مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱-آگهی کهکشان مقاومت ایران۱۴۰۳ - تظاهرات هموطنان در برلین

 و اجلاس جهانی سه روزة ایران آزاد در پاریس ۹ تا ۱۱تیر

به‌رغم توطئه‌ها و تشبثات و زد و بندهای همه جانبه حکومت آخوندی

سخنرانی‌های

سفیر رابرت جوزف  معاون پیشین وزیر امور‌خارجة آمریکا

دکتر برکات عوجان وزیر‌فرهنگ اردن‌(۲۰۱۳)

اد ملکرت نمایندة ویژة دبیرکل ملل متحد در عراق(۲۰۱۱)

ماریوس ماتیوشایتیس  عضو کمیتة خارجی پارلمان لیتوانی

آتیلا آراکواکس‌ عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا از مجارستان

۳۰ژوئن ۲۰۲۴ ـ ۱۰تیر۱۴۰۳

پخش در پایان اخبار

۲-پراتیک جنبش دادخواهی

تهران – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

بابل – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

بابلسر – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

آمل – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

پلدختر – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

اسلامشهر – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

سنندج – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

خرم آ‌باد– ۲۳مرداد ۱۴۰۳

ایلام – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

نیکشهر – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

چابهار – ۲۳مرداد ۱۴۰۳

ایرانشهر – ۲۳مرداد ۱۴۰۳  

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳- اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

افزایش اعدام‌های جنایتکارانه همزمان با معرفی کابینه رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای، ۵۱ اعدام در یک هفته

۲۹مین هفته «کارزار سه‌شنبه‌های‌نه‌به‌اعدام» با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در ۱۸زندان ایران

خانم مریم رجوی: کشتار فزاینده زندانیان خشم عمومی علیه رژیم را مضاعف می‌کند. بی‌عملی جامعه جهانی دیکتاتوری دینی را هم در ادامه جنایت در ایران و هم ترور و جنگ‌افروزی در خارج تشویق می‌کند.

خامنه‌ای همزمان با معرفی کابینه رئیس‌جمهور جدیدش و تشدید جنگ گرگها در میان باندهای فاشیسم دینی، برای ایجاد جو رعب و وحشت و ممانعت از قیام مردم، به اعدام زندانیان شتاب داده است. دژخیمان امروز سه‌شنبه ۲۳مرداد یک زندانی به‌نام فرج‌الله جمال زهی را در کرمان و دو زندانی را در رفسنجان بدار آویختند. دوشنبه ۲۲ و شنبه ۲۰مرداد علاوه بر اعدام‌هایی که در اطلاعیه ۲۲مرداد اعلام شد، ۷زندانی دیگر به دست جلادان حلق‌آویز شدند. در این اعدام‌های جنایتکارانه آیت بیرانوند ۲۲ساله و زندانی دیگری در روز دوشنبه و روز شنبه میلاد هادی‌پور و شیرزاد رشادت در زندان خرم‌آباد و علی مهدویان ۳۲ساله و دو زندانی دیگر در تبریز حلق‌آویز شدند. به این ترتیب طی یک هفته از ۱۶ تا ۲۳مرداد ۵۱زندانی حلق‌آویز شدند. از طرف دیگر امروز سه‌شنبه ۲۳مرداد زندانیان در ۱۸زندان در سراسر کشور ۲۹مین هفته «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» را با اعتصاب غذای خود برگزار کردند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت، خامنه‌ای با کشتار روزافزون زندانیان درصدد است نظام منحوس ولایت فقیه را از سرنگونی محتوم و بن‌بستهای مرگبار نجات دهد. اما به‌عکس، این خون‌ریزیهای بی‌حساب تنها خشم مردم و جوانان میهن را برای سرنگونی این رژیم مضاعف می‌کند. وی بار دیگر خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای نجات جان زندانیان محکوم به‌اعدام و توقف ماشین اعدام در ایران شد و تأکید کرد سکوت و بی‌عملی، نه تنها دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران را در ادامه جنایت و کشتار در ایران بلکه در ادامه ترور و جنگ‌افروزی در منطقه و جهان تشویق می‌کند. دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۲۳مرداد۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴- بیست و نهمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام» بیست و نهمین‌هفته اعتصاب غذا را در زندانهای مختلف برگزار کردند. زندانیان سیاسی اعتصابی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند: از بهمن‌ماه ۱۴۰۲، وقتی "کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام" آغاز شد؛ در اعتراض به‌موج اعدام زندانیان عادی و سپس اعدام جوانان هموطن کرد و اهل سنت بود که با اعدام‌های سیاسی زنده‌یاد محمد قبادلو و فرهاد سلیمی ادامه یافت، در این ۲۹هفته، هفته‌ای نبود که شاهد استفاده حکومت از این مجازات قرون وسطایی در زندانها نباشیم. اما وقتی که پس از سقوط بالگرد جلاد‌۶۷ و برپایی نمایش "انتصابات"، سازمان سرکوب حکومت اعدامی تا سرحد ممکن اعدام زندانیان را کاهش داد، ما زندانیان کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام هشدار دادیم که این کاهش مصلحتی است و موج گسترده‌ای از اعدام زندانیان را در پی خواهد داشت. در کمال تأسف حاکمان استبداد دینی و کارگزاران سازمان سرکوب و ارعاب آن‌، هم‌چون دزدان که از فرصت شلوغی و هیاهو استفاده کرده و مال مردم را می‌دزدند از فرصت برگزاری بازی‌های المپیک در پاریس و اخبار پیرامون آن و رکوردشکنی‌ها بهره برده و از سه‌شنبه گذشته تاکنون با اعدام بیش از ۴۵نفر از هموطنان زندانی که ۲۹نفرشان تنها در یک روز و ۲۶نفر آنها به‌صورت دسته‌جمعی در زندان قزلحصار بود، رکورد "قتل حکومتی"و اعدام را در چند سال اخیر شکستند؛ رکوردشکنی ننگینی که در صدور احکام اعدام نیز ادامه یافته و در چند هفته اخیر دهها نفر از زندانیان سیاسی را در روند دادرسی مبهم به اتهام استبداد ساخته"بغی و افساد فی الارض" به‌اعدام محکوم کردند، از جمله آخرین موارد آن صدور حکم اعدام برای ۶زندانی سیاسی _ عقیدتی اهل سنت توسط بی‌دادگاه انقلاب مشهد بود که جانشان در خطر است. همه اینها بعد از تحلیف پزشکیان بود که در آن گفت: "ایران امن‌ترین کشور خاورمیانه است"؛ در حکومت اعدام"امنیت" چنین معنا می‌شود.

ما زندانیان کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام"ضمن محکوم کردن شدید نقض حقوق بنیادین همبندی‌هایمان در زندانهای مختلف کشور و گرفتن"حق زندگی"این عزیزان به‌ویژه زنده یاد رضا رسایی با خانواده این عزیزان ابراز همدردی کرده و مقاومت در برابر این"توحش" را حق خود می‌دانیم. چنان‌که شاهد اعتراضات اخیر در زندانهای مختلف از جمله زندان لاکان رشت و بند زنان زندان اوین بوده‌ایم. در بند زنان زندان اوین، زندانبانان وحشی زندانیان معترض را مورد حمله و سرکوب قرار دادند؛ سرکوبی که قطعاً مانع تداوم این اعتراضات نخواهد شد و ما را مرعوب نخواهد کرد. زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام در ادامه بیانیه خود نوشتند: ما اعضای این کارزار کماکان از همه وجدانهای بیدار در داخل و خارج از کشور در کمال فروتنی می‌خواهیم پیش از آنکه دستگاه سرکوبِ استبداد دینی حاکم بر ایران بار دیگر صدها و هزارها‌زندانی عمومی و سیاسی را در سالن‌های اعدام زندانهای قزلحصار، کرج، ارومیه، زاهدان، مشهد و دهها زندان دیگر کشور با سبعیت حلق‌آویز کند، با همه توان علیه اعدام به پاخواسته و از کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام"به هر شکل ممکن حمایت کنند. در آخر ضمن گرامی داشت یاد همه قربانیان مجازات غیرانسانی "اعدام"و تاکید بر لزوم"لغو اعدام" برای بیست و نهمین‌هفته پیاپی امروز سه‌شنبه ۲۳‌مرداد۱۴۰۳ ما در ۱۸زندان از جمله زندان اوین (بندزنان، بند۴،۶و۸)، زندان قزلحصار (واحد۳و۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان نظام شیراز، زندان خوی، زندان نقده، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان اردبیل، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان لاکان رشت، زندان قائم‌شهر و زندان مشهد در اعتصاب غذا خواهیم بود.  

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵- شانزدهمین جلسه دادگاه قضاییه جلادان برای محاکمه غیابی مجاهدین

۳۶‌سال پس از حکم خمینی ملعون به اعدام همه مجاهدین سر موضع

با بیش از یک ماه تأخیر

و در پی به‌رسمیت شناختن نسل کشی مجاهدین و جنایت علیه بشریت در آخرین گزارش جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد ایران به‌عنوان سند رسمی و جهانی ملل متحد.

نظریه فقهی آخوند صداقت کارشناس نظام و امام! در مورد مجاهدین

هر کس بر امام خمینی و خامنه‌ای خروج کند یا بیعتش را بشکند و با امام در احکام اجتماعی و جامعه مخالفت کند، باغی است.

بغی یک پله بالاتر از محاربه است. قاضی در جرم محاربه اختیار دارد یکی از چهار حکم را صادر کند: (کشتن، به صلیب کشیدن، قطع دست راست و پای چپ، نفی بلد)، اما در بغی حکم فقط اعدام است

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷- واکنش وقیحانه پزشکیان پس از موج اعتراضها به‌کابینه فرمایشی: صبر کنید کابینه کار کند! تلاش کردیم با رویکرد وفاق و همدلی بهترین وضعیت ممکن را با ظرفیت‌های موجود رقم بزنیم.

رئیس‌جمهور جدید ارتجاع پس از بالا‌گرفتن موج اعتراضها به‌ترکیب کابینه فرمایشی که به مجلس ارتجاع معرفی کرده و حامیانش آن را «دولت دوم رئیسی» و گماشتگان ولی‌فقیه توصیف می‌کنند با وقاحت در حساب ایکس خود نوشت: مردم عزیز سرمایه بزرگ دولت شمایید، توجه و حساسیت شما در انتخاب اعضای کابینه ارزشمند است. بی‌تفاوتی به رفتار سیاستمداران جای خود را به انتقاد داده است. این یعنی ما یک گام به‌جلو رفته‌ایم. در مرحله انتخاب و بررسی کابینه از صاحبنظران متعددی مشورت گرفتیم و تلاش کردیم با رویکرد وفاق و همدلی، بهترین وضعیت ممکن را با ظرفیت‌های موجود رقم بزنیم. صبر کنید کابینه کار کند و آن‌را از روی عملکردش نقد کنید.

محسن رنانی اقتصاددان حکومتی: آقای پزشکیان آبروی ما را بردی! امید ما را ناامید کردی! هنوز رئیس‌جمهور نشده رفوزه شدی!

به گزارش سایت حکومتی رویداد ۲۴، یک اقتصاددان حکومتی به‌نام محسن رنانی از اصلاحگرایان سرخورده پس از معرفی کابینه، خطاب به‌رئیس‌جمهور رژیم نوشت: دکتر پزشکیان سلام، رئیس‌جمهور فقط یک ماه عزیز، انگار تو ایرانی نیستی؟!

نکند در پشت صحنه با اصحاب قدرت بسته‌ای؟ آیا با وجود آن‌که اصلی‌ترین وزیرانت را زدند؛ و مجبورت کردند همان که قبلاً تو را برای مجلس و ریاست‌جمهوری رد صلاحیت کرده بود، اکنون وزیر کنی؛ و یک نظام اصول‌گرای حامی حصر و برخورد با حجاب اختیاری را برای وزارت کشور به‌تو تحمیل کردند؛ و یک بوروکرات چفیه‌انداز را که تازه اکنون دانشجوی دکتری دانشگاه دفاع ملی است، گفته‌اند بگذاری وزیر آموزش؛ تو باز هم مانده‌ای که بمانی؟

... مگر این قدرت چقدر مزه دارد که رهایش نمی‌کنی؟ پس کو نتیجه آن همه نهج‌البلاغه که خواندی؟ پس کو آن همه قول که دادی؟ چرا جرأت نداری بعد از یک ماه که تو را انتخاب کرده‌ایم، بیایی افشاگری کنی و همه چیز را بگویی؟ چرا این‌قدر منفعل؟ چرا همین حالا که هنوز وزیر کشورت و وزیر ارتباطاتت همان وزرای دولت قبلی هستند دستور نمی‌دهی که گشت ارشاد را برچینند و فیلترینگ را حذف کنند و اگر نکردند عزلشان کنی؟

رنانی می‌افزاید: آقای پزشکیان آبروی ما را بردی! امید ما را ناامید کردی! هنوز رئیس‌جمهور نشده رفوزه شدی!

روزنامه حکومتی جمهوری نوشت: بخش امنیتی کابینه پزشکیان، تفاوت محسوسی با دولت رئیسی ندارد، از این کابینه پیام تغییر شنیده نمی‌شود، حداکثر کاری که این دولت شاید بتواند انجام دهد، تمدید وضعیت موجود و گذشته است.

روزنامه اعتماد۲۳مرداد ۱۴۰۳ نوشت: این کابینه مسعود پزشکیان نیست؛ دولت سهم‌خواهان است. اما امضای کسی را در ذیل خود دارد که ما برگزیدیمش. در عین اندوهواری، غم نمی‌خوریم.

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاح گران رژیم هم گفت: فهرست پیشنهادی کابینه پزشکیان ادامه سکان‌داری نظامیان و شبه‌نظامیان بر سیاست و عدم تغییر رویکردهای امنیتی نسبت به فعالان سیاسی در داخل نظام است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸- بحران و رویارویی در منطقه در پی ترور هنیه در تهران

در حالی که هشدارها در مورد خطر جنگ و تهدیدهای ر‌ژیم آخوندی بالا گرفته: کاخ‌سفید با انتشار بیانیه رهبران ۵کشور آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا اعلام کرد: ما پس از گفتگو در مورد وضعیت خاورمیانه، حمایت کامل خود را از تلاشهای جاری برای تنش‌زدایی و دستیابی به‌آتش‌بس و توافق برای آزادی گروگانها در غزه ابراز کردیم. هم‌چنین، فراخوان مشترک رؤسای‌جمهور آمریکا و مصر و امیر قطر را برای تجدید مذاکرات در اواخر این هفته با هدف به‌نتیجه رسیدن. توافق در اسرع وقت تأیید کردیم و تأکید کردیم که زمان بیشتری برای از دست دادن وجود ندارد. رهبران ۵کشور در بیانیه مشترک خود افزودند: همه طرفها باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند. علاوه بر این، تحویل و توزیع بدون محدودیت کمک مورد نیاز است. ما حمایت خود را از دفاع از اسراییل در برابر تجاوزات رژیم ایران و حملات گروه‌های تروریستی مورد حمایت آن اعلام کردیم و از رژیم ایران خواستیم تهدیدهای مستمر خود مبنی بر حمله نظامی علیه اسراییل را کنار بگذارد. هم‌چنین، عواقب جدی برای امنیت منطقه در صورت وقوع چنین حمله‌یی را مورد بحث قرار دادیم.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: ما هم‌چنان رصد تحولات در منطقه را به‌شدت و از نزدیک دنبال می‌کنیم. اگر چه تعیین زمان حمله رژیم ایران و نیابتی‌هایش دشوار است، اما ما باید برای حملات قابل‌توجهی آماده باشیم، به‌همین دلیل آرایش و توان نظامی خود در منطقه را افزایش دادیم. جان کربی افزود: ما ضمن مشاهده و رصد از نزدیک آنچه را که رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش ممکن است در این هفته انجام دهند، خود را برای تضمین برگزاری گفتگوهای آتش‌بس در روز پنجشنبه نیز آماده کرده‌ایم.

دفتر نخست‌وزیری انگلستان روز گذشته از تماس تلفنی استارمر با پزشکیان خبر داد و اعلام کرد: نخست‌وزیر انگلستان با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت منطقه از همه طرفها خواست تنش زدایی کنند و از رویارویی بیشتر منطقه‌ای خودداری نمایند. استارمر در تماس با پزشکیان از وی خواست از حمله به‌اسراییل جلوگیری کند و افزود جنگ به نفع هیچ‌کس نیست. وی هم‌چنین گفت: خطر بسیار جدی یک اشتباه محاسبه وجود دارد. اکنون زمان آرامش و بررسی دقیق اوضاع است.

دفتر صدراعظم آلمان، اولاف شولتز در بیانیه‌یی درباره تماس تلفنی شولترز با پزشکیان نوشت: صدراعظم آلمان نگرانی شدید خود را در مورد خطر شعله‌ور شدن تنشهای منطقه‌یی در خاورمیانه ابراز کرد. او از پزشکیان خواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیریهای نظامی هر کاری می‌تواند انجام دهد و گفت چرخه خشونت در خاورمیانه همین الآن باید شکسته شود. صدراعظم آلمان تأکید کرد اکنون زمان نهایی شدن و اجرای فوری توافقنامه آتش‌بس و آزادی گروگانها در نوار غزه و پایان دادن به‌درگیریها فرا رسیده است.

آنتونیو تاجانی، وزیر‌خارجه ایتالیا، روز گذشته پس از گفتگوی تلفنی خود با باقری، وزیر خارجه رژیم، به‌خبرنگاران گفت: من در تماس نیم‌ساعته‌ام آنها را به‌احتیاط در عمل فراخواندم. ما تأکید کردیم که ثبات در خاورمیانه برای همه ضروری است. امیدوارم فراخوان ما به اعتدال، شنیده شود.

رادیو ارتش اسراییل روز گذشته اعلام کرد: اسراییل در روزهای اخیر به‌آمریکا و چندین کشور اروپایی پیام داده است هر گونه حمله مستقیم رژیم ایران با حمله اسراییل به خاک ایران پاسخ داده خواهد شد.

تایمز اسراییل با انتشار این خبر افزود: اسراییل تصریح کرده حتی اگر حمله احتمالی رژیم ایران به‌اسراییل تلفاتی در بر نداشته باشد، مصمم است به‌آن پاسخ مستقیم بدهد. تایمز اسراییل به‌نقل از ناظران سیاسی نوشت: هدف از پیام اسراییل به‌طرفهای بین‌المللی، جلوگیری از فشار آنها برای اجتناب از پاسخ نظامی به حمله رژیم ایران می‌باشد.

واشینگتن پست نوشت: در شرایطی که اسراییل و رژیم ایران در لبه یک جنگ منطقه‌یی ویرانگر قرار دارند، آمریکا یک بازی پرمخاطره را انجام می‌دهد و در حال تجمع یک نیروی نظامی برای دفاع از اسراییل است. واشینگتن پست افزود: اسراییل پیش‌بینی حمله مستقیم رژیم ایران را دارد. آمریکا کشتی‌های بیشتری از جمله یک زیردریایی و چندین ناوشکن را در منطقه مستقر کرده است.

فاکس نیوز در گزارشی نوشت: آمریکا به رژیم ایران می‌گوید مراقب باش. اگر رژیم ایران تصمیم به‌انتقام گرفتن از اسراییل بگیرد، ژنرال اریک کوریلا در فرماندهی مرکزی آمریکا به‌زودی تمام آنچه را که برای دفاع، بازدارندگی یا حمله به‌رژیم ایران نیاز دارد در اختیار خواهد داشت. فاکس نیوز افزود: ۶‌گزینه آمریکا برای برتری در منطقه عبارتند از: زیردریایی با موشک هدایت‌شونده یو.اس.اس جورجیا، هشت ناوشکن نیروی دریایی آمریکا، دو ناو هواپیمابر، سه اسکادران جنگنده‌های سوپر هورنت و جنگنده‌های اف-۱۵ استرایک ایگلز نیروی دریایی.

کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نسبت به‌بیانیه سه کشور اروپایی واکنش نشان داد و بر پاسخگویی رژیم به اسراییل به‌خاطر ترور اسماعیل هنیه تأکید کرد......

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۹-تحولات جنگ  در غزه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز سه‌شنبه نوشت: اسراییل حملات خود را از سحرگاه امروز با بمباران خانه‌های مسکونی آوارگان در اردوگاه بریج آغاز کرد که منجر به کشته شدن ۷شهروند گردید. این حملات با بمباران دیرالبلح در مرکز غزه و خان یونس در جنوب ادامه یافت که منجر به کشته شدن شماری از غیرنظامیان، از جمله چند کودک گردید.

وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تا روز سه‌شنبه را ۳۹هزار و ۹۲۹ کشته و ۹۲هزار و ۲۴۰ مجروح اعلام کرد. این منبع اعلام کرد در ۲۴ساعت گذشته ۳۲ فلسطینی کشته و ۸۸نفر مجروح شدند

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 ۱۰-تجمعات اعتراضی

روز سه‌شنبه ۲۳‌مرداد معلمان نهضت سواد‌آموزی در تهران، پرستاران در اراک و یزد و کشاورزان اصفهان علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی به اعتراض و اعتصاب خود ادامه دادند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-مجروح شدن ۵کولبر 

با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای به جمعی از کولبران زحمتکش کرد در مرز بانه در روز دوشنبه ۲۲مرداد و پنجشنبه ۱۸مرداد ۵‌کولبر مجروح شدند. مزدوران رژیم در روز ۱۸مرداد ۴کولبر زحمتکش را دستگیر و مورد ضرب‌وشتم و شکنجه قرار داده و سپس بعد از آزاد کردن آنها را با گلوله‌های ساچمه‌ای مورد هدف قرار دادند که منجر به‌جراحت شدید این کولبران شد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲-تلویزیون رژیم در گزارشی از کشف سلاح در کشور و دستگیری ۱۹۳نفر خبر داد.

تلویزیون رژیم – ۲۲مرداد ۱۴۰۳

گوینده: دستگیری ۱۹۳‌شرور و اراذل و اوباش در ۷۲ساعت گذشته، فرمانده انتظامی تهران بزرگ می‌گوید.

گزارشگر: در بین آنها فروشنده اسلحه هم دیده می‌شد

فرد دستگیر شده: برای فروش آوردم برای یکی که بفروشمش

خبرنگار: از کوچکترین سلاح گرم که همین کلت شاه‌کش است بگیر تا بزرگترین سلاح که میشه این وینچستری که اینجا می‌بینید توی این نمایشگاه هست.

مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران: از غرب کشور هم وارد شده قاچاقچی که اینها را وارد کرده حدود ۴۳ - ۴۴قبضه سلاح از او کشف شده.

سایت حکومتی دیده‌بان ایران نیز روز دوشنبه ۲۲مرداد با اشاره به‌فروش اسلحه در مغازه‌های تهران نوشت: عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از دستگیری ۱۹۳نفر متهم در ۴استان مختلف خبر داد و گفت: این افراد به‌صورت سازمان‌یافته اقدام به فروش سلاحهای گرم و سرد می‌کردند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴-سایت حکومتی تجارت‌نیوز روز دوشنبه ۲۲مرداد نوشت: حجم کل نقدینگی در کشور به‌هشت هزار و ۳۵۴هزار میلیارد تومان رسید و نسبت پول به‌نقدینگی نیز بالاترین رقم در چهار ماه اخیر را ثبت کرد. این منبع افزود: پایه پولی نیز در خردادماه از مرز ۱۰۰۰هزار میلیارد تومان گذشت.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۵- مصاحبه ترامپ با ایلان ماسک

دونالد ترامپ شب گذشته در مصاحبه با ایلان ماسک صاحب شرکت اسپیس ایکس که در شبکه اجتماعی ایکس پخش شد، به‌تشریح سیاستهایش در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا پرداخت. ترامپ در این مصاحبه درباره رژیم ایران گفت: اکر او رئیس‌جمهور بود، (رژیم ایران) «حمله نمی‌کرد». رژیم ایران ورشکسته بود، آنها می‌دانستند که نباید با ما مقابله کنند. زیرا به‌چین گفتم، اگر از رژیم ایران خرید کنید، با ایالات متحده تجارت نخواهید کرد. آنها برای حماس پول نداشتند، برای حزب‌الله پول نداشتند، پولی برای هیچ‌یک از این ابزارهای ترور نداشتند»... .

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۶-مایک پمپئو، وزیر‌خارجه دولت پیشین آمریکا طی پیامی در حساب ایکس خود نوشت: حمله سایبری رژیم ایران به‌ستاد انتخاباتی ترامپ یادآور این است که بدترین دشمنان ما از بازگشت ترامپ می‌ترسند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۷- واشینگتن پست در مورد هکرهای رژیم

واشینگتن پست نوشت: به گفته منابع مطلع، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا، اف. ‌بی‌. آی، در حال بررسی تلاش‌های هکری مشکوک رژیم ایران برای هدف قرار دادن یکی از همکاران ترامپ و مشاوران کمپین بایدن-هریس است. واشینگتن پست با انتشار این خبر نوشت: اف.بی.آی روز دوشنبه نیز رسماً اعلام کرد از ماه‌ها قبل از روز انتخابات، تحقیقات خود پیرامون امنیت ملی را آغاز کرده است. اگر چه نماینده رژیم ایران در ملل‌متحد این اتهامات را رد کرد، اما مقامات اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته گفتند رژیم ایران در تلاش است تا اختلافات اجتماعی در آمریکا را دامن بزند و تلاش ترامپ برای باز‌پس‌گیری کاخ سفید را تضعیف کند، شبیه آنچه در سال۲۰۲۰ انجام داد. واشینگتن پست هم‌چنین خاطرنشان کرد دادستانی نیویورک ماه گذشته یک‌مرد پاکستانی مرتبط با رژیم ایران را به‌اتهام دست داشتن در یک طرح «کشتن در آزادی پول» مرتبط با رژیم ایران که قصد داشت یک سیاستمدار یا یک مقام دولتی آمریکا را در خاک این کشور ترور کند، بازداشت کرد.

جان اُلیوت، دستیار سابق امنیت ملی در دولت ترامپ روز شنبه ۲۱مرداد در مصاحبه با فاکس نیوز درباره هک کمپین ترامپ توسط رژیم گفت: تنها دلیلی که رژیم ایران برای دنبال کردن مستقیم رئیس‌جمهور ترامپ یا هک کردن کمپین او تلاش می‌کند، این است که می‌ترسند ترامپ دوباره برگردد، زیرا رئیس‌جمهور ترامپ سلیمانی را کشت. او ما را از توافق فاجعه‌آمیز برجام خارج کرد و آنها نمی‌خواهند بار دیگر با قدرت او روبه‌رو شوند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۸-مشروح کهکشان مقاومت ایران۱۴۰۳ - تظاهرات هموطنان در برلین

 و اجلاس جهانی سه روزة ایران آزاد در پاریس ۹ تا ۱۱تیر

برغم توطئه ها و تشبثات و زد و بندهای همه جانبه حکومت آخوندی

سخنرانی‌های

سفیر رابرت جوزف  معاون پیشین وزیر امور‌خارجة آمریکا

دکتر برکات عوجان   وزیر‌فرهنگ اردن(۲۰۱۳)

اد ملکرت   نمایندة ویژة دبیرکل ملل‌متحد در عراق(۲۰۱۱)

ماریوس ماتیوشایتیس   عضو کمیتة خارجی پارلمان لیتوانی

آتیلا آراکواکس‌ عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپااز مجارستان

۳۰ژوئن ۲۰۲۴ ـ ۱۰تیر۱۴۰۳

معرفی مجری: ما کماکان همراه حامیان (مقاومت) در ایالات متحده می‌مانیم. الآن بسیار خوشوقتم که به‌معاون پیشین وزیر امور‌خارجهٔ آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات خوش‌آمد بگویم. کسی که مدافع خواسته‌های اپوزیسیون که در اینجا حضور دارند، هست، که برای تحقق یک ایران آزاد، دموکراتیک و غیراتمی مبارزه می‌کنند. سفیر رابرت جوزف.

سفیر رابرت جوزف  معاون پیشین وزیر امور‌خارجة آمریکا: به‌جای برخورد با رژیم به‌عنوان سر و تأمین‌کننده تروریسم بین‌المللی، کشورهای غربی به‌دنبال «خطای بزرگ» مماشات بوده‌اند این باید متوقف شود.

طرح ۱۰ماده‌یی که توسط صدها قانون‌گذار، نماینده کنگره و سناتور در آمریکا و در سراسر جهان تأیید و ستوده شده باید راهنمای آینده ما باشد. رهبری الهام‌بخش شما خانم رجوی شاخصی است راهگشا برای کانون‌های‌شورشی در خط مقدم که با به‌خطر انداختن جان خود در سراسر شهرهای ایران می‌جنگند. شما امروز در حال ساختن تاریخ هستید.

معرفی مجری: اکنون هیأتی از اردن را معرفی می‌کنیم. به‌نمایندگی از آنها، از وزیر فرهنگ پیشین، متحد سرسخت مردم ایران و مقاومت. دکتر برکات عوجان و هیأت اردنی

دکتر برکات عوجان وزیر فرهنگ اردن-۲۰۱۳

مردم ایران شایسته بهترین‌ها، پیشرفت و شکوفایی هستند. شورای ملی مقاومت ایران شایسته‌ترین برای کمک به‌مردم شجاع و مبارز ایران است.

معرفی مجری: اکنون، خوشحالم که از نماینده ویژه پیشین سازمان‌ملل، آقای آدریانوس ملکرت از هلند برای سخنرانی دعوت می‌کنم.

اد ملکرت نمایندهٔ ویژهٔ دبیرکل ملل‌متحد در عراق (۲۰۱۱)

چهل‌وپنج سال وعده‌های دروغین، سرکوب و ترور، عزم شما را نشکسته است. همان‌طور که در اشرف و لیبرتی شاهد بودم و همان‌طور که امروز با طرح ۱۰ماده‌یی برای تغییر شاهد آن هستیم.

معرفی مجری: اکنون با کمال خوشوقتی هیأتی از لیتوانی را معرفی می‌کنم. سخنران بعدی کانونهای شورشی را چراغ امید در ایران نامیده است. نمایندهٔ پارلمان و عضو کمیته امور خارجی، ماریوس ماتیوشایتیس و هیأت لیتوانی

ماریوس ماتیوشایتیس نایب‌رئیس کمیتهٔ امور اروپایی پارلمان لیتوانی

ما به‌همراه همکارانمان، مفتخریم که برای اولین‌بار اکثریت پارلمان لیتوانی را برای حمایت از طرح ۱۰ماده‌یی مریم رجوی جمع‌آوری کنیم. می‌خواهم تبریک بگویم به کانون‌های‌شورشی شما. به اپوزیسیون که این‌قدر سازمان‌یافته، با انگیزه و بااراده هستند. این مرا بسیار تحت تأثیر قرارداد به‌همین دلیل هم‌چنان حمایتم را ادامه می‌دهم

آتیلا آراکواکس عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپااز مجارستان

اکنون بیش از هر زمان دیگری اتحادیه اروپا و جامعه جهانی باید پشت سر مردم ایران و مقاومت دموکراتیک آن به‌رهبری خانم رجوی متحد شوند. طرح ده‌ماده‌یی او شالوده یک کشور آزاد و دموکراتیک را پی‌ریزی می‌کند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: