پیام خانم مریم رجوی به دنبال اعتراضات پرستاران در شهرهای مختلف

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-به دنبال اعتراضات پرستاران در شهرهای مختلف، خانم مریم رجوی طی پیامی گفت:

درود بر  پرستاران فداکار و زحمتکش که به‌رغم کار طاقت‌فرسای شبانه‌روزی و خدمت صمیمانه به هموطنان بیمارشان، از بی‌توجهی رژیم غارتگر آخوندها، حقوق کم و محرومیت شدید رنج می‌برند

مریم رجوی:‌پرستاران که با اضافه‌کاری اجباری، شرایط سخت کاری و حقوق‌ کم، کارد به استخوان‌شان رسیده، در شهرهای مختلف به اعتصاب دست زده‌اند

‌خانم رجوی افزود:‌ پرستاران، رزیدنت‌ها و سایر کادر پزشکی که با احساس مسئولیت به هموطنان خود رسیدگی می‌کنند، همراه و هم‌صدا با دیگر زحمتکشان فریادهای اعتراض خود را علیه فاشیسم دینی حاکم بلندتر می‌کنند.‌ مردم  ایران راه نجات خود از سرکوب و تبعیض و بی‌عدالتی را در قیام و سرنگونی رژیم پلید آخوندی یافته‌اند.

۲-مجلس ارتجاع از امروز در جلسه علنی خود به بررسی صلاحیت وزیران معرفی شده پزشکیان می پردازد.  پزشکیان در این جلسه با  نگرانی گفت:  اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود سرخوردگیهای و ناامیدهای فزاینده شکل می گیرد و نتیجه آن نابودی اعتماد و سرمایه است

از هفته گذشته وضعیت ۱۹ وزیر معرفی شده در کمسیونهای مختلف مجلس بررسی شده است. جلسات مجلس ارتجاع قرار است تا چهارشنبه ادامه یابد

۳-آخوند دژکام، امام جمعه خامنه‌ای در شیراز گفت: لطمه به امنیت ما که در ترور اسماعیل هنیه رخ داد جوابی دندان شکن می‌خواهد و اگر پاسخ ندهیم قطعاً دشمن گستاخ‌تر خواهد شد. وی افزود:

اگر کسی روی برگرداند از دشمن فرار بکند مگر کسی که عقب‌نشینی تاکتیکی کرده ‌باشد که آقا هم همین تعبیر را به کار بردند اون تو نقشه جنگش است می‌گه این کار رو می‌کنم نقشه دارد ولی اگر کسی فرار بکنه از جلوی دشمن خدای متعال می‌فرماید که غضب خدا شامل حالش می‌شود.

۳-بحران قطع برق باعث قطع تولید نان در نانوایی‌های شماری از مناطق کشور شده است،   تصاویری از اعتراضات مردمی به علت قطع اعلام نشده برق. 

۴-کمیته امنیت داخلی کنگره آمریکا طی نامه یی به  کریستوفر ری مدیر دفتر تحقیقات فدرال واشنگتن – اف بی آی نوشت: به نظارت بر تهدیدهای مداوم  رژیم ایران برای هدف قرار دادن افراد آمریکایی، از جمله مقامات سابق و فعلی دولت آمریکا ادامه می دهد. دستگیری و اتهام آصف مرچنت، یک تبعه پاکستانی با روابط نزدیک با رژیم ایران، به دلیل ارتباط او با طرح نافرجام ترور دونالد ترامپ، یادآور تهدیدهای جدی این رژیم برای شهروندان آمریکایی است.

۵-به گزارش خبرگزاری فرانسه یک مقام آمریکایی هشدار داد که رژیم ایران در صورت حمله به اسرائیل در پاسخ به قتل اسماعیل هنیه با پیامدهای "فاجعه بار" روبرو خواهد شد و شتاب آتش بس غزه را از مسیر خارج خواهد کرد. یک مقام بلندپایه آمریکایی به خبرنگاران گفت: «آمریکا مقامهای رژیم ایران ا را ترغیب می‌کند که در این مسیر حرکت نکنند، زیرا عواقب آن می‌تواند برای این رژیم کاملاً فاجعه‌بار باشد، .»

این مقام آمریکایی افزود:  آمریکا به همراه انگلستان و فرانسه در حال آماده شدن برای "هر رویدار پیش بینی نشده احتمالی" هستند.  ما هر کاری را که لازم باشد برای دفاع از اسرائیل در برابر هرگونه حمله از سوی رژیم ایران انجام خواهیم داد.

۶-سایت کاخ سفید با انتشار بیانیه مشترک آمریکا، مصر و قطر اعلام کرد گفتگوها برای آتش‌بس در جنگ غزه و آزادی گروگان‌ها و بازداشت‌شدگان بر اساس اصولی که بایدن اعلام کرده، در فضای مثبت هم‌چنان ادامه دارد و مقامات ارشد این سه دولت قبل از پایان هفته آینده مجدداً در قاهره گرد هم می آیند تا توافق را تحت شرایطی که مطرح شده به نتیجه برسانند. در بیانیه کاخ سفید آمده است:

«هیچ بهانه و زمان دیگری برای تلف کردن وجود ندارد زمان آزادی گروگان ها و بازداشت شدگان، آغاز آتش بس و اجرای این توافق فرا رسیده است.» اکنون مسیر برای نجات جان ها، ایجاد آرامش برای مردم غزه و کاهش تنش های منطقه ای تعیین شده است.

۷-رویترز گزارش داد: یک مقام ارشد حماس به رویترز گفت: دولت آمریکا در تلاش است تا 'جو کاذب' ایجاد کند، حماس هیچ قصدی برای توقف جنگ ندارد.

۸-خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: با توجه به اینکه حماس حتی قرار نیست در قطر بر سر میز مذاکره حاضر شود و با توجه به این‌که حماس اکنون توسط سنوار رهبری می‌شود و با توجه به تمایلات راست افراطی حاکم بر دولت اسراییل، بعید است آتش‌بس و مبادله گروگان‌ها انجام شود.

۹-از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ‌وزیر امور خارجه اسرائیل می گوید به همتایان فرانسوی و انگلیسی خود گفته است: «اگر رژیم ایران حمله کند، انتظار داریم ائتلاف نه تنها در دفاع، بلکه در حمله به اهداف مهم در ایران به اسرائیل بپیوندد».

لطفا به اشتراک بگذارید: