درگذشت مکس هنگل نمایندهٔ پارلمان لوکزامبورگ ازحامیان مردم و مقاومت ایران

آقای مکس هنگل نماینده پارلمان لوکزامبورگ از حزب سوسیال مسیحی و شهردار شهر ولمردانژ و از حامیان مقاومت مردم ایران بر اثر بیماری درگذشت؛ مراسم خاکسپاری وی روز ۳۰ اوت در کلیسای مرکزی شهر ولمردانژ با حضور نخست‌وزیر، وزیر خارجه لوکزامبورگ و رئیس و نمایندگان پارلمان این کشور و جمعیت کثیری از مردم برگزار شد.
در این مراسم هیأتی از سوی شورای ملی مقاومت ایران نیز حضور داشت .
زنده‌یاد مکس هنگل از حامیان دیرینهٔ مبارزهٔ مردم و مقاومت ایران بود. وی در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ از امضاکنندگان بیانیه جهانی حمایت از برنامهٔ ده ماده‌ای خانم مریم رجوی در کشور خود بود. در ژوئن ۲۰۲۴ به‌همراه ۲۵ نماینده دیگر پارلمان لوکزامبورگ، طی بیانیه‌ای با فراخوان به حمایت از حقوق مجاهدین در اشرف ۳ بر اساس کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، خواستار به رسمیت شناخته‌شدن حق مردم ایران و کانون‌های شورشی برای مقابله با سپاه پاسداران شد.
وی در سال ۲۰۲۲ به برگزاری نمایشگاهی در پارلمان لوکزامبورگ در حمایت از مردم ایران کمک کرد. 
آقای هنگل به‌رغم بیماری سخت با حمایت خستگی‌ناپذیر از مقاومت ایران در هر شرایطی مروج این دفاع از این مقاومت و مبارزهٔ مردم ایران در بین همکارانش در پارلمان لوکزامبورگ بود.
وی در یک پیام ویدئویی به اجلاس جهانی ایران آزاد در پاریس در سال ۲۰۲۴ از بستر بیماری گفت.
«از آنجایی که امسال نتوانستم در اجلاس جهانی ایران آزاد شرکت کنم، برایم مهم است که این پیام را بفرستم. مرگ ابراهیم رئیسی نشان داد که چه بحرانی در داخل رژیم وجود دارد. بنابراین قوی باشید و برای دموکراسی بجنگید؛ ما به شما ایمان داریم، مردم بسیار قوی ایران. به مبارزه ادامه دهید!».

لطفا به اشتراک بگذارید: