مزدور محمد باقر مومن‌زاده ـ پرونده

گزارشی مستند از توطئه‌ها و دسیسه‌های رژیم آخوندی علیه مقاومت مردم ایران در پرونده

بالارفتن جنگ کثیف روانی و شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران، در ارتباط مستقیم با وضعیت بحرانی رژیم قرار دارد. با بالارفتن بحرانهای درونی رژیم و اعتراضات اجتماعی، دشمن با تبلیغات وسیع و در هماهنگی با مزدوران داخلی و خارج کشور، مجاهدین را مورد حملات رذیلانه قرار میدهد تا با بردن توجهات به سمت مجاهدین، به عوامل و مزدورانش تنفس مصنوعی داده و آنها را سرپا نگهدارد.

وزارت اطلاعات در یکسال اخیر هم‌زمان با گسترش تبلیغات وسیع و جنگ روانی در داخل کشور، با فرافکنی و تبلیغات پرهیاهو اتهام «کودک سرباز» را موضوع شیطان‌سازی علیه مجاهدین در خارج کشور کرده است. فیلم کودکان کمپ اشرف که مزدور نفوذی ایرج مصداقی اعتراف کرد که چند سال است بعنوان مشاور در ساخت آن با کارگردان و دست‌اندرکاران آن همکاری داشته، یکی از این موارد است که علاوه بر صرف هزینه و پشتیانی همه‌جانبه، توسط سایتها و عوامل و ماموران وزارتی تبلیغ و منتشر شده است.

ماموریت مزدوری به‌نام محمدباقر مومن زاده، یک نفوذی لو رفته و افشا شده وزارت اطلاعات، تمرکز روی این موضوع و تنظیم مطالب برای وب سایتهای وزارت اطلاعات و پشتیبانی و حمایت از مزدوران امیر یغمایی و محمدرضا ترابی است.

محمدباقر مومن زاده کیست؟

محمدباقر مومن زاده که هم‌اکنون با نام مستعار مزدا پارسی به مزدوری برای وزارت اطلاعات در شیراز مشغول است، در سال۱۳۶۲ به جرم هواداری از مجاهدین دستگیر شد و به همین جرم به‌۱۵سال حبس محکوم می‌شود. او تا آذر۶۷ به‌مدت ۵سال در زندان بوده و از همان اوایل بازداشت، در زندان با دشمن همکاری می‌کند. مؤمن‌زاده با لودادن زندانیان مقاوم باعث شکنجه و اعدام تعدادی از آنها می‌شود.

وی از اوایل‌۱۳۶۷ تحت ‌نظر علی رضوانی، شکنجه‌گر زندان اوین قرار می‌گیرد. علی رضوانی از او می‌خواهد که در پستهای بازرسی شرکت کند و او می‌پذیرد. تا آذر۶۷ در پستهای بازرسی چا‌بهار، بوئین‌زهرا، مردآباد و… شرکت کرده است.

پس از آزادی از زندان، محمد توانا از مأموران وزارت اطلاعات در تهران رابط او بوده و محلهای مأموریت او را مشخص می‌کرده است.

وزارت اطلاعات در سال۱۳۷۰ مؤمن‌زاده را وارد دانشگاه آزاد بوشهر (در رشته الکترونیک) می‌نماید.

در دیماه۱۳۷۵ عزیزی مسئول اعزام نفوذی در اداره اطلاعات بوشهر (با نام مستعار امامی) در ستاد خبری اداره اطلاعات، با مؤمن‌زاده صحبت کرده و او را برای مأموریت نفوذ در ارتش آزادیبخش در نظر می‌گیرد.

در اسفند۷۵، مومن زاده به‌همراه عزیزی به‌تهران آمده و در هتل استقلال با علی صفایی (مشهور به‌علی شل، مسئول آموزش و اعزام عناصر نفوذی در وزارت اطلاعات در تهران) ملاقات می‌کنند. صفایی که برای ارزیابی مومن زاده آمده بود درمورد مأموریت با او صحبت و او را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بعد از پایان صحبتها طرح سفید‌سازی برای مؤمن‌زاده مشترکاً ریخته می‌شود و بعد از آن عزیزی و مومن زاده به‌بوشهر باز می‌گردند.

هفته بعد، صفایی طی تماسی از مومن زاده می‌خواهد که به‌تهران آمده و از طریق شماره تلفن ۲۳۷۰۰۹ با او تماس بگیرد. در تهران، او مجدداً در هتل انقلاب با صفایی ملاقات می‌کند. صفایی می‌گوید «برای این مأموریت در نظر داریم یک آموزش فشرده به‌تو بدهیم. طی این دوران حق خروج از اتاق را نداری و فقط می‌توانی شبها با اقوام و آشنایانت تلفنی تماس بگیری».

در پایان برگزاری آموزشهای ضروری برای ماموریت، صفایی رابط او در وزارت اطلاعات، از محمدباقر مومن زاده یک تعهدنامه با قید این‌که مأموریت را به‌میل خودش پذیرفته است و چنان‌چه در حین مأموریت اتفاقی بیفتد، مسئول، خود مؤمن‌زاده است، می‌گیرد.

نهایتا مزدور محمدباقر مومن زاده در تاریخ ۹خرداد۱۳۷۶ برای ماموریت نفوذ به ارتش آزادیبخش ملی ایران به‌عراق فرستاده میشود. ماموریتهایی که به این مزدور محول شده بود، عبارتند از:

‌جمع‌آوری اطلاعات نظامی و حفاظتی از ارتش آزادیبخش و به‌طور خاص اطلاعات از قسمت کامپیوتر ارتش؛

‌درصورت اعزام به‌مأموریت داخل کشور، اطلاعات واحد را سریعاً به‌رژیم برساند؛

‌ در شرایط بسیار ضروری مانند شروع عملیات بزرگ یا خبرهایی از این قبیل باید از طریق تماس با سفارت اطلاعات را به‌آنها برساند؛

‌خرابکاری در تجهیزات و تأسیسات ارتش آزادبیخش.

در تاریخ ۱۱/۱۲/۱۳۷۶ توطئه گسترده وزارات اطلاعات رژیم برای نفوذ در ارتش آزادیبخش در یک گزارش تفصیلی از سوی مدیریت ضداطلاعات ارتش آزادیبخش افشا شده و به اطلاع همه هموطنان رسانده شد. محمدباقر مومن زاده نیز در این گزارش که در نشریه شماره ۳۸۰ مجاهد در۱۱ اسفند۱۳۷۶ و کتاب کارتهای سوخته وزارت اطلاعات آخوندی در مرداد۱۳۸۱منتشر شده است، در لیست مزدوران افشا شده است. 

 

 
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید: