گزارش و تصاویر دیدنی از پاراالمپیک پاریس - روز هفتم

در روز هفتم المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رقابتهای جذاب و مهمی برگزار شد که در زیر به نتایج و مدال‌آوران برجسته این روز اشاره می‌شود:


۱. دوومیدانی:

۱۰۰۰۰ متر مردان: جاشوا چپتگای از اوگاندا موفق به کسب مدال طلا شد، بریهو آراگاوی از اتیوپی نقره گرفت و گرانت فیشر از ایالات متحده مدال برنز را به دست آورد​.
پرش با نیزه زنان: نینا کندی از استرالیا طلا گرفت، کتی مون از آمریکا نقره و آلیشا نیومن از کانادا مدال برنز را از آن خود کردند​ .
ماراتن زنان: سیفان حسن از هلند در رقابتی پرهیجان طلا گرفت، در حالی که تیگست آصفا از اتیوپی نقره و هلن اوبیری از کنیا برنز کسب کردند​.

۲. شنا:

کایل چالمرز از استرالیا در ۱۰۰ متر آزاد مردان مدال طلا را به دست آورد. هم‌چنین تیم شنای ۴x۲۰۰ متر آزاد زنان استرالیا نیز موفق به کسب طلا شد، و تیم‌های آمریکا و چین به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را دریافت کردند​.


۳. سوارکاری:

در پرش تیمی، تیم بریتانیا موفق به کسب مدال طلا شد، تیم آمریکا نقره گرفت و فرانسه برنز را به دست آورد. لورا کرات از آمریکا با ۵۸ سال سن، قدیمی‌ترین زن آمریکایی شد که در بیش از یک قرن موفق به کسب مدال المپیک شده است​.


۴. تیراندازی با کمان:

در رقابت تیمی مختلط، تیم کره جنوبی شامل کیم وو جین و لیم سی هیون مدال طلا گرفتند، تیم آلمان نقره و تیم آمریکا برنز را کسب کردند​.


۵. دوچرخه‌سواری
در رقابتهای BMX مردان، فرانسه با کسب هر سه مدال روی سکو رفت؛ جوریس دودت طلا، سیلوان آندره نقره و رومن ماهیو برنز گرفتند. این اولین بار بود که فرانسه در المپیک ۲۰۲۴ موفق به کسب این نوع پیروزی شد​.

 

۶. تنیس:

ایگا شفیونتک از لهستان اولین مدال المپیک خود را در تنیس کسب کرد و مدال برنز را در رقابتهای انفرادی زنان به دست آورد. رقابتهای نهایی بین ژنگ چین‌ون از چین و دونا وکیچ از کرواسی در روزهای بعد برگزار شد​.

 

Otom enters 50m backstroke finals

India At Paris Paralympics Day 7 LIVE Updates: Cyclists Arshad Shaikh,  Jyoti Gaderiya Finish Last In their Respective Event

 

Paris Paralympic Games Day 5: All the Podiums

 

Paralympics 2024: two silvers, three bronze; India breaks tokyo record by  clinching five medals in one day - the Economic times

 

U.S. Paralympic Equestrians Rein Supreme on Day One - Dressage today

 

Paris 2024 Paralympics: GB win 30th gold on day six of Games - BBC Sport

 

Paris 2024: Irish in action on Day 7 of the Paralympics

 

Paris Paralympics 2024 Day 7 Live: India sets sights on more medals after  record-breaking haul - the Economic times

لطفا به اشتراک بگذارید: