خانم الیزابتا زامپاروتی ـ حمایت از کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام در زندانهای ایران

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-خانم الیزابتا زامپاروتی، نمایندة پیشین پارلمان ایتالیا و از مسئولین انجمن حقوق بشری به‌قابیل دست نزنید با حمایت از کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام در زندانهای ایران اعلام کرد از سه‌شنبة آینده همراه با زندانیان به‌اعتصاب می‌پیوندند.

الیزابتا زامپاروتی درحساب فیسبوک و اینستاگرام خود نوشته است: در ایران تعداد اعدامها دائماً و به طور چشمگیری در حال افزایش است. رژیم ایران در دست ولی فقیه است و با تغییر رئیس جمهور چیزی تغییر نمی کند. بنابراین از سه شنبه آینده همراه با زندانیان هر سه شنبه علیه اعدامها در اعتصاب غذا خواهم بود.

۲-امروز چهارشنبه مجلس ارتجاع برای پنجمین روز متوالی به بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی پزشکیان می پردازد. قرار است رأی گیری در مورد وزیران امروز صورت بگیرد.

۳-محمد باقری عضو مجلس ارتجاع در مخالفت با وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت کشور گفت :‌ حضور یک شخص نظامی چون آقای مومنی در وزارت کشور برخلاف منویات رهبر انقلاب و امام است. مومنی یک فرد نظامی هستند، فرمایشات رهبر انقلاب و امام نهی کردند که افراد نظامی نباید در سیاست دخالت بکنند؛ اگر حرفی داریم بگوییم امام اشتباه کرده است.

۴-خضریان عضو مجلس ارتجاع مخالف وزیر میراث فرهنگی رژیم گفت: یکی از سوابق صالحی امیری مدیریت اداره کل اطلاعات استان خوزستان است که برایش حکم توبیخ هم  صادر شده است و سابقه امنیتی دارد و حکم بازداشت و جلب اون هم صادر شده بوده است.

وی افزود: کسی را که وزارت اطلاعات اعلام می‌کند این فرد حتی به‌عنوان کارشناس فرهنگی به تلویزیون دعوت نشود، امروز می‌خواهیم رأی بدهیم بشود وزیر.

۵-فرانکفورتر آلگماینه نوشت: پس از بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ، رژیم ایران دو مرکز آموزشی و فرهنگی آلمان را بست. وزیر کشور آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را به دلیل نزدیکی به‌رژیم ایران تعطیل کرده بود. رژیم ایران هم اکنون در حال واکنش دست به‌این اقدام زده است.

۶-محمد علی سبحانی سفیر پیشین رژیم ایران در لبنان در مورد تهدیدهای رژیم در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت:

بنظر می آید که حساب باز کردن روی آتش بس در غزه یک مقداری خوشبینانه است مخصوصا اینکه حالا درایران این گونه مطرح می‌شود و یا بعضی از جریانات بیان می‌کنند که خب اگر در غزه آتش بس بشود ایران مسئله درگیری نظامی با اسراییل را مثلا تعطیل می‌کند یا به عقب می‌اندازد من می‌خواهم بگویم که این یک محاسبه غلطی است.  

لطفا به اشتراک بگذارید: