اعتراضات پرستاران به‌دلیل شرایط سخت کاری

گفتگو با مهندس ابراهیم محمدیان

پرستاران زحمتکش میهنمان از جمله اقشاری هستند که دسترنج‌ آنها توسط رژیم آخوندی غارت می‌شود، با انواع و اقسام معضلات و مشکلات روبرو هستند، از خودکشی ناشی از فشار کار تا مهاجرت تا تغییر شغل و وارد شدن در کارهایی مانند راننده اسنپ.

روزنامه حکومتی هم میهن روز ۲۱ مرداد گزارش داد که ۸۰ درصد پرستاران شیراز در اعتصاب هستند،

محمد شریفی مقدم دبیر ارگان حکومتی خانه پرستار گفت اعتصاب پرستاران را بی سابقه دانست و گفت در تاریخ پرستاری کشور هیچ وقت چنین وضعیت نبوده است، وی در ادامه گفت: درصد بالایی از پرستاران در خانه مانده‌اند و بیمارستانها از هدنرس‌ها سوپروایزرها، ماماها، سربازان سلامت و دانشجویان پرستاری خواسته‌اند تا به کمکشان بیایند.

پرستاران زحمتکش مدت‌هاست در اعتصاب هستند، اعتصابات پرستاری در شهرهای شیراز، کرج، فسا، جهرم، گلستان و دیگر شهرها بوده است. رژیم آخوندی به جای حل مشکلات، پرستاران را به انفصال از خدمت و اخراج تهدید می‌کند، آنها را احضار می‌کند و زیر فشار می‌گذارد که چرا در تجمعات پرستاری شرکت می‌کنند،  اما پرستاران کوتاه نیامده و می‌گویند کاری که آنها انجام می‌دهند در مقابل حق و حقوق ناچیز، بردگی است و هیچ نگرانی از اخراج و انفصال ندارند چون اگر به رانندگی اسنپ بروند درآمدش بیشتر از پرستاری است.

در این قسمت از برنامه می‌خواهیم نگاهی به این معضل اجتماعی بیاندازیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: