نگرانی در کنفرانس ان.پی.تی در مورد برنامه اتمی رژیم

روزجمعه ۵مرداد ۱۴۰۳ نمایندگان کشورهای مختلف در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی نسبت به برنامه اتمی رژیم ایران ابراز نگرانی کردند.

نماینده فرانسه: ناکامی رژیم ایران در همکاری با آژانس، به این معناست که آژانس قادر نیست ماهیت منحصراً صلح آمیز برنامه این رژیم را تضمین کند. ما همچنین از اظهارات علنی اخیر رژیم ایران در مورد تواناییهای تسلیحات هسته‌ای و تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای ادعایی‌اش نگران هستیم. این اظهارات کاملاً با تعهدات قانونی این رژیم به عنوان یک کشور فاقد سلاح هسته‌ای تحت معاهده NPt ناسازگار است.  

نماینده اتریش: ما عمیقاً متأسفیم که هیچ بازگشتی به برجام امکان پذیر نبوده و رژیم ایران هم‌چنان از توافق دورتر می‌شود و به سمت سلاح هسته‌ای می‌رود.

نماینده سوئیس: سوئیس نگرانی عمیق خود را در مورد تصمیم رژیم ایران برای تعلیق اجرای موقت پروتکل الحاقی تکرار می‌کند. .

نماینده بلژیک: رژیم ایران به طور مستمر در ارائه اطلاعات و همکاری لازم با آژانس در جهت شفاف سازی و حل مسائل باقی مانده از تعهداتش کوتاهی می‌کند.

نماینده آلمان: رژیم ایران به طور مداوم در حال غنی سازی و انباشت اورانیوم تا ۶۰ درصد بوده است که برای یک کشور غیرهسته‌یی بی‌سابقه است. در این مرحله، ذخایر اورانیوم غنی شده رژیم ایران برای ساخت چندین دستگاه هسته‌یی کافی است.
در این کنفرانس همچنین نمایندگان هلند، کانادا، اسپانیا، استرالیا، انگلستان و اتحادیه اروپا نیز نگرانی خود را از ادامه فعالیتهای اتمی رژیم و عدم همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز کردند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: