درگذشت شیلا جکسون لی، نماینده کنگره آمریکا - تسلیت خانم مریم رجوی

درگذشت شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا

حامی دیرین مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی

شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا، حامی دیرین مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی درگذشت.

خانواده شیلا جکسون لی طی بیانیه‌یی او را قهرمان پرشور حامی مردم و صدای قوی مترقی در حزب دموکرات در حمایت از حقوق آفریقایی-آمریکایی و زنان دانستند که برای بیش از ۳۰ سال به عنوان «زن کنگره »شناخته می شد.

شیلا جکسون لی که قاطع‌ترین سیاست را علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در پیش گرفت. در سخت ترین شرایط به یاری مجاهدین در اشرف و لیبرتی شتافت و برای حفاظت و امنیت و انتقال آنها از عراق هرکاری توانست انجام داد.

شیلا جکسون لی در سخنان خود در گردهمایی ایران آزاد ۱۴۰۲ گفت: درود بر این اجلاس فوق‌العادة ایران آزاد که سالهاست در پاریس برگزار می‌شود. از خانم رجوی تشکر کنم که با قامت بلند ایستاده و با اعضای کنگره و سران کشورها دربارة مبارزه برای دموکراسی صحبت کرده است. از شما ممنونم به‌خاطر مبارزةتان برای دموکراسی و پیوستن به‌دیگر آزادی‌خواهان برای تضمین رسیدن به‌دموکراسی.

خانم جکسون‌لی همچنین در پیامی به‌ کهکشان سال۱۳۹۸ گفت: به‌همه شما درود می‌فرستم. از شما به‌خاطر نبردتان در راه آزادی ممنونم. من از اقدامات خواهر عزیزمان و از رهبری او و ایستادگی سرفرازانه‌اش برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنم.

شیلا جکسون‌لی در کهکشان سال ۱۳۹۲خطاب به‌رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت ایران گفت: خانم رئیس جمهور منتخب، ما با شما خواهر شده‌ایم، چالش رهبری عظیم شما در سراسر دنیا پراکنده است، ما به شما افتخار می‌کنیم .  

در اسفند سال۱۳۸۸ هنگامی دولت دست‌نشاندة مالکی در عراق مجاهدین را در اشرف تحت محاصره و فشار قرار داده بود، خانم جکسون‌لی به‌دفاع از اشرفیان برخاست و گفت: در هیچ پرونده‌یی رفتار دولت عراق نگران کننده‌تر از رفتار آنان با ساکنان اشرف نیست. نیروهای امنیتی عراق، حقوق مجاهدین خلق ایران را نقض کرده‌اند و به ساکنان اشرف یورش بردند. آمریکا می‌باید تضمین کند که حمله‌های ۶مرداد تکرار نشود.

 تسلیت خانم مریم رجوی :

با اندوهی عمیق به‌مناسبت درگذشت نماینده کنگره آمریکا، شیلا جکسون‌لی، مدافع راستین عدالت و حقوق‌بشر و رزمنده‌ شجاع و فراموشی‌ناپذیر، تسلیت‌های صمیمانه خود و مردم و مقاومت ایران به‌ویژه زنان این مقاومت را به مردم آمریکا و اعضای کنگره امریکا و هم‌چنین به خانواده او و عموم آزادی‌خواهان ابراز می‌کنم.
مردم ایران یک مدافع پرشور و من یک دوست صمیمی و دلسوز را از دست دادم که چند دهه و در سخت‌ترین شرایط در کنار مقاومت ایران ایستاد و شجاعانه از آن در برابر رژیم‌آخوندی و سیاست مماشات و برچسب‌های ناروا دفاع کرد و به دفاع از مجاهدان اشرفی پرداخت و بسیاری از دشمنی‌ها را به‌جان خرید.
نام و یاد شیلا جکسون لی در قلب مردمان آزادی‌خواه جهان به‌ویژه در میان هموطنانم در ایران برای همیشه زنده خواهد بود.

بدنبال درگذشت خانم شیلا جکسون  لی رئیس جمهور آمریکا شخصیت های برجسته و اعضای مجلس نمایندگان و سنا از هر دو حزب طی پیام هایی درگذشت او را تسلیت گفتند و از فعالیت های وی در دفاع از حقوق بشر و عدالت تجلیل کردند.

بدنبال درگذشت خانم شیلا جکسون لی، رویترز در گزارشی نوشت :

خانواده لی روز جمعه در ایکس گفتند نماینده ایالات متحده، شیلا جکسون لی ، که آشکارا صدای قوی مترقی در حزب دموکرات در حمایت از حقوق آفریقایی-آمریکایی و زنان بود درگذشت.

جکسون لی از تگزاس ماه گذشته اعلام کرد که مبتلا به سرطان لوزالمعده است وگفت: جاده پیش رو آسان نخواهد بود ، اما من با ایمان ایستاده ام که خدا مرا تقویت خواهد کرد. "

خانواده وی در این بیانیه گفتند: "قهرمان پرشور حامی مردم، از طرف مؤلفه های خود به دلیل حضور همیشه در صحنه و خدمت تقریباً بی نظیر خود برای بیش از ۳۰ سال به عنوان" کنگرسوومن یا زن کنگره "شناخته می شد."

او در طول حرفه خود در ترویج قوانینی با هدف پرداختن به عدالت اجتماعی ، نابرابری اقتصادی و نگرانی های بهداشت عمومی فعال بود.

نیویورک‌ تایمز نیز درگزارشی نوشت : نماینده شیلا جکسون لی، قهرمان آرمان مترقی، در ۷۴ سالگی درگذشت.
وی یک دموکرات از تکزاس و  جلودار عدالت نژادی و آرمانهای مترقی بود
 خانم جکسون لی در طول فعالیت خود در کنگره، رئیس کمیته فرعی قضایی برای جنایت، تروریسم و ​​امنیت داخلی و به عنوان یکی از اعضای ارشد کمیته های مجلس نمایندگان در امور قضایی، امنیت داخلی و بودجه بود.
وی همواره می گفت من وارث بدنهای درهم شکسته و قلوب شکسته و جان انسانهایی هستم که قبل از من جان باختند.

اخبار شامگاهی سیمای آزادی-۱ مرداد ۱۴۰۲

شیلا جکسون لی نمایندة کنگرة آمریکا

ما تأکید داریم که آزادی در ایران برقرار شود

 یک ایران دموکراتیک و آزاد چیزی است که بارها و بارها تکرار خواهم کرد

شیلا جکسون لی نمایندة کنگرة آمریکا ، دموکرات - عضو کمیته‌های قضایی و امنیت داخلی

من نمایندة کنگره شیلا جکسون لی هستم. درود بر این اجلاس فوق‌العادة ایران آزاد که سال‌هاست در پاریس برگزار می‌شود. به‌این دلیل برگزار می‌شود که افراد بسیاری در سراسر جهان به‌مردم ایران که برای دموکراسی می‌جنگند می‌پیوندند و از ایران آزاد حمایت می‌کنند.

ایرانیان در تبعید در سراسر جهان می‌دانند که مردم ایران شایستة آزادی هستند. آنها شایستة دموکراسی هستند. من بسیار خوشحالم که چند سال پیش به‌این اجلاس پیوستم و همکارانم را دیدم، جمهوری‌خواه و دموکرات، سران کشورها، نمایندگان مجلس، مردمی از سراسر جهان، محققان، مجریان قانون و افرادی که مفهوم آزادی را می‌دانند. ما تأکید داریم که آزادی در ایران برقرار شود. یک ایران دموکراتیک و آزاد چیزی است که بارها و بارها تکرار خواهم کرد؛ و می‌خواهم از ایرانیان مقیم آمریکا تشکر کنم که می‌دانم به‌آزادی و دموکراسی اعتقاد دارند. همة ما می‌توانیم با هم متحد شویم. ممکن است دیدگاههای متفاوتی داشته باشیم، اما کسی نباید مخالف آزادی و دموکراسی و کرامت همة مردم ایران باشد.

اجازه بدهید هم‌چنین از خانم رجوی تشکر کنم که با قامت بلند ایستاده و با اعضای کنگره و سران کشورها دربارة مبارزه برای دموکراسی صحبت کرده است. از شما ممنونم به‌خاطر مبارزةتان برای دموکراسی و پیوستن به‌دیگر آزادی‌خواهان برای تضمین رسیدن به‌دموکراسی.

لطفا به اشتراک بگذارید: