ماکرون در تماس با پزشکیان به او هشدار داد

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز دفتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه طی بیانیه‌یی پس از تماس تلفنی با پزشکیان ازجمله تأکید کرد: رژیم ایران باید «حمایت خود را از عوامل بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه متوقف کند». ماکرون همچنین گفت رژیم ایران باید تشدید نگران کننده برنامه هسته ای خود را متوقف سازد و از سازمان های بین المللی تبعیت نماید.

کاخ الیزه می گوید، ماکرون رییس جمهور فرانسه به ایران در مورد ادامه حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین هشدار داده است.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون ، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در تماسی تلفنی به پزشکیان، نسبت به ادامه حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین هشدار داد. ماکرون همچنین به پزشکیان، رئیس جمهور جدید رژیم ایران گفت که کشور او باید با توقف حمایت از بازیگران بی ثبات کننده، از تشدید تنش های لبنان و اسرائیل جلوگیری کند.ماکرون گفت که ایران همچنین باید تشدید نگران کننده برنامه هسته ای خود را متوقف کند و از سازمان های بین المللی تبعیت کند.

در نهایت، آزادی ۳گروگان فرانسوی برای بهبود روابط فرانسه و ایران یک الزام است.

همچنین تلویزیون ب.اف.ام فرانسه گزارش کرد که ماکرون به پزشکیان گفته است «آزادی فوری سه تبعه فرانسوی که به ناحق به مدت دو سال در زندان‌های ایران گروگان بوده‌اند، یک خواسته اجتناب‌ناپذیر و شرط لازم برای بهبود» در روابط پاریس و تهران است.

او هم‌چنین «از رئیس‌جمهور (رژیم) ایران خواست به تشدید نگران‌کننده برنامه اتمی (رژیم) ایران پایان بدهد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد» و در حالی که مذاکرات از نظر بسیاری ماههاست در نقطة مرگ قرار دارد، خواهان یک «راه حل دیپلماتیک» شد.

از سوی دیگر سایت ریاست جمهوری رژیم آخوندی با انتشار خبر تماس پزشکیان با ماکرون نوشت.

پزشکیان در تماس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار رفع تحریمها و اجرای برجام شد. وی هم‌چنین گفت: حمله احتمالی اسرائیل به لبنان تبعات سنگینی برای این رژیم در پی خواهد داشت.

متقابلاً سایت رئیس‌جمهور ارتجاع خبر داد:

ماکرون انتخاب پزشکیان بعنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفته و پزشکیان هم گفته است که : آماده ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترک هستیم.

 به نوشته سایت پزشکیان وی ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی،‌ نسبت به تبعات و نتایج هرگونه تجاوز به لبنان هشدار داد و گفته است: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد که تبعات سنگینی برایشان به همراه خواهد داشت.

لطفا به اشتراک بگذارید: