تحصن زندانیان سیاسی زن در حیاط زندان اوین در اعتراض به اعدام پخشان عزیزی

خبرهای ایران وجهان دریک نگاه 

۱-زندانیان سیاسی در بند زنان زندان اوین در اعتراض به‌صدور حکم جنایتکارانهٔ اعدام برای زندانی سیاسی کرد پخشان عزیزی در حیاط زندان تحصن و با سردادن شعار ابراز خشم کردند. این حکم که توسط قاضی جنایتکار ایمان عزیزی صادر شده است، روز ۲مرداد ابلاغ شد.

زندانیان سیاسی زن پس از تحصن در حیاط زندان از جمله شعار سردادند: مرگ بر حکومت اعدامی ـ تا لغو حکم اعدام ایستاده‌ایم تا پایان ـ حرف اول حرف آخر سرنگونی سرنگونی ـ طناب دار جلاد بر گردن دماوند دیگر اثر نداردـ از ما بترس دژخیم ما نسل سر بداریم و قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان.

۲-دییرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: مقاومت ایران ممنوعیت مراکز فاشیسم دینی حاکم بر ایران در هامبورگ و مونیخ و فرانکفورت تحت عنوان ”مرکز اسلامی“را هر چند با تأخیر زیاد صورت گرفت، یک گام ضروری در مقابله با ارتجاع و بنیادگرایی اسلامی و تروریسم دولتی می‌داند که رژیم ایران پدرخوانده آن در جهان امروز است. این اقدام باید با تعطیلی سفارت و نمایندگیهای رژیم آخوندی و دیگر مراکز رژیم تحت پوش فرهنگی و مذهبی و تجاری و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و اخراج مأموران و مزدوران آنها تکمیل شود.

اسناد به‌دست آمده از دیپلمات تروریست، اسدالله اسدی، فرمانده بمب‌گذاری در اجتماع مقاومت ایران در پاریس در تیرماه ۱۳۹۷ روشن می‌کرد که مرکز اسلامی هامبورگ مورد استفاده وی برای هماهنگیهای تروریستی و جاسوسی بوده است.

۳-رودریش کیس وتر، سخنگوی سیاست خارجی حزب دموکرات‌مسیحی در پارلمان آلمان، در حساب ایکس خود نوشت: تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به تأخیر افتاده است! ما هم‌چنان باید در برابر بنیادگرایی هوشیار و مصمم بمانیم، زیرا بیم آن می‌رود که رژیم تروریستی ایران راههای جدیدی برای گسترش تروریسم به آلمان و اروپا بیابد.

اشپیگل نوشت: مقامات المانی، مرکز اسلامی هامبورگ را ایستگاه خارجی رژیم در تهران می‌دانند. وزارت کشور فدرال اکنون این مرکز را تعطیل کرده است. بر اساس دستور ممنوعیت وزارت کشور، مرکز اسلامی هامبورگ برخلاف نظم قانون اساسی و ایده تفاهم بین‌المللی اقدام می‌کند. فعالیت‌های انجمن و سازمانهای زیرمجموعه آن‌که اکنون نیز ممنوع شده‌اند، مانند انجمن اسلامی بایرن و مرکز فرهنگ اسلامی در فرانکفورت، نیز «با قوانین جزایی مغایرت دارد».

از صبح زود، مقامات مجدداً مرکز اسلامی هامبورگ و هم‌چنین بیش از ۵۰ ساختمان دیگر را در ۸ ایالت فدرال تفتیش کرده‌اند: هامبورگ، برلین، برمن، نیدرزاکسن، نوردراین-وستفالن، مکلنبورگ-فورپورمن، هسن و باواریا.

۵-جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در کاخ‌سفید گفت: من تصمیم گرفته‌ام بهترین راه رو به جلو این است که مشعل را به یک نسل جدید منتقل کنم. این بهترین راه برای متحد کردن ملت ما است.

در شش ماه آینده، تمرکز من بر روی انجام کارم به‌عنوان رئیس‌جمهور خواهد بود. من انتخابم را کرده‌ام. من نظرات را گفته‌ام می خواهم از معاون رئیس‌جمهور حمایت کنم.

یک چیز بزرگ در مورد آمریکا این است که در اینجا پادشاهان و دیکتاتورها حکومت نمی‌کنند، مردم حکومت می‌کنند.

بایدن افزود: من برای پایان دادن به جنگ در غزه، آزاد کردن گروگانها، صلح و امنیت در خاورمیانه و پایان دادن به این جنگ، به کار خود ادامه خواهم داد.

۶-نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل روز گذشته در کنگره آمریکا گفت: وقتی اسراییل با حماس می‌جنگد، ما با رژیم ایران می‌جنگیم. وقتی با حزب‌الله می‌جنگیم، با رژیم ایران می‌جنگیم. وقتی با حوثیها می‌جنگیم، با رژیم ایران می‌جنگیم.

۷-به گزارش رویترز، کریستوفر ری رئیس اف.بی.آی با تردید جمهوریخواهان در مورد تحقیقات پیرامون تیراندازی به‌ترامپ روبه‌رو شد.

رئیس اف.بی.آی، روز چهارشنبه در یک هیأت کنگره آمریکا در مورد سوءقصد به ترامپ گفت: دستگاه او برای کشف این‌که چگونه مقامات موفق به توقف تیراندازی نشدند، هیچ نکته‌یی را دست نخورده نمی‌گذارد و این تحقیق ادامه دارد.

۸-پس از گذشت بیش از دو ماه از هلاکت رئیسی، افشای پرونده‌های فساد مالی و سرقت پول مردم تحت عنوان نهضت ملی مسکن، هم‌چنان ادامه دارد. جبار کوچکی‌نژاد عضو مجلس ارتجاع گفت: بانکها از مردم پول گرفتند اما مسکن آنها را تحویل نمی‌دهند. احتمالاً این بحران در بسیاری از شهرهای کشور فراگیر شود و نزدیک به یک میلیون متقاضی، درخواست استرداد پول‌هایشان با احتساب تورم را داشته باشند.

۹-پاسدار قاسم رضایی جانشین سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی با اشاره به طرح سرکوبگرانه موسوم به نور گفت: این طرح تعطیل‌بردار نیست و تغییر دولتها خللی در اجرای آن به‌وجود نمی‌آورد. وی افزود در این مورد ما وظیفه داریم و اسیر امواج نخواهیم شد.

۱۰-پاسدار احمد وحیدی وزیر کشور رژیم با اشاره به ادامه طرح ضدمردمی حجاب اذعان کرد که ۲۳ هزار نیروی سرکوبگر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: