انفجار در راه‌آهن پاریس قبل از افتتاحیه المپیک

خبرگزاری فرانسه: نخست‌وزیر فرانسه گفت که نیروهای امنیتی فرانسه در حال تعقیب افرادی هستند که پشت عملیات ایجاد آتش‌سوزی در شبکه راه‌آهن سریع‌السیر این کشور بودند. اقدامی که ساعاتی قبل از مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک این شبکه را مختل کرد.

ه گزارش رویترز فرانسه یکی از بزرگترین عملیات امنیتی خود در زمان صلح را روز جمعه با میزبانی مراسم افتتاحیه بازیها در قلب پاریس اجرا خواهد کرد.
بیش از ۶۰۰۰ ورزشکار در رژه‌ای در امتداد رودخانه سن شرکت خواهند کرد و ۴۵۰۰۰ پلیس و ۱۰۰۰۰ سرباز، امنیت این رویداد را تأمین می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه روز جمعه، ساعاتی پیش از آغاز مراسم افتتاح بازیهای المپیک در پاریس، شبکه راه‌آهن سریع السیر فرانسه در چند نقطه هدف آتش‌سوزیهای عمدی قرار گرفت که منجر به مختل شدن سفر و جابه‌جایی صدها هزار مسافر شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد یورواستار به مسافران توصیه می‌کند روز جمعه مسافرت نکنند، زیرا خدمات راه‌آهنی بین لندن و پاریس به‌دلیل اقدامات خرابکارانه در فرانسه مختل شده است.

از سوی دیگر به گزارش رویترز، در آستانه شروع بازیهای المپیک پاریس پلیس بلژیک برای تحقیقات ضدتروریستی روز پنجشنبه ۱۴ خانه را در شهرهای آنتوپ، لیژ و گنت و هم‌چنین در منطقه بروکسل بارزسی کرد و ۷ نفر را بازداشت نمود.

دفتر دادستانی عمومی فدرال بلژیک در بیانیه‌یی اعلام کرد 'آنها از جمله مظنون به تدارک یک حمله تروریستی هستند.

لطفا به اشتراک بگذارید: