زمینه سازی برای گرانی بنزین

رژیم آخوندی همواره تلاش کرده تا کسریهای بودجه خودش را از جیب مردم در بیاورد، الآن هم با کسریهای وحشتناکی مواجه است، از کسری بودجه بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی تا بدهی نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی به سیستم بانکی، تا بدهی عظیم ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی به صندوق‌های تأمین اجتماعی.

رژیم برای تأمین این میزان کسری عظیم باز هم چشم به جیب خالی مردم دوخته است، گرانی بنزین زمزمه‌هایی است که این روزها به گوش می‌رسد و پزشکیان رئیس‌جمهور خامنه‌ای به این موضوع اشاره دارد:

کی گفته ما بیاییم سه میلیارد دلار چهار میلیارد دلار ۵ میلیارد دلار بدهیم بنزین بخریم بعد بیاییم به قیمت صد تومن بخریم یک تومن بفروشیم آخر کدام منطقی این اجازه را می‌دهد ما این کار را بکنیم حداقل اگر قراره است اون را بخریم به قیمت تمام شده، حالا اینها که داریم هدر می‌دهیم بماند خب این را که داریم پول می‌دهیم چرا مفت بفروشیم خوب برایش راه‌حل بدهید با مردم می‌رویم صحبت می‌کنیم من به قیمت فلان دارم بنزین می‌خرم چرا باید مفت بدهم این بسوزه

البته آن‌که درآمد بنزین و نفت ایران را که از منابع ملی مردم ایران هستند مفت بالا می‌کشد بیت خامنه‌ای و سپاه پاسدارانش هست.

اما برگردیم به موضوع بنزین، رژیم هیچ‌گاه تاکنون آمار شفافی از میزان تولید بنزین نداده است، این بازی رژیم به این دلیل بوده که اولاً ناتوانی‌های خودش را بپوشاند و با اعداد بزرگ تولید بنزین برای خودش دستاورد بتراشد و از طرفی مردم را مقصر جلوه بدهد که خیلی بنزین مصرف می‌کنند!

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ اوجی وزیر نفت رژیم میزان افزایش تولید بنزین را ۲۲ درصد اعلام کرد که از ۹۱ میلیون لیتر در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۷ میلیون لیتر رسیده است!

مدیر عامل حکومتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در فروردین ۱۴۰۳ گفته بود: «تولید بنزین کشور در ابتدای سال ۱۴۰۲، روزانه ۱۰۴ میلیون لیتر بود که این عدد با رشد هفت درصدی به روزانه ۱۱۲ میلیون لیتر در پایان سال ۱۴۰۲ رسید».

از یک‌سو رژیم اعلام می‌کند که کمبود تراز بنزین دارد و مستمر مردم را مقصر جلوه می‌دهد که مصرف بنزین آنها بالاست، اما از سوی دیگر روزانه ۴۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، یعنی بیش از یک‌سوم بنزین تولیدی کشور به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود، یعنی روزانه ۲ هزار تانکر ۲۰ هزار لیتری بنزین قاچاق می‌شود که قطعاً نمی‌تواند کار چند سوختبر محروم باشد! مافیای قاچاق سوخت تماماً متعلق به بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران است.

مشکل بنزین تماماً به خود حاکمیت برمی‌گردد که اول این‌که کاری در جهت بهبود زیرساختها نکرده، دوم این‌که در ابعاد کلان بنزین را قاچاق می‌کند و نکته مهمتر خودروهای بی‌کیفیتی تولید می‌کند که مصرف بنزین آنها بسیار بالاست.

گرانی بنزین آخرین راه چاره رژیم برای جبران کسریهای وحشتناک آن است اما این کار بازی با آتش هم هست!

لطفا به اشتراک بگذارید: