق‌بشر هم‌چنین اذعان کرد: همسویی، همدستی و داده‌ها و اطلاعات گزارشگر ویژه کشوری ایران بر گروهها و افراد معاند، به‌ویژه ‌مجاهدین‌، تنها محدود و منحصر به‌جاوید رحمان نمی‌باشد. گزارشگران ویژه پیشین نیز کم و بیش همین رویه را دنبال نموده و گزارشهایی که با هدف فراهم کردن ابزار فشار سیاسی و توجیه تحمیل اقدام‌های قهرآمیز یک‌جانبه از سوی برخی کشور‌های خاص با استناد به اتهام‌های موهوم معاندان و در رأس آنها ‌مجاهدین‌ تهیه شده و می‌شوند.

دژخیم قضاییه جلادان در پایان نامه‌اش به‌تهدید تلویحی علیه پروفسور جاوید رحمان پرداخته که برای کسانی که تجربه دارند و با عملکردهای رژیم آشنا هستند، ترور پروفسور آلخو ویدال کوادراس را توسط رژیم در اسپانیا در آبان سال گذشته‌(۱۴۰۲) تداعی می‌کند. دژخیم غریب آبادی در پایان نامه‌اش می‌گوید: این نکته را نیز باید خاطرنشان نمایم که خروج آقای رحمان از سازوکار گزارشگری، به‌هیچ وجه نباید مصونیتی برای وی از پاسخگویی به‌این اقدامات متخلفانه فراهم نماید.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم: جاوید رحمان خدمات متعددی به‌سازمان مجاهدین خلق کرده و انتظار نمی‌رفت که در گردهمایی مجاهدین خلق شرکت نکند.

خبرگزاری رسمی رژیم: سخنگوی وزارت امور خارجه همسویی جاوید رحمان که تا چند‌هفته قبل گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در امور حقوق‌بشر ایران با مجاهدین خلق را مورد انتقاد قرار داد. ناصر کنعانی نوشت: جاوید رحمان خدمات متعددی به‌سازمان مجاهدین خلق کرده است و انتظار نمی‌رفت که در گردهمایی مجاهدین خلق شرکت نکند. همسویی آشکار او با این گروه تحت عنوان گزارشگر ویژه سازمان‌ملل بارها به‌مقامات سازمان‌ملل اعلام شده بود. وی به‌تازگی در گردهمایی ضدایرانی این گروهک ‌مجاهدین‌ شرکت کرده است.

روزنامه حکومتی فرهیختگان وابسته به‌ولایتی مشاور خامنه‌ای نیز نوشت: جاوید رحمان کمتر از یک ماه از پایان مسئولیتش به‌عنوان میهمان ویژه در نشستی حاضر شد که مجاهدین به‌مناسبت گزارش پایانی رحمان در سمت گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در پاریس برگزار کرده بودند. جاوید رحمان در گزارشهای خود به‌اعدام‌های سال۱۳۶۷ اشاره کرده و این موضوع را به‌عنوان یکی از نقض‌های جدی حقوق‌بشر در تاریخ ایران مورد بررسی قرار داده است. روزنامه فرهیختگان افزود: تداوم رویکردهای جاوید رحمان در اظهارات مای ساتو ژاپنی، گزارشگر ویژه جدید سازمان‌ملل در امور حقوق‌بشری ایران نشان می‌دهد مقامات این نهاد به‌ظاهر بی‌طرف بین‌الملل شاید برای کاهش نزاع با نظام چهره‌های شناخته شده را از جلو تریبون کنار بزنند، اما در رویکردهای ضد نظام خود تغییر جهت نداده و با افراد جدید مسیر تقابلی پیشین را ادامه می‌دهند.

سخنگوی مجاهدین خطاب به رژیم کف بر دهان و مزدوران مویه‌کنانش گفت: به‌وضوح پیداست که رژیم و مزدورانش در زمینه آزادی بیان حتی تحمل یک سخنرانی گزارشگر سازمان‌ملل را در خارج از ایران را هم ندارند. چه رسد به‌داخل ایران و سرخ‌ترین نام که نام مجاهدین است. درست به‌همین دلیل باید بند از بند این رژیم گسست. عجالتاً مانند روزگار خمینی می‌توانید در داخل و خارج کشور در یک کر همآهنگ با یکدیگر دم بگیرید که «امت نالان... سوی جماران»!

ضمناً شرکت حقوقدانان برجسته بین‌المللی دیگر مانند رئیس دیوان بین‌المللی جنایی را هم در کنفرانس حقوقدانان از یاد نبرید تا زمان رسیدگی به‌جنایت‌هایتان در دادگاه بین‌المللی فرا برسد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 ۵- گیلانغرب - کشته شدن یک زندانی دیگر

در بازداشت نیروی سرکوبگر انتظامی

دادستان رژیم در گیلان غرب از کشته‌شدن یک زندانی در بازداشت نیروی سرکوبگر انتظامی خبر داد.

سایت حکومتی ایسنا روز پنجشنبه ۱۵شهریور نوشت: دادستان گیلانغرب گفت: این فرد که روز سه‌شنبه (۱۳شهریور) در اختیار پلیس قرار گرفته بود، روز چهارشنبه (۱۴شهریور) حین انتقال برای بازجویی بدحال شده و اقدامات و تلاش مأموران و اورژانس بیمارستان برای احیاء او مثمرثمر واقع نمی‌شود و فوت می‌کند. دادستان رژیم در گیلانغرب افزود افزود: بررسی‌های اولیه از محل نگهداری متوفی و تن‌پیمایی جسد نشان می‌دهد برخلاف آنچه که رسانه‌های معاند گفته‌اند، ظاهر جسد فاقد آثار ضرب و جرح بوده و موضوع شکنجه منتفی است و اظهارنظر نهایی در خصوص این موضوع بر اساس نظریه پزشکی قانونی و تعیین علت تامه فوت است. خاطرنشان می‌شود جنایت فجیع قتل محمد میرموسوی، در زیر شکنجه دژخیمان خامنه‌ای در لاهیجان نیز یک روز پس از دستگیری روی داد. و رژیم تاکنون نتیجه کالبدشکافی را اعلام نکرده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۶- تحولات جنگ در  غزه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه ۱۵شهریور خبر داد: نیروهای اسرائیلی حملات خود در کرانه باختری را با دستگیریهای گسترده در شهرهای نابلس، هاشمیه و بامون در غرب جنین گسترش دادند. نیروهای اسرائیلی با محاصره ساختمان شهرداری جنین، مانع از تشکیل جلسه اضطراری وزرای فلسطین برای بررسی اوضاع شدند. بنا‌به گزارش منابع دولتی فلسطین طی روزهای اخیر نزدیک به ۴۰‌فلسطینی در حمله اسراییل به‌کرانه غربی کشته شده‌اند. خبرگزاری وفا هم‌چنین با گزارشی از وضعیت جنگ در غزه نوشت: تمرکز حملات سنگین اسراییل بر روی شهر غزه، منجر به‌کشته شدن دهها تن، از جمله چند کودک گردید.

رویترز در گزارشی از مذاکرات آتش‌بس، به‌نقل از چند مقام آمریکایی و مصری نوشت: کاخ سفید در تلاش است تا پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس غزه و آزادی گروگانها در روزهای آینده ارائه کند. به‌گفته این مقامات پیشنهاد جدید بر حل مشکلات عمده‌ای که منجر به‌بن‌بست در مذاکرات شده، متمرکز خواهد بود. این مقامات تأیید کردند که کشتن ۶گروگان اخیر توسط حماس این تلاشها را پیچیده‌تر کرد. رویترز افزود: حماس روز‌پنجشنبه اعلام کرد نیازی به‌پیشنهادات جدید برای آتش‌بس در غزه نیست و ما نسبت به‌افتادن در دام نتانیاهو هشدار می‌دهیم. زیرا او از مذاکرات برای طولانی‌تر کردن تجاوزات خود استفاده می‌کند.

شورای امنیت ملل‌متحد روز چهارشنبه برای بررسی بحران جنگ در غزه و مذاکرات آتش‌بس، تشکیل جلسه داد. رویترز نوشت طی این جلسه معاون دبیرکل ملل‌متحد در امور سیاسی و صلح‌، خواستار حسابرسی از همه طرف‌های درگیر شد. دی‌کارلو بر اهمیت احترام به‌وضع موجود در اماکن مقدس بیت‌المقدس تأکید کرد و هشدار داد که وضعیت کنونی به‌فاصله گرفتن از راه‌حل دو کشوری منجر می‌شود. در ادامه، ادم وسورنو مدیر عملیات دفتر همآهنگی امور انسانی سازمان‌ملل در مورد کمپین اضطراری واکسیناسیون فلج اطفال گفت: بیش از ۱۸۷هزار کودک واکسینه شده‌اند. با این حال، شرایط انسانی به‌ویژه در بخش آب و خدمات بهداشتی غزه هم‌چنان وخیم است. به‌نوشته رویترز در این اجلاس، نمایندگان آمریکا و روسیه نیز ضمن تأکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس، قتل گروگانها توسط حماس را محکوم کردند.

به‌گزارش ارتش اسرائیل، روز چهارشنبه ۱۴شهریور حزب‌الله لبنان با شلیک بیش از ۱۰۰‌موشک به‌شمال اسراییل برخی شهرهای این منطقه، از جمله کریات شمونا و کفر بلوم را هدف قرار داد. در این حمله که منجر به‌آتش سوزی گسترده در منطقه گردید، چند موشک به‌ساختمانهای مسکونی اصابت کرد، اما تلفات جانی به بار نیامد. سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد در پاسخ به‌این حملات، اسراییل به بیش از ۱۰‌زیرساخت نظامی حزب‌الله، از جمله سکوهای پرتاب موشک و مقرهای متعلق به آن در جنوب لبنان حمله کرد.

پاسدار عبداللهی معاون همآهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح رژیم‌آخوندی درباره پاسخ رژیم به‌ترور اسماعیل هنیه گفت: نظام پاسخ سختی خواهد داد. ولی زمان پاسخ مشخص نیست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید            

۷ـ تجمعات  اعتراضی

جمعی از ساکنان شهر هارونی در استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به خرابی جاده و جمعی از کارگران شرکت شمس انزلی در اعتراض به‌تغییر بیمه خود تجمع کردند.

کارگران شمس ـ انزلی -۱۴شهریور ۱۴۰۳

اعتراض مردم به خرابی جاده‌ها ـ شهر هارونی در استان چهارمحال و بختیاری -۱۴شهریور ۱۴۰۳                        

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۸- جنگ گرگها

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور و رئیس مجلس رژیم که به‌مشهد سفر کرده‌اند در یک برنامه روضه‌خوانی با سخنرانی آخوند پناهیان شرکت کردند. در این جلسه آخوند پناهیان از رئیس مجلس ارتجاع خواست تا قانونی علیه دوقطبی‌سازی در فضای رسانه‌یی وضع کند. وی گفت: نشر اکاذیب بد است ولی زشتیش به‌اندازه دوقطبی سازی نیست:

پناهیان: من واقعاً از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنم برای دوقطبی سازی در فضای رسانه‌یی یه‌مقرراتی توی مجلس شورای اسلامی وضع بشه، اصلاً انگار این منکری که معروف شده، روزنامه‌های که با خرج دولت ساخته و پرداخته میشن از کیهان گرفته تا اطلاعات از جمهوری اسلامی تا هر جمهوری غیراسلامی که روزنامه‌ای بخواهد مثلا مدعیش باشه که حالا نیست، اینها حق ندارند بیایند دوقطبی بازی بکنند چون از جناح مخالف هست من فقط انتقاد می‌کنم درب این روزنامه را ببندند. چون از اون جناح هست یا از این جناح هست، بخدا این روشهای پلیدیه، این باید اصلاح بشه آقا دروغ گفتن، نشر اکاذیب توی یک روزنامه کار بدی است، محاکمه‌اش هم می‌کنند من به‌شما عرض می‌کنم نشر اکاذیب این‌قدر بد نیست. بد است‌ها مطلقاً ولی زشتیش به‌اندازه دوقطبی سازی نیست دوقطبی سازی اجازه نمیده حرفهای راست‌زده بشه بعد امید از جامعه می‌رود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۹ـ کمبود بنزین در برخی استانها

به گزارش سایت حکومتی رکنا ۱۴شهریور: در روزهای اخیر، خبرهای متعددی مبنی بر کمبود بنزین در برخی از جایگاه‌های سوخت مناطق شمالی کشور، به گوش رسیده است و صف‌های طولانی خودروها در مقابل پمپ بنزین‌ها، نارضایتی مسافران را به‌همراه داشته است.

خبرگزاری حکومتی مهر نیز نوشت، خبرهای متعددی از برخی شهرهای استان گیلان، بر غیرفعال شدن جایگاه‌های سوخت و معطلی چندین ساعته مسافران و مجاورین پشت این جایگاه‌ها حکایت دارد و از شرق و غرب گیلان گرفته تا مرکز استان مسافران و شهروندان برای سوخت‌گیری خودروهایشان با چالش نبود سوخت در جایگاه‌ها مواجه بودند و این چالش در شهرهای مسافرپذیر بیشتر مشهود بوده است. 

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰ـ  قطع آب در ۴۰ مدرسه تهران

در آستانه سال تحصیلی جدید آب ۴۰مدرسه در تهران قطع شده است. رسانه‌های حکومتی روز چهارشنبه ۱۴شهریور با اعلام این خبر علت آن را پرداخت نشدن بدهی فاضلاب عنوان کردند.   

 ۱۱ـ مشکلات پرستاران

سایت حکومتی خبر آنلاین روز چهارشنبه ۱۴شهریور از قول یک پرستار نوشت: مبلغ ۷۰۰هزار تومان به‌عنوان کارانه و تعرفه یک ماه و ۹۰۰هزار تومان به‌عنوان فوق‌العاده خاص پرداخت شده که «پرداخت این مبالغ ناچیز در جهت آرام کردن پرستاران بوده است». خبر آنلاین به‌نقل از این پرستار نوشت: در مجموع یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان به‌حسابم ریختند؛ آیا فکر می‌کنند همه مشکلات ما پرستاران با‌این یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان حل می‌شود؟ مسئولان نمی‌خواهند ریشه واقعی مشکلات پرستاران را دریابند و دست به‌اصلاحات اساسی نمی‌زنند.                     

۱۲ـ‌ زمین لرزه در بیله‌سوار  استان اردبیل

ساعت۱۰و ۱۵دقیقه روز پنجشنبه ۱۵شهریور، زمین‌لرزه‌یی به‌قدرت چهار و چهار دهم ریشتر بیله‌سوار در استان اردبیل را لرزاند. تاکنون گزارشی از تلفات و خسارات این زمین‌لرزه که در عمق ۲۸‌کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست منتشر نشده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: