تحولات جنگ غزه

به‌دنبال درگیریهای اخیر اسراییل و حزب‌الله لبنان، پنتاگون اعلام کرد: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماس‌های خود با همتای اسراییلی‌اش، بر حمایت از اسراییل در برابر تهدیدات رژیم ایران و نیابتی های آن تأکید کرد.

سخنگوی پنتاگون گفت: آمریکا توانایی و ظرفیت پاسخگویی به طیف گسترده‌یی از بحرانها در منطقه را حفظ می‌کند.

از سوی دیگر، باقری سرکرده کل نیروهای مسلح رژیم آخوندی روز ۵ شهریور در مورد واکنش رژیم به ترور هنیه در تهران گفت: انتقام جمهوری اسلامی قطعی است. 

باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح: انتقام از این عمل جنایت‌کارانه چه توسط محور مقاومت و چه توسط جمهوری اسلامی ایران قطعی ست اما جمهوری اسلامی ایران در بازیهای تحریکات رسانه‌ای و غیرآن نمی‌افتد و خود نسبت به چگونگی و زمان اقدام انقلابی خود تصمیم خواهد گرفت محور مقاومت نیز هر کدام به تناسب توانمندیها و تدابیر خود این انتقام ها را صورت خواهند داد که روز گذشته بخشی از آن را شاهد بودیم.

خبرگزاری فلسطینی وفا روز سه‌شنبه نوشت: طی حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل در غزه، ۴۱ فلسطینی جان خود را از دست دادند

وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تاکنون را ۴۰ هزار و ۴۷۶ کشته و ۹۳ هزار و ۶۴۷ مجروح اعلام کرد.

رویترز ۵شهریور نیز گزارش داد، در حمله پهپادی اسراییل به ماهیگیران ساحل شهر غزه دست کم ۷ تن از ماهیگیران کشته و شمار دیگری مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ارتش اسراییل روز سه‌شنبه ششم شهریور اعلام کرد: سربازان اسراییلی یک گروگان را در جنوب نوار غزه نجات داده‌اند. بنا به این گزارش یک مسلمان اسراییلی در یک عملیات پیچیده نجات یافته است و وضعیت پزشکی او عادی است.

ارتش اسراییل اعلام کرد وی توسط یگان نیروی دریایی ارتش اسراییل از تونل حماس در جنوب نوار غزه نجات یافته است.

لطفا به اشتراک بگذارید: