وضعیت وخیم بهداشت و درمان در ایران و گسترش اعتراضات پرستاران زحمتکش

گزارش و گفتگو با منیژه کشمیری

بله این از اعتراضات گستردهٔ پرستاران، اما اوضاع بهداشت و درمان در کشورمان بسیار نامناسب است، رسانه‌های خود رژیم می‌نویسند، «نفس‌های بهداشت و درمان کشور به شماره افتاده و رو به احتضار است».

روزنامهٔ حکومتی شرق از قول یک پرستار در یکی از بیمارستانهای بزرگ تهران نوشت: «همین الآن ما در این بخش ۳۷ بیمار داریم و تنها دو پرستار و یک کمک پرستار (بهیار)»

دولت رئیسی جلاد مدعی بود که بیشترین افزایش بودجه برای بخش بهداشت و درمان در ۳ سال اخیر داشته است، این افزایش بودجه ۲۴ درصد بیشتر از سال گذشته بوده اما به‌دلیل تورم بالا در عمل بودجه بهداشت و درمان بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

کمبود پزشک و پرستار، کمبود و نبود دارو حتی داروهای اولیه، خارج شدن داروها و خدمات پزشکی بیشتر از شمول بیمه، بیمارستانهای فرسوده، کیفیت بسیار پایین درمان بخشی از مشکلات سیستم بهداشت و درمان کشورمان است که وضعیت را برای مردم بسیار دشوار کرده است.

اما این روزها بیمارستانها و مراکز درمانی کشور ملتهب است. پرستاران در دهها بیمارستان کشور در حال اعتراض و تظاهرات و اعتصاب هستند و هر روز هم دامنه این اعتراضات گسترده‌تر می‌شود. اعتصابات و اعتراضاتی که مهره‌های رژیم می‌گویند در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: