وزارت دادگستری آمریکا: رابطه تروریست پاکستانی در آمریکا با رژیم ایران

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد
یک مرد پاکستانی به اتهام ارتباط با رژیم ایران برای ترور
در ایالات متحده دستگیر شده است

سی.ان.ان:
بازرسان اف.بی.ای معتقدند که ترامپ
و دیگر مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا
اهداف مورد نظر این توطئه بوده‌اند

به گفته دادستانها آصف مرچانت مزدور پاکستانی رژیم
قبل از سفر از پاکستان به آمریکا مدتی را در ایران گذرانده بود
او به‌دنبال استخدام افرادی در آمریکا
برای انجام ترورها در انتقام قتل قاسم سلیمانی بود

وزارت دادگستری آمریکا ۱۶مرداد۱۴۰۳ با صدور بیانیه‌یی از دستگیری یکی از تروریست‌های اعزامی رژیم به خاک این کشور خبر داد و اعلام کرد:

یک تبعه پاکستانی مرتبط با رژیم ایران به‌خاطر توطئهٔ خنثی شده ترور یک سیاستمدار یا مقام دولتی ایالات متحده دستگیر شده است.
روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد، شکایتی در بروکلین علنی شد که در آن آصف مرچانت که هم‌چنین با نام آصف رضا مرچانت شناخته می‌شود و ۴۶سال دارد به‌عنوان یکی از عوامل ترور در خاک آمریکا دستگیر شده و اکنون تحت بازداشت پلیس فدرال است.

مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا گفت: «سال‌هاست، وزارت دادگستری به‌شدت برای مقابله با تلاش‌های گستاخانه و بی‌وقفه رژیم ایران برای انتقام از مقامات عمومی آمریکایی به‌خاطر قتل قاسم سلیمانی تلاش می‌کند».
وی افزود: «وزارت دادگستری از به‌کارگیری هیچ منبعی برای برهم زدن و حسابرسی از کسانی که در پی اجرای توطئه مرگبار رژیم ایران علیه شهروندان آمریکایی هستند دریغ نخواهد کرد و تلاش‌های این رژیم استبدادی را برای هدف قرار دادن مقامات دولتی آمریکا و به‌خطر انداختن امنیت آمریکا تحمل نخواهد کرد».
کریستوفر ری مدیر اف.بی.آی نیز گفت: «این توطئه خطرناک قتل در ازای استخدام که در شکایت امروز علنی شد، ظاهراً توسط یک تبعه پاکستانی با روابط نزدیک با رژیم ایران سازماندهی شده بود و مستقیماً از کتاب راهنمای رژیم ایران بیرون آمده است…».
رویترز در این رابطه گزارش داد: «طبق این شکایت جنایی، متهم به‌دنبال استخدام افرادی در آمریکا برای اجرای این توطئه در انتقام قتل قاسم سلیمانی بود.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، که به‌عنوان رئیس‌جمهور حمله پهپادی به سلیمانی را تأیید کرد، هدف احتمالی این توطئه است.
مزدور پاکستانی رژیم به‌گفته دادستانها قبل از سفر به ایالات متحده از پاکستان، مدتی را در ایران گذرانده بود، وی به‌دلیل استخدام برای این ترور در دادگاه فدرال در بروکلین در نیویورک به‌قتل اجاره‌ای متهم شد. بر اساس سوابق دادگاه، یک قاضی فدرال دستور بازداشت او را در ۱۷ ژوئیه صادر کرد.

وال استریت ژورنال نیز درباره دستگیری این تروریست وابسته به رژیم نوشت: آمریکا مردی را متهم به ارتباط با رژیم ایران و توطئه ترور ترامپ و دیگر سیاستمداران کرد.
دادستان فدرال گفت که آصف مرچانت در ماه آوریل به نیویورک سفر کرد تا افراد قاتل را استخدام کند اما وقتی یکی از افرادی که به او نزدیک شده بود وی را به اف.بی.آی گزارش داد و به یک خبرچین تبدیل شد، (نقشه او) خنثی شد
در این کیفرخواست نامی از ترامپ ذکر نشده است، اما چند هفته بعد از آن که مقامات آمریکایی گفتند تهدیدی علیه ترامپ از سوی رژیم ایران آنها را بر آن داشت تا امنیت رئیس‌جمهور سابق را تقویت کنند، افشا شد.
در کیفرخواست آمده است که آصف مرچانت قبل از پرواز به نیویورک مدتی را در ایران سپری کرد، جایی که او توطئه خود را که شامل سرقت اسناد و هارد دیسک از خانه هدف، برنامه‌ریزی برای تظاهرات و کشتن یک سیاستمدار بود، برای خبرچین توضیح داده بود. به‌گفته دادستان، مرچانت به خبرچین گفته بود: طرف او در کشورش به او گفته است که طرح را نهایی کند.
مرچانت به مأموران گفت که در اواخر اوت یا اوایل سپتامبر، پس از ترک ایالات متحده، به آنها دستور می‌دهد که چه کسی را بکشند، و موافقت کرد که هزاران دلار برای کارشان به آنها بپردازد.
فرد پاکستانی روز قبل از ترور ترامپ پیش از آن‌که بتواند از ایالات متحده خارج شود در ۱۲ ژوئیه دستگیر شد، زمانی که مأموران او را دیدند که چمدانش را در صندوق عقب ماشینش بار می‌کند. آنها کیف پول او را جستجو کردند و یک یادداشت دست نویس با کلمات رمز پیدا کردند که او برای صحبت در مورد نقشه ترور اختراع کرده بود، کیفرخواست حاوی عکس رنگی این یادداشت بود.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: