اخبار تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز جمعه نوشت بر اثر بمباران شهر غزه و نواحی اطراف آن و شهرهای خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه چندین ساختمان مسکونی ویران و دهها تن کشته و مجروح شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد شامگاه پنجشنبه پایگاه نیروهای آمریکایی در حوزه‌های گازی کونیکو، واقع در حومه دیرالزور هدف حمله موشکی قرار گرفت. دست کم یک موشک از مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران پرتاب شد.

ساعاتی پس از این حمله هواپیماهای آمریکایی هفت مکان استقرار شبه‌نظامیان رژیم ایران را در حومه دیرالزور با مسلسلهای سنگین هدف قرار دادند.

العربیه نیز در گزارشی جداگانه به‌نقل از دو منبع امنیتی عراق اعلام کرد: شامگاه پنجشنبه چهار موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی عین الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی، شلیک شد. این دو منبع افزودند دو موشک به داخل این پایگاه و بقیه به حوالی آن اصابت کردند. از خسارات مادی یا تلفات جانی احتمالی گزارشی نرسیده است.

نخست وزیران استرالیا و نیوزیلند و کانادا در بیانیه مشترکی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند و نسبت به خطر گسترش درگیریها بین اسراییل و حزب‌الله هشدار دادند.

در این بیانیه که در سایت نخست‌وزیری استرالیا منتشر شده رهبران سه کشور استرالیا و نیوزیلند و کانادا با محکوم کردن اقدامات رژیم در منطقه خواستار پایان دادن به اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم آخوندی و گروه‌های وابسته به آن از جمله حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها شدند.

در عین‌حال وال استریت ژورنال گزارش داد ترامپ در مورد نتانیاهو می‌گوید من می‌خواهم او جنگ را تمام کند و به‌سرعت این را خاتمه دهد، شما باید به‌سرعت اینکار را بکنید، چرا که به‌خاطر انعکاسات اجتماعی آن، دارید به‌شدت ضربه می‌خورید.

لطفا به اشتراک بگذارید: