اعتراضات غارت شدگان خودروی طراوت نوین

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-غارت‌شدگان رضایت خودروی طراوت نوین در خیابانهای تاکستان در اعتراض به غارت سرمایه‌هایشان تظاهرات کردند.

۲-به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، بامداد امروز جمعه زمین‌لرزه ۴.۹ریشتری حوالی منطقه گهواره در کرمانشاه را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.

۳-دفتر دادستانی عمومی فدرال بلژیک اعلام کرد پلیس بلژیک ۱۴خانه را در تحقیقات مربوط به تروریسم بازرسی کرده است و ۷نفر برای بازجویی دستگیر شدند. دستگیر شدگان مظنون به تدارک حمله تروریستی به اهداف مشخص هستند.

۴-دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد: پنجشنبه‌شب دست کم یک موشک به پایگاه نیروهای آمریکایی در حوزه گازی کونیکو واقع در شرق دیرالزور اصابت کرد. این موشکها از مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران پرتاب شد.

متعاقباً هواپیماهای ائتلاف ۸روستای محل استقرار شبه‌نظامیان را با مسلسلهای سنگین هدف قرار دادند.

هم‌چنین العربیه به‌نقل از دو منبع امنیتی عراق نوشت شامگاه پنجشنبه چهار موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی نیروهای آمریکایی در عین الاسد شلیک شد که دو تا از آنها به محوطه داخلی این پایگاه اصابت کرد.

۵-در جریان جنگ گرگ‌ها معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی رژیم در تهران فاش کرد که در ۲۰سال گذشته و به اسم تلاش برای کاهش نرخ ارز آزاد، دست‌کم ۲۸۱میلیارد دلار ارز پاشی در بازار ارز انجام شده است. سایت حکومتی اعتماد نوشت: این ۲۸۱میلیارد دلار عملاً صرف اعطای رانت به افراد و گروه‌های خاصی شده است.

۶-روزنامه متعلق به سپاه پاسداران در مورد پیامدهای بحران درونی رژیم نوشت: آن‌طور که مشخص است گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان و پزشکیان، از دو جناح سیاسی متفاوت است. اگر قرار باشد خوی جناحی و سیاسی بر روابط این دو حاکم شود، بدون شک منازعات سیاسی اوج می‌گیرد و حاصل آن قفل شدن امور کشور خواهد شد.

۷-مرعشی رئیس باند کارگزاران در هراس از پیامدهای شقه و شکاف درون رژیم گفت: اختلاف بین نفر اول و دوم کشور، دودش در چشم مردم می‌رود و هیچ ثمری ندارد. اصول‌گراها دچار اختلافات درونی سنگینی شده‌اند و وضعشان از ما بدتر است. سران خودشان را خانه‌نشین کرده‌اند بدون این‌که دستاوردی داشته باشند. اصول‌گراها مرعوب نهادهای شبه‌نظامی مانند بسیج هستند. وضعشان از ما هم وخیم‌تر است.

۸-امروز ۲۶ژوئیه بازیهای المپیک۲۰۲۴ در پاریس بر روی رودخانه سن برگزار می‌شود. در این بازیها که بزرگترین و گسترده‌ترین پوشش تلویزیونی را خواهد داشت، ۱۰هزار و ۵۰۰ ورزشکار از سراسر جهان شرکت می‌کنند. بر اساس اعلام سایت المپیک در این بزرگترین رویداد ورزشی جهان، هم‌چنین ۱۱۰ رئیس دولت در مراسم افتتاحیه بازیها حضور می‌یابند. شروع مراسم افتتاحیه ساعت ۱۹ و ۳۰دقیقه به وقت اروپا خواهد بود.

لطفا به اشتراک بگذارید: