تنفیذ پزشکیان

روز ۷ مردادماه ۱۴۰۳ با به‌اصطلاح تنفیذ خامنه‌ای، پزشکیان رسماً رئیس‌جمهور رژیم شد. پزشکیان در سخنان خود که با لکنت زیاد همراه بود، دست کم ۱۲ بار به خامنه‌ای ابراز ارادت کرد و مجیز او را گفت.

در شروع صحبتش هم به پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی و رئیسی جلاد ابراز ارادت کرد.

پزشکیان: یاد معمار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی و شهیدان سرافراز ایران عزیز به‌ویژه سرباز وطن سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم و به روان پاک رؤسای دولت شهیدان رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود می‌فرستم سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم

پزشکیان هم‌چنین تعهد کرد که مطابق سیاست‌های کلی خامنه‌ای حرکت کند،

پزشکیان: من و دولت آینده رسالت و مسئولیتمان برای رسیدن به این چشم‌انداز، تعهد به آن چشم‌اندازی است که مقام معظم رهبری تعریف فرمودند، سیاست‌های کلی است که ابلاغ نمودند

پزشکیان تا توانست در این صحبت‌های بی‌سر و ته به‌اصطلاح تنفیذ سر بر آستان خامنه‌ای سایید.

خامنه‌ای هم در همان ابتدا شرط و شروطش را برای پزشکیان مشخص کرد، که اگر از «مشی همیشگی»! که قطعاً همان مشی سرسپاری به خامنه‌ای است پیروی کند، این به‌اصطلاح تنفیذ برقرار است.

خامنه‌ای: یادآوری می‌کنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد ادامه خواهد داشت!

خامنه‌ای البته به این بسنده نکرد و تحت عنوان توصیه‌، دستورات خودش را به پزشکیان ابلاغ کرد و مسیر او را مشخص کرد که مبادا او را یابو بردارد، خامنه‌ای تأکید کرد که باید به بهره‌گیری از ظرفیت مردمی تکیه کند، منظور خامنه‌ای این بود که از الآن جلوی اصلاحاتی‌ها بپیچد که به آمریکا دخیل نبندند.

در توصیه دیگر خامنه‌ای به تعامل ارکان کشور و کمک مجلس به دولت پرداخت که باز منظورش این بود که مجلس دست‌چینش از همین الآن مواظب باشد تا دولت پزشکیان دست از پا خطا نکند.

خامنه‌ای آببندی در مقابل قیام با سرکوب و اعدام را با این توصیه به پزشکیان گوشزد کرد:

خامنه‌ای: توصیه بعدی، تعامل ارکان کشور بدون این نمی‌شود کار کرد، مجلس باید به دولت کمک کند دولت باید روی حساسیتهای مجلس حساب کنه قوه قضاییه در هر نقطه‌ای که مورد نیاز هست باید حضور داشته باشه حضور فعال داشته باشه. نیروهای مسلح هر جایی که دولت نیاز داره طبق وظایفشان حضور داشته باشند

خامنه‌ای در سیاست خارجی هم به پزشکیان گفت که باید امیر‌عبداللهیان نوچه قاسم سلیمانی را الگوی خودش قرار بدهد، اما کماکان خامنه‌ای مسألهٔ غزه را بر سر نیزه کرد که مسألهٔ غزه یک مسألهٔ جهانی است.

خامنه‌ای تلاش کرد تا پزشکیان و اصلاحاتی‌ها را در همین ابتدا مهار کند، اما در شرایطی که خامنه‌ای با شدید‌ترین بحرانها در عرصه‌های مختلف روبه‌روست و مسألهٔ بود و نبود دارد، جنگ گرگ‌ها به‌سرعت شعله‌ور خواهد شد و این به‌اصطلاح توصیه‌ها دردی از درد‌های بی‌درمان خامنه‌ای دوا نخواهد کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: