سخنرانی شخصیتهای سیاسی در دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد - قسمت دوم

سخنرانیهای:

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا

سناتور جری هورگان عضو سنای ایرلند

جان پل فیلن نمایندهٔ پارلمان ایرلند، وزیر دولت در امور مسکن ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، معاون رهبری حزب فیناگل ایرلند

سفیر میچل ریس مدیر سیاست‌گذاری وزارت‌خارجهٔ آمریکا (۲۰۰۵)

سناتور لئو هوساکاس رئیس کمیته ترابری و ارتباطات سنای کانادا

رئیس سنای کانادا ۲۰۱۵

پوتزولو۱ 

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا

ما با قطعیت و با اطمینانی دقیق، می‌دانیم که برای رژیم ایران

یک آلترناتیو واقعی وجود دارد و آن گزینه در برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی است

 

امانوئله پوتزولو - عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا

با یک تشکر ویژه از خانم رجوی. همیشه برای من باعث افتخار و خوشحالی است که بتوانم اینجا، در کنار شما باشم و سعی کنم حمایت صادقانه و اصیل خود را نسبت به مبارزات شما نشان دهم. نکته‌یی که قبلاً در مکانهای دیگر هم گفته‌ام، مانند اشرف۳، سال گذشته در پاریس و در بروکسل. مبارزاتی که من، همان‌طور که بسیاری از مهمانان برجسته‌یی که امروز اینجا هستند، به‌طور اصیل و صادقانه با آن هم‌نظر هستیم.

من با دقت به سخنرانی ها گوش دادم، از جمله سخنرانی خانم رجوی و سخنرانی مهمانان برجسته و همکارانی که پیش از من صحبت کردند. در انتها، یک کلمه نمادین به ذهنم آمد: تقریباً یک کلمه سمبلیک برای توصیف رژیمی که در حال حاضر استبداد را در ایران حاکم کرده است. و آن کلمه «قلدر» است. در تهران، قلدر‌ها در حال حکومت هستند، آدم‌های زورگو و خودرأی. بارها در زندگی ما پیش آمده است که در مسیرمان با یک قلدر مواجه شده‌ایم، کسی که از ما سکوت و اطاعت می‌خواسته.

اکثر اوقات، باید اعتراف کرد که کافی است یک لبخند تمسخرآمیز بزنید و قلدر می‌ترسد و می‌رود. اما گاهی اوقات قلدر‌ها تیم می‌شوند، قلدر‌ها به یک سیستم تبدیل می‌شوند، قلدر‌ها قدرت می‌سازند، قلدر‌ها تبدیل به حاکمیت می‌شوند و قلدرها دولت یک کشور را به‌دست می‌گیرند. این چیزی است که در ایران در چند دهه اخیر اتفاق افتاده است، حکومت قلدرها که بر آن کشور ظلم می‌کنند. و این قلدر‌ها بسیار خطرناک هستند، آنها قلدر‌های معمولی در خیابانی نیستند، بلکه قلدر‌هایی هستند که از دو ابزار اصلی برای ماندن در قدرت استفاده می‌کنند، زیرا آنها قادر به اداره کشوری مهم و ثروتمند مانند ایران نیستند. آنها ناتوان هستند اما توانسته‌اند برای مدت طولانی ادامه دهند. اما اکنون ناقوس پایان برای آنها به صدا درآمده است.

آنها با دو ابزار قدرت خود را حفظ می‌کنند. یکی داخلی، ترور. ما آن را دیده‌ایم، همه ما می‌بینیم. نیازی به صحبت بیشتر در این مورد نیست، اگر چه، صحبت کردن همیشه ضروری است، و حتی نیازی به اثبات آن نیست. هزاران نفر تحت تعقیب، هزاران زن، دختر، پسرانی که تحت ظلم قرار می‌گیرند و گاهی اوقات کشته می‌شوند، که حتی زندگی‌شان کاملاً با احکامی نابود می‌شوند، که خودشان هم بدان معتقد نیستند. و این در ایران مدرن واقعاً شرم‌آور است.

پس از یک‌طرف ترور داخلی، اولین ابزار مورد استفاده آن‌ها، و از طرف دیگر ابزار دوم: تروریسم! تروریسم بین‌المللی. اگر کسی هنوز نفهمیده، امیدوارم به‌خوبی بفهمد.

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم ایران یک عملیات واقعاً دیوانه‌وار را با استفاده از مردم فلسطین، با فرستادن مردم فلسطین به قتل‌گاه راه‌اندازی کرد، و روزانه با صدور اعلامیه‌های کاملاً دیوانه‌وار ادامه می‌دهد. و این کار را تنها به این دلیل انجام می‌دهد که نیاز دارد آن قدرتی که در تهران در حال احتضار است را هم‌چنان برای مدتی با جنگ‌ها و آشوب‌های خاورمیانه سرپا نگه دارد. آنها فکر می‌کنند که هنوز هم می‌توانند مردم ایران را فریب دهند. آنها تاکنون موفق به این کار نشده‌اند و هرگز نخواهند شد.

برعکس، به نظر من، این‌ها دقیقاً لحظات بحرانی هستند. زیرا پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جهان فهمیده است که مسأله ایران یک مسأله محدود جغرافیایی نیست، بلکه مسأله‌ای جهانی است. و در اینجا، در واقع، ما از یکی از بزرگ‌ترین چالشهای ژئوپلیتیکی جهانی صحبت نمی‌کنیم. ما داریم از قلب چالشهای ژئوپلیتیکی جهانی صحبت می‌کنیم. زیرا اگر این را نفهمیم، و کسانی که اینجا هستند فکر می‌کنم که فهمیده و با من موافق هستند، والا این ریسک هست که هیچ چیز از آنچه در جهان می‌گذرد را فهم نکنیم.

و بنابراین، ما در مقابل چالش اصلی قرار داریم. از یک استعاره استفاده می‌کنم، البته با نهایت احترام، تنها برای بیان سمبلیک، از یک استعاره در فوتبال استفاده می‌کنم. باید مراقب باشیم که اشتباهی نکنیم که در فوتبال به آن «به خودی گل زدن» می‌گویند. و مخاطب من به‌طور خاص غربی‌ها می‌باشند: باید از به خودی گل زدن اجتناب کنیم. یک مثال از گل زدن به خودی: حمید نوری از یک کشور اروپایی، از یک کشور غربی آزاد شده است، کشوری که یک جنایتکار را که توسط دادگاههای همان کشور محکوم شده را آزاد کرده است. تحت چه عنوانی؟ این است به خودی گل زدن! و بنابراین فکر می‌کنم که در کنار غربی که گاهی اوقات در درک دشواریها و اشتباهات خود در روابط با برخی از مناطق جهان و حتی در برخی موارد با مقاومت ایران دچار مشکل است، ما می‌دانیم که یک موضوع وجود دارد که باید دائماً روی آن تأکید ورژیم، و آن موضوع این است که ما سقوط یک رژیم خون‌ریز، دیکتاتور، تروریست مانند آنچه که امروز در تهران حکومت می‌کند، بدون داشتن یک چشم‌انداز بعد از آن نمی‌خواهیم، زیرا این اشتباه بزرگی خواهد بود. ما با قطعیت، و با اطمینانی دقیق، می‌دانیم که آلترناتیو، تنها آلترناتیو واقعی وجود دارد و آن گزینه در برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی است و بنابراین ما همیشه با او خواهیم بود.ما با میهن‌پرستان ایرانی خواهیم بود، ما در کنار شما خواهیم ماند.

هورکان۲ 

سناتور جری هورگان عضو سنای ایرلند

مردم ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی

به‌طور مکرر تأکید کرده‌اند که سرنگونی رژیم

و تأسیس یک جمهوری دموکراتیک مسئولیت آنهاست و آن‌را بر دوش خود گذاشته‌اند

 

ما خواستار محاکمه عاملان قتل‌عام ۱۹۸۸ به‌خاطر جنایت علیه بشریت

که در آن بیش از ۳۰ هزار نفر کشته شدند هستیم

 

ما به‌شدت اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ را محکوم می‌کنیم

و بر حقوق آنها تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون حقوق‌بشر اروپایی تأیید می‌کنیم

 

دنیای آزاد باید حق مردم ایران برای قیام

و حق کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین خلق

برای مقابله با سپاه پاسداران، را به‌رسمیت بشناسد

 

سناتور جری هورگان-عضو سنای ایرلند

عصر بخیر، خانم‌ها و آقایان، مهمانان محترم، خانم رجوی، دوستان‌مان در اشرف۳ که بدون شک به ما پیوسته‌اند، و هم‌چنین کسانی که به‌صورت آنلاین از سرتاسر جهان به ما ملحق شده‌اند. همان‌طور که می‌بینید، هیأت ما در اینجا حاضر است. ما معاون جان پل فیلن، سناتور گری اوهرن، سناتور جو رایلی، و همسران هر دو معاون فیلان و سناتور جو رایلی را داریم که به ما پیوسته‌اند.

بسیار عالی است که دوباره در پاریس باشم. به همراه با دوستان و همکاران زیادی که در آرزوی ما برای ایران آزاد در آینده ای بسیار نزدیک شریک هستند؛ فکر می‌کنم اولین سالی که در اینجا بودم، ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ بود، کمی بعد از این‌که به پارلمان رفتم. ما در ویلپنت، در مکانی بزرگتر بودیم، اما ساختار جلسه بسیار مشابه بود و دیدن این همه نفر که هنوز به ایران آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت متعهد هستند، فوق‌العاده است.

مردم ایران بار دیگر ضربه‌ای به رژیم زدند و در تعداد زیاد، در به‌اصطلاح انتخابات شرکت نکردند. آنها به رژیم نه، به دیکتاتوری نه، و به تغییر رژیم بله و به جمهوری دموکراتیک بله گفتند.

درصد بزرگی از رأی‌دهندگان از شرکت در این انتخابات نمایشی که تمامی کاندیداها از پیش توسط رژیم گزینش شده بودند، امتناع کردند و بسیاری از کسانی که حضور پیدا کردند، رأی باطله دادند. این کمترین میزان مشارکت از انقلاب ۱۹۷۹ بود.

هیچ انتخاب واقعی به مردم ایران ارائه نشد. ما می‌دانیم که همه کاندیداها از پیش گزینش شده بودند و غرب دیگر نمی‌تواند این واقعیت را نادیده بگیرد. ما می‌خواهیم ایران به‌عنوان یک کشور دموکراتیک باشد. ما در دموکراسی‌ها زندگی می‌کنیم و می‌خواهیم مردم شگفت‌انگیز ایران بتوانند در یک دموکراسی زندگی کنند.

مردم ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی به‌طور مکرر تأکید کرده‌اند که سرنگونی رژیم و تأسیس یک جمهوری دموکراتیک مسئولیت آنهاست. آنها این مسئولیت را بر دوش خود گذاشته‌اند.

نگاهی به دو سال گذشته و اعتراضات رو به رشد، دو دور تحریم سراسری، و گسترش کانون‌های شورشی شورای ملی مقاومت ایران بیندازید.

این فعالیت‌ها فقط رشد و گسترش پیدا خواهند کرد، واقعیتی که حتی رژیم نیز، با وجود تمام تلاش‌هایش، به‌رسمیت می‌شناسد.

به نظر می‌رسد آن منتقدان می‌خواهند که سیاست شکست‌خورده‌ای که طی چند روز گذشته بارها شنیده‌ایم، یعنی مماشات را ادامه دهند و به رژیم نشان دهند که «ما به‌دنبال سرنگونی آن نیستیم» به این امید که تهران تروریسم و نقض حقوق‌بشر را کنار بگذارد.

ما می‌دانیم که قلدرها به مماشات واکنش نشان نمی‌دهند. قلدرها به این روش واکنش نشان نمی‌دهند. آنها به حمله ادامه خواهند داد و ما باید به این موضوع آگاه شویم. تاریخ به ما می‌گوید که مماشات با دیکتاتورها هرگز کارساز نبوده است و ما نباید فراموش کنیم که تروریسم و سرکوب در رژیم ایران است.در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن، نقش رژیم ایران آشکار استو به اروپا نیز رسیده است

تاریخ به ما نشان می‌دهد که ایده‌ای که زمان آن فرا رسیده است، غیرقابل توقف است آن  ایده، جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت در ایران است و غرب باید در کنار مردم ایران بایستد تا به‌طور مؤثر با تهدید رژیم فعلی مقابله کند.

خوشحالم که همراه با همکارانم اینجا هستم و می‌توانم اعلام کنم که اکثریت مطلق همکاران من در سنای ایرلند از تمام احزاب و هم‌چنین همکاران‌مان در مجلس نمایندگان، از بیانیه‌یی در مورد ایران حمایت می‌کنند که از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا از مقاومت در ایران برای آزادی و صلح و امنیت جهانی حمایت کند. و در واقع، ما نسخه‌ای از تمام این امضاها را چند لحظه پیش به خانم رجوی دادیم. در بیانیه‌مان، همان‌طور که گفتم، که توسط اکثریت سناتورها در ایرلند تأیید شد، پنج توصیه ساده و ضروری را مطرح کردیم که از حمایت اکثریت برخوردار شد.

اول، ما خواستار محاکمه عاملان قتل‌عام ۱۹۸۸، که در آن بیش از ۳۰ هزار نفر کشته شدند، به‌خاطر جنایات جاری علیه بشریت هستیم.

دوم، از تمامی دولتها می‌خواهیم از برنامه ده‌ماده‌یی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، خانم مریم رجوی، که در دو روز گذشته بارها تشریح شده، برای یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت و برابری زن و مرد حمایت کنند. این برای همه ما بسیار بسیار مهم است.

سوم، ما به‌شدت اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ را محکوم می‌کنیم، [جایی که قبلاً نیز بوده‌ام، و از تمامی کسانی که مطمئناً به ما پیوسته و از آنجا نظاره‌گر هستند، استقبال می‌کنیم] و بر حقوق آنها تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون حقوق‌بشر اروپایی تأیید می‌کنیم.

چهارم، دنیای آزاد باید حق مردم ایران برای قیام و حق کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین خلق برای مقابله با سپاه پاسداران، را به‌رسمیت بشناسد، زیرا رژیم ایران تمامی راههای سیاسی برای تغییر را مسدود کرده است.

و در نهایت، پنجمین توصیه، ما به‌شدت نقش و سیاست‌های مخرب رژیم ایران در خاورمیانه و حتی فراتر از آن را محکوم می‌کنیم و خواستار نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران، همان‌طور که کانادا انجام داده است، و اعمال تحریم‌های نفتی علیه رژیم ایران هستیم.

مردم ایران شایسته یک سیستم کاملاً دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت هستند که در آن بتوانند انتخاب کنند چه کسی آنها را رهبری کند، بتوانند آنها را انتخاب کنند و زمانی که از عملکردشان رضایت ندارند، کسانی را برای جایگزینی آنها انتخاب کنند.

تحت رهبری شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی، آنها شجاعت و مقاومت زیادی نشان می‌دهند و فداکاریهای زیادی برای برقراری ایران آزاد و دموکراتیک انجام می‌دهند و واقعاً می‌خواهم از خانم رجوی و تمامی حامیان شورای ملی مقاومت و همه کسانی که در کارهایشان تلاش می‌کنند، تشکر کنم.

جهان باید در کنار شورای ملی مقاومت بایستد. ما در کنار آنها خواهیم بود تا آنها به مسیر خود به سوی یک ایران دموکراتیک و آزاد و صلح‌آمیز ادامه دهند و منتظر روزی خواهیم بود که بتوانیم به تهران سفر کنیم در یک جمهوری آزاد، مستقل و دموکراتیک. کارتان عالی بود

جان۳ 

جان پل فیلن نمایندهٔ پارلمان ایرلند

تنها راه برخورد با رژیم ایران قدرت و مخالفت قاطع

با سرکوبگری مرگبار و وحشیگری آنها علیه مردم خود است

 

جان پل فیلن –نماینده پارلمان ایرلند، وزیر امور مسکن ۲۰۱۷-۲۰۲۰ - معاون رهبری حزب فیناگل

خانم رجوی، مهمانان محترم، خانم‌ها و آقایان، برای من یک افتخار است که در جلسهٔ ایران آزاد ۲۰۲۴ در پاریس حضور دارم. نام من جان پل فیلان است، من سال‌هاست که عضو مجلس نمایندگان، دایل، در کشورمان ایرلند هستم، ۲۳ سال به‌عنوان نماینده پارلمان. "آزادی ایران"، کلمات ساده اما زیبایی هستند. برای من افتخار است که بخشی از هیأت اعزامی ایرلند هستم که می‌خواهد هر آنچه را که ممکن است به‌عنوان یک ملت انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که ایران آزاد می‌شود.

بسیاری از مردم ایران که می‌شناسم و در حوزه انتخابیه من در تبعید زندگی می‌کنند، اغلب فرزندانی دارند که آنها هرگز نتوانسته‌اند به وطن خود بازگردند فکر می‌کنم که ژنرال جونز گفت که تنها راه برخورد با رژیم ایران، قدرت و مخالفت قاطع با سرکوبگری مرگبار و وحشیگری آنها علیه مردم خود است.

هم‌چنین می‌خواهم به‌طور خاص ادای احترام کنم به کسانی که از داخل ایران صحبت کردند، می‌خواهم بدانند که تنها نیستند، ما اینجا به آنها گوش می‌دهیم و نه تنها گوش می‌دهیم، بلکه کاملاً از اهدافشان برای آزادی ایران حمایت می‌کنیم.

مردم ایران که در ۲۵ سال زندگی سیاسی‌ام با آنها ملاقات کرده‌ام، همیشه صبور و مهمان‌نواز بوده‌اند. و به‌خاطر تلاش‌های آن‌ها، ما آرزو داریم که به حمایت خود بیفزاییم و برای دستیابی به یک ایران آزاد تلاش کنیم. بسیار سپاسگزارم.

میچل ریس۴ 

سفیر میچل ریس

ما یک جنبش مقاومت دموکراتیک در داخل ایران می‌بینیم

که قوی، گسترده و در حال رشد است

شجاعت اعضای این جنبش الهام‌بخش است

 

سفیر میچل ریس

ما باید خانم رجوی را همان‌طور که خودمان می‌شناسیم معرفی کنیم:

یک رهبر الهام‌بخش، متعهد، پرشور و دموکراسی‌خواه

 

سفیر میچل ریس

نبرد آرمانها با برنامه ده ماده‌یی خانم رجوی برای ایرانی آزاد و دموکراتیک آغاز می‌شود

در این نبرد آرمانی شما پیشاپیش پیروز شده‌اید

 

سفیر میچل ریس – مدیر سیاست‌گذاری وزارت‌خارجهٔ آمریکا (۲۰۰۵)

زمانی که در وزارت امور خارجه بودم، یکی ازمسئولیتهایم ارزیابی روند تعیین موفقیت یا شکست سیاست‌های ایالات متحده بود، این‌که آیا در حال پیروزی هستیم یا شکست. امروز می‌خواهم این کار را با بررسی تلاش‌های مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران علیه رژیم تهران در سه حوزه مختلف انجام دهم.

اول، وضعیت داخل ایران را بررسی می‌کنم‌. ما رژیمی شکننده و نگران می‌بینیم. به این فکر کنید: گشت ارشاد اکنون در خیابانهای ایران جلیقه ضد گلوله به تن می‌کند. چرا؟ رژیمی که از مردم می‌ترسد و به آنها اجازه نمی‌دهد آزادانه سخن بگویند، و به آنها اجازه نمی‌دهد در انتخاباتی عادلانه و آزاد رأی دهند. رژیم ایران نامشروع است. در عین‌حال، ما یک جنبش مقاومت دموکراتیک در داخل ایران می‌بینیم که قوی، گسترده و در حال رشد است. شجاعت آنها الهام‌بخش است. روند در اینجا مثبت است و به سمت درستی حرکت می‌کند.

دوم، در جبهه خارج از ایران چه می‌گذرد؟ خارج از ایران، رژیم، متحدانش و نمایندگانش به گسترش اطلاعات دروغ علیه خانم مریم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران ادامه می‌دهند. خبرنگاران و دانشگاهیان بی‌درد و نادان این دروغ‌ها را تکرار و پخش می‌کنند. مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت ایران و دوستانشان در مقابله با این برداشتها پیشرفتهایی دارند، اما باید کارهای بیشتری انجام دهیم. ما باید خانم رجوی را، همان‌طور که خودمان می‌شناسیم معرفی کنیم: یک رهبر الهام‌بخش، متعهد، پرشور و دموکراسی‌خواه. باید کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهیم تا دوستان و متحدان بیشتری در سراسر جهان به دست آوریم.

به جبهه سوم، یعنی نبرد آرمانها بپردازیم. آخوندهای حاکم بر تهران چه آرمانهایی برای ارائه دارند؟ آنها از نظر فکری تهی هستند. آنها حتی نمی‌توانند عملکردهای ابتدایی یک دولت را ارائه دهند. آنها نمی‌توانند رفاه را برای مردم ایران بیاورند. اقتصاد در حال سقوط است. تورم بالا است. بیکاری بالا است، به‌ویژه در میان جوانان. آخوندها هم‌چنین نمی‌توانند عدالت را به مردم ارائه دهند. سیستم قضایی خودسر و فاسد است. ایران امروز کشوری است که در آن دموکراتها و فعالان حقوق‌بشر در زندانها قرار دارند، در حالی که مجرمان در نیروی پلیس و دولت حضور دارند. آخوندها نمی‌توانند امنیت را به مردم ایران ارائه دهند. در واقع، آنها خود را با سرکوب مردم در قدرت نگه می‌دارند از طریق کنترل آنچه مردم می‌خوانند، آنچه می‌گویند و حتی آنچه می‌پوشند. تنها چیزی که رژیم به جهان ارائه می‌دهد، خشونت و ترور است.

اکنون، بیایید این کارنامه سرکوب را با دیدگاههایی که خانم رجوی ارائه کرده است مقایسه کنیم. نبرد آرمانها با برنامه ده ماده‌یی او برای ایرانی آزاد و دموکراتیک آغاز می‌شود. این مدل حکومتی است که به حقوق فردی و کرامت انسانی احترام می‌گذارد. در این نبرد آرمانی، شما تنها در حال پیروز شدن نیستید، بلکه پیشاپیش پیروز شده‌اید. شما پیشاپیش پیروز شده‌اید. در این جبهه ایده‌ها، آخوندهای حاکم بر تهران کاملاً خلع سلاح هستند. آنها نمی‌توانند رقابت کنند. آنها هیچ چیزی ندارند. ایده‌های شما، از سوی دیگر، در سراسر جهان جذابیت دارد. این ایده‌ها در قانون اساسی ایالات متحده و اعلامیه جهانی حقوق‌بشر گنجانده شده است. آرمانهای شما برای مردم در سراسر جهان که آزادی و دموکراسی را ارج می‌نهند، جذاب است. این ایده‌ها، این ارزش‌ها، بزرگترین منبع قدرت شما هستند. این‌ها دلایلی است که ما در کنار شما ایستاده‌ایم و از شما حمایت می‌کنیم، و به همین دلایل است که شما پیروز خواهید شد. متشکرم.

هوسکوس۵ 

سناتور لئو هوساکاس رئیس کمیته ترابری و ارتباطات سنای کانادا

ما طی چند سال گذشته شاهد شتاب‌گرفتن خواست آزادی توسط مردم ایران بوده‌ایم

می‌خواهم از سازمان مجاهدین و رهبری آن

به‌خاطر حمایت بی‌وقفه و مداوم از هدف والای آزادی تقدیر کنم

 

سناتور لئو هوساکاس - رئیس کمیته ترابری و ارتباطات سنای کانادا، رئیس سنا ۲۰۱۵

دوستان عزیز می‌خواهم همبستگی خود را ابراز کنم. هم‌چنین می‌خواهم برای شما موفقیت مستمر آرزو کنم، زیرا انرژی مردم آزادیخواه ایران از سراسر جهان را می‌بینم که بار دیگر گردهم می‌آیند تا فراخوان به آزادی و دموکراسی در کشور زیبای ایران بدهند. ما طی چند سال گذشته، به‌ویژه در چند ماه گذشته، شاهد شتاب‌گرفتن خواست آزادی توسط مردم ایران بوده‌ایم.

می‌خواهم تقدیر کنم از سازمان مجاهدین و رهبری آن به‌خاطر حمایت بی‌وقفه و مداومتان از آزادی که یک هدف والا است. از موضع خودم در سنای کانادا به مبارزه برای مردم ایران، مبارزه برای آزادی، مبارزه برای حسابرسی از سپاه ادامه می‌دهم، همانها که در کانادا فعال هستند. خبر خوب این است، همان‌طور که شما می‌دانید، سرانجام پس از نه سال، دولت کانادا با فشار اپوزیسیون محافظه‌کار در سنا و مجلس عوام تسلیم شد و سرانجام سپاه را در کانادا در فهرست سازمانهای تروریستی قراردادیم.

ما هم‌چنین به‌تازگی لایحهٔ سی۷۰ را تصویب کردیم که قانون ثبت خارجی نام دارد؛ این قانون هم کمک می‌کند تا جنایتکارانی که به کشور ما می‌آیند به پای میز عدالت کشیده شوند که مبارزان آزادی برای آرمان ایران را حتی در کشوری مانند کانادا ارعاب می‌کنند. من به دفاع از مردم ایران ادامه خواهم داد. این ملتی فوق‌العاده با تاریخی غنی و فرهنگی غنی و شایسته آزادی و رهایی است تا بتوانند به کمک فوق‌العادهٔ خودشان به تمدن ما ادامه بدهند. ممنونم از شما به‌خاطر حمایت و دوستی پایدارتان. من در کنار مردم ایران در سراسر کانادا و سراسر جهان هستم. آزادی همیشگی برای ایران.

لطفا به اشتراک بگذارید: