تنش در مجلس ارتجاع هنگام اعلام لیست وزرای پیشنهادی پزشکیان

مجلس ارتجاع ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

قالیباف معرفی وزیران پیشنهادی دولت: «خب دوستان، دولت محترم بر اساس اجرای اصل ۱۳۰ قانون اساسی لیست وزرای پیشنهادی را به شرح زیر جهت اخذ رأی اعتماد معرفی کرده‌اند به‌ترتیب حروف الفبا می‌خوانم:

یک - وزارت آموزش و پرورش جناب آقای علیرضا کاظمی

دو - وزارت ارتباطات و فناوری جناب آقای ستار هاشمی

سه - وزارت اطلاعات حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب

چهار - وزارت امور اقتصادی و دارایی جناب آقای عبدالناصر همتی

پنج - وزارت امور خارجه جناب آقای عباس عراقچی (همهمه : دو) 

شش - وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جناب آقای محمدرضا ظفرقندی (همهمه: ۲)

هفت- وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جناب آقای احمد میدری (همهمه / ۴ و ۲)

هشت - وزارت جهاد کشاورزی جناب آقای غلامرضا نوری قزلجه (همهمه / ۴)

نه - وزارت دادگستری جناب آقای امین حسین رحیمی 

ده - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جناب آقای عزیز نصیرزاده

یازده - وزارت راه‌و شهرسازی سرکار خانم فرزانه صادق (همهمه / ۴ و ۲)

دوازده - وزارت صنایع و معادن و تجارت جناب آقای محمد اتابک

سیزده - وزارت علوم تحقیقات و فناوری جناب آقای حسین سیمایی صراف

چهارده - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای سیدعباس صالح شریعتی

پانزده - وزارت کشور جناب آقای اسکندر مؤمنی (همهمه  / ۴)

شانزده- وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی جناب آقای محمدرضا صالحی امیری (همهمه  / ۲)

هفده - وزارت نفت جناب آقای محسن پاک نژاد

هجده - وزارت نیرو جناب آقای عباس علی‌آبادی (همهمه  / ۲ و ۴)

نوزده - وزارت ورزش و جوانان جناب آقای احمد دنیا مالی (همهمه  / ۴)

خب ان‌شاءالله با معرفی عزیزان ما از فردا صبح بر اساس جداولی که پیش‌بینی شده کمیسیون‌ها ان‌شاءالله صبح و بعدازظهر تشکیل می‌شه

 

سرخوردگی جبهه اصلاح گران نظام

و نامه به پزشکیان

 

اخبار نگران کننده‌ای از چینش هیأت دولت شما به گوش می‌رسد

هیأت دولت شما باید نماد تغییر و اصلاح سیاست‌گذاریها

و مدیریت کشور باشد و نه تداوم آن

 

اجازه ندهید ویژه گزینی‌ها و روندهای ناصواب

موجب حذف شایستگان و ناامیدی مردم شود

 

 

اصلاح‌گران رژیم اصلاح ناپذیر اعدام و قتل‌عام در نامه به پزشکیان رئیس‌جمهور جدید ارتجاع سرخوردگی خود را از ترکیب کابینه که ملغمه‌ای از مهره‌های دولتهای رئیسی و روحانی است روز قبل از معرفی آن به مجلس ارتجاع ابراز کردند و نوشتند:

این نامه را در شرایطی می‌نویسیم که اخبار نگران کننده‌ای از چینش هیأت دولت شما به گوش می‌رسد. همان‌طور که بارها گفته‌ایم رئیس‌جمهور باید در انتخاب هیأت دولت بر معیارها و اصول اعلام شده خود که مردم با توجه به آنها رأی داده‌اند، ایستادگی کند لذا این نامه را با درک موقعیت خطیر کشور و نیز فرصت حضور جنابعالی برای حاکمیت و جامعه ایران به‌منظور عبور از تنگناها و دفع تهدیدها می‌نویسد.

در تحلیل واقع‌بینانه از شرایط جامعه امروز ایران و نسبت آن با حکمرانی همین بس که بیش از ۵۰ درصد از شهروندان ما در انتخاباتی که با حضور و مشارکت فعال اصلاح‌طلبان برگزار شد، شرکت نکردند. این مشارکت با بکارگیری مجموعه ظرفیت‌های جبهه اصلاحات ایران و نیروهای بهبود خواهی صورت گرفت چه بسا اگر نامزدی، مواضع و شعارهای امید بخش جنابعالی نبود و نیز اصلاح‌طلبان در این انتخابات مشارکت فعال نداشتند، میزان مشارکت به‌مراتب کمتر از انتخابات اسفند ۱۴۰۲ می‌شد.

اگر در گام‌های اول شکل‌گیری دولت خود، پیام امیدبخشی به مردم ندهید، نه تنها اعتماد ایجاد شده در رأی دهندگان سلب خواهد شد، بلکه شما نیز پشتوانه لازم را برای پیگیری وعده‌های داده شده خود به مردم در انتخابات، از دست خواهید داد.

جبهه اصلاح گران فاشیسم مذهبی با ابراز نگرانی می‌نویسد: ناکامی دولت شما هیچ نفعی برای حاکمیت در جهت ترمیم شکافها و گسست‌های خود با ملت در پی نخواهد داشت.

جبهه اصلاحات ایران مصرانه از شما می‌خواهد که در معرفی اعضای هیأت دولت و همراهان خود، معیاری جز تحقق خواست مردم و رعایت عدالت که بارها بر آن تأکید ورزیدید، نداشته باشید. هیأت دولت شما باید نماد سلامت، شایسته‌سالاری، کارآمدی و از همه مهم‌تر نماد تغییر و اصلاح سیاست‌گذاریها و مدیریت کشور باشد و نه تداوم آن!

بنابراین در مرحله اول شکل‌گیری هیأت دولت اجازه ندهید، ویژه گزینی‌ها و روندهای ناصواب موجب حذف شایستگان و ناامیدی مردم از انتخاب خود شود که حتی تا روز رأی‌گیری برای آمدن پای صندوق و رأی دادن به شما تردید داشتند.

آذر منصوری رئیس اسمی جبهه اصلاح گران رژیم نیز طی سخنانی نارضایتی خود را از ترکیب احتمالی کابینه پزشکیان ابراز کرد و گفت:

دولت ائتلافی هیچ صاحبی ندارد و در شرایط فعلی هم شکل‌گیری آن نه تنها مشکلی از گره حکمرانی ما را حل نمی‌کند، بلکه موجی از ناامیدی را در جامعه و حامیان دولت چهاردهم نیز ایجاد خواهد کرد.

 

اعلام شکست «سازوکار» ظریف:

متأسفانه سازوکارهای طراحی شده برای انتخاب وزرا

با شکست سنگینی مواجه شد

تلگرام دیدار نیوز رژیم روز یکشنبه ۲۱مرداد نوشت: متأسفانه سازوکارهای طراحی شده برای انتخاب وزرا با شکست سنگینی مواجه شد و شورای راهبری نیز نتوانست تا آخر مسیر تعریف شده را راهبری کند. به گونه‌یی که متغیرهای متعدد منجر به تغییر مداوم گزینه‌ها و سردرگمی عجیب در افکار رئیس‌جمهور شده است.

رسانه حکومتی تحلیل زمانه نیر نوشت. لابیها و فشارهای درون جناحی، ملاحظات بیرونی و عملیات‌های متعدد روانی خودی‌ها، در همین آغاز راه دولت را با چالش بزرگی مواجه کرده است.

«تبریک به آنها که رأی ندادند»!

از این کابینه هیچ انتظاری برای تغییر و تحول نسبی هم نداریم!

رسانه حکومتی تحکیم ملت با عنوان «تبریک به آنها که رأی ندادند» نوشت: لیست وزرای پیشنهادی پزشکیان رسماً منتشر شد، احساس می‌شود همه آنها که رأی ندادند، شم سیاسی قویتری از ما که به پزشکیان رأی دادیم، داشته‌اند.

این منبع می‌افزاید: جا دارد این کابینه پیشنهادی را قبل از هر کس به مقام معظم رهبری، سپس به شریعتمداری، جلیلی، جبلی، و قالیباف، هم‌چنین ائمه جمعه سراسر کشور تبریک بگوییم.

کابینه‌ای که یک فرد مهم توانا برای تغییر در رأس هیچ‌کدام از وزارتخانه‌های سیاسی‌، آموزشی و فنی‌اش نیست.

از این کابینه هیچ انتظاری برای تغییر و تحول نسبی هم نداریم!کابینه‌ای که افراد مهم آن سفارشی هستند.

کابینه‌ای که در کمال محافظه‌کاری معرفی شده. کابینه‌ای که تمام اعضای آن را، قبلاً، از ما بهتران تأیید کرده‌اند.

این رسانه حکومتی هم‌چنین تحت عنوان کلاه گشاد نوشت: اصلاح‌طلبان که به تمام نماد ها و واژه‌ها برای رسیدن به قدرت خیانت کردند و رأی به پزشکیان را رأی به نجات ایران تفسیر و تعبیر می‌کردند خیلی زودتر از آنچه متصور بودیم با معرفی کابینه فریاد وا مصیبتها سر داده‌اند.

شما مسئول تمام اتفاقها انتصابها و رویداد های دولت پزشکیان هستید.

در جنگ گرگها بر سر ترکیب کابینه پزشکیان کیهان خامنه‌ای، اعضای شورای راهبری ظریف را افرادی تباه و نااهل توصیف کرد که جای آنها صندلی‌های دادگاه و محاکمه است نه گروه‌های پیشنهاد کابینه!

روزنامه کیهان تحت عنوان -سهم‌خواهان دست از سر پزشکیان بردارند، نوشت:

رئیس‌جمهور را حلقه‌هایی به نام کارگروه‌های انتخاب کابینه و شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه محاصره کرده بود که سوابق برخی از آنها سیاه بود و شامل افراد زاویه‌دار با انقلاب اسلامی، پادوهای آمریکا، انگلیس و اسراییل در فتنه ۸۸، حامیان تحریم انتخابات، مسببان و عاملان ناراضیتراشی و ناکارآمدی عمدی در دولت اشرافی روحانی، متهمان فساد اقتصادی، متهم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان، شرکای مفسدان اقتصادی، . افرادی تباه و نااهل که جای آنها صندلی‌های دادگاه و محاکمه است نه گروه‌های پیشنهاد کابینه.

کار به جایی رسید که صدای اعتراض بخشی وسیعی از طیف اصلاح‌طلب درآمد.

کیهان خامنه‌ای در آستانه معرفی کابینه پزشکیان نوشت: دغدغه اصلی سیاست‌گذاران در دولت جدید باید مهار تورم و رشد اقتصادی پایدار باشد. تیم اقتصادی، غنیمت جنگی نیست! شایعاتی وجود دارد که گروه‌هایی که در انتخابات حامی پزشکیان بودند، به‌صورت موازی در حال تشکیل تیم اقتصادی هستند.

کیهان خامنه‌ای سپس کارنامه روحانی را به میان می‌کشد و می‌نویسد:

سهم‌‎خواهان از پزشکیان رویه پلشت خود را ادامه می‌دهند. مطلوب است به کارنامه این طیف جاه‌طلب نگاهی بیاندازیم. تورم ۶۰ درصدی، کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی، بدهی سنگین ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی و نقدینگی ۹ برابری، ۱۰ برابر شدن قیمت دلار در دوره مدیریت اشرافی شش دهم درصد؛ معدل رشد اقتصادی هشت ساله در دولت روحانی. جارو‌شدگی خزانه و پیش‌خور شدن بودجه ارزی سال ۱۴۰۰ در همان چهار ماه اول اگر چوب خشک به جای روحانی بود، بهتر عمل می‌کرد.

به‌دنبال معرفی اعضای کابینه پزشکیان به مجلس ارتجاع عناصر و رسانه‌های باند اصلاحاتی رژیم بر شکست پزشکیان در تعیین کابینه دست گذاشتند و او را مورد حمله قرار دادند:

زیدآبادی نوشت: ترکیب کابینه بدین صورتی که به مجلس معرفی شده است، با توجه به اهدافی که پزشکیان برای خود اعلام کرده، به‌قول امروزی‌ها دارای دو یا سه "باگ" اساسی است. اگر آنها احیاناً بخواهند ساز مخصوص خود را ناهماهنگ با ارکستر دولت بنوازند، آنگاه این به عهده رئیس‌جمهور است که بخواهد تسلیم آنان شود یا آن‌که قاطعانه به همکاری آنان خاتمه دهد.

سایت حکومتی دانشجو نوشت: ایده تشکیل دولت وفاق ملی در اردوگاه اصلاح‌طلبان موش زاییده! به‌طوری که اظهارنظر برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و اعتراض به احتمال حضور برخی وزرای دولت سیزدهم در کابینه پزشکیان، نشان می‌دهد که پنبه وفاق ملی و انسجام داخلی، به‌صورت تدریجی در حال زده شدن است.

مولاوردی معاون امور زنان در دولت آخوند روحانی گفت: هر چند مدیریت کشور با یکدست‌سازی و خالص‌سازی به بن‌بست نزدیک شد، اما این دلیل نمی‌شود این بار از آن طرف پشت‌بام بیفتیم. کابینه جای کسانی است که حداقل به اصل «توافق در داخل و تعامل با دنیا» پایبند باشند.

یک کارشناس حکومتی هم گفت: اطرافیان پزشکیان در حال جدا شدن از او هستند.

الان خیلی از اون کسانی که ابتدا حول ایشون بودن دارند یواش یواش جدا میشن یک‌سری افراد دیگری که همیشه کنار این سفره هستند صاحب حق دارن میشن و طلب و واقع مقام‌ها و پست‌های سیاسی و اجرایی رو می‌کنن اما من شخصاً فکر می‌کنم آقای پزشکیان چنین توانی رو نداره و شخصیت ایشون هم نشون داد که بدون این‌که بخواهد صریح وارد مسائل بشه موضع‌گیری بکنه بیشتر سعی می‌کنه صحبت از وفاق بکنه.

سعید شریعتی یک اصلاحاتی به پزشکیان در روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: این‌که علی‌آبادی و خطیب از دولت رئیسی و افراد دیگری را از دولت روحانی و دولت خاتمی برداشته و در هم ادغام کنیم، ملغمه بی‌نتیجه‌ای می‌شود که نتیجه آن ۶ ماه بعد، اعتبار دولت و رئیس‌جمهور را کاهش می‌دهد.

جواد امام سخنگوی اصلاحگران رژیم درباره وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان نوشت: برخی از (وزرای پیشنهادی) نه نسبتی با اصلاحات دارند و نه حتی به رویکرد اعتدالی نزدیک هستند. برخی دیگر هم اساساً به ضدیت با هر تغییر و اصلاحی شهره هستند.

وی افزود: ‏اگر قرار بر ادامه سکانداری نظامیان و شبه‌نظامیان بر سیاست و عدم تغییر رویکردهای امنیتی نسبت به فعالان سیاسی داخل نظام بود، چه ضرورتی به برگزاری انتخابات و تحمیل این همه هزینه به کشور و بازی با روح و روان مردم و به‌ویژه جوانان بود؟

راغفر از کارشناسان حکومتی گفت: حلقه اطراف پزشکیان صاحبان منافع ۳۵ سال گذشته هستند. انتصابات او هم تا حدود زیادی این ادعا را تأیید می‌کند و باز همان جریان حامی دلال‌ها و سفته‌بازان در حال فتح دولت است و این فاجعه برای کشور است.

شریعنی عضو مجلس ارتجاع و سخنگوی ستاد زاکانی در جریان نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حداقل ۴ وزیر پیشنهادی پزشکیان رأی اعتماد نمی‌گیرند. یک فهرست نامتوازن معرفی شده که حتماً برخی از آنها بسیار خوب و قابل دفاع هستند و برخی هم هیچ نسبتی با ۱۲ شاخص اعلام شده رهبر انقلاب ندارند.

حاجی دلیگانی عضو مجلس ارتجاع گفت: حدود ۱۰ نفر از این وزرای پیشنهادی شاید هم یکی دو تا بیشتر رأی بیاورند و فکر می‌کنم حداقل ۶ نفر هم رأی نیاورند یا لب مرزی باشند. به نوعی احساسات نمایندگان را نسبت به اسامی وزرای پیشنهادی که در صحن مجلس قرائت می‌شد شاهد بودیم.

حکیمی‌پور عضو سابق مجلس ارتجاع گفت: تندروها مجلس از همین حالا آستین‌ها را بالا زده‌اند تا به طریقی که امکان دارد، چوب لای چرخ دولت بگذارند.

مسعود رجوی-۱۳ تیر ۱۴۰۳

ما به‌غایت استقبال می‌کنیم که خامنه‌ای با تقلبات میلیونی هم که شده

بگذارد سگ زرد به جای شغال بر کرسی ریاست‌جمهوری ولایت بنشیند

این شقه و شکاف در راستای قیام و گسستن بند از بند نظام است

مسعود رجوی -۱۳ تیر ۱۴۰۳ 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: