تحولات جنگ در منطقه

رویترز روز چهارشنبه در گزارشی از شهر خان یونس نوشت: آوارگان غزه از نبود پناهگاههای امن رنج می‌برند. پس از دستور اخیر اسرائیل برای تخلیه فوری خان یونس، تمامی این منطقه به یک منطقه جنگی خطرناک تبدیل شده است که جایی برای پناه گرفتن در آن وجود ندارد.

گزارش خبرنگاران در صحنه حاکی است بیش از ۵۰۰ هزار آواره در حالیکه وسائل خود را حمل می‌کنند به سمت مناطق دیگری می‌روند که امنیت جانی در آنها وجود ندارد. بسیاری از آوارگان با شتاب و در حالیکه با کمبود سوخت و شرایط سخت جاده‌ها روبرو هستند، با پای پیاده مجبور به فرار از خان یونس با حداقل وسائل زندگی خود شده‌اند، چرا که جاده‌ها نیز با ویرانه‌های اماکن بمباران شده مسدود شده‌اند.
خبرگزاری فلسطینی وفا در آخرین گزارش خود از اوضاع جنگ در غزه نوشت: در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل به مرکز و جنوب غزه ۵۵ فلسطینی جان خود را از دست دادند.
وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه را تا کنون ۳۹ هزار و ۱۴۵ کشته و ۹۰ هزار و ۲۵۷ مجروح اعلام کرد.

روز سه شنبه، همزمان با سفر نتانیاهو به آمریکا، عده زیادی در اعتراض به سخنرانی وی در مجلس نمایندگان وارد کاخ کنگره آمریکا شدند و آنجا را به اشغال خود درآوردند.
رویترز با انتشار این خبر نوشت معترضان با پیراهنهای قرمزی که روی آن نوشته شده بود «یهودیان می‌گویند ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کنید» ساختمان اداری کانُن هاوس در کاخ کنگره را اشغال کردند.  
پلیس بلافاصله به این تجمع واکنش نشان داد و شماری از معترضان را دستگیر کرد.
به دنبال حملات پهپادی و موشکباران حزب الله به چند پایگاه نظامی اسرائیل در مرزهای شمالی آن، یک سرباز اسرائیلی مجروح شد و به چند ساختمان خساراتی وارد آمد. ارتش اسرائیل با تأیید این خبر افزود نزدیک به ۱۵ موشک و چندین پهپاد جنگی از خاک لبنان به سمت این مناطق پرتاب شد.
این منبع افزود ارتش اسرائیل متقابلا با انجام چند رشته عملیات هوایی، چند تیم عملیاتی و چند سایت و انبار نظامی حزب الله را هدف قرار داد.  
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا-سنتکام- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: روز سه شنبه نیروهای ارتش آمریکا با موفقیت ۳ سامانه پرتاب موشک حوثی‌های وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها در یمن شناسایی و منهدم کرده است. این اهداف تهدیدی بالفعل برای نیروهای ائتلاف و کشتیهای تجاری محسوب می‌شدند.

لطفا به اشتراک بگذارید: