اجلاس جهانی ایران آزاد - سخنرانی مایکل موکیزی و راسا یوکنه ویچینه

مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۹)

مشارکت بسیار کم در به‌اصطلاح انتخابات تنها یک رویداد نیست

این بخشی از یک روند است، روند کاهش حمایت از رژیم، افزایش فشار اقتصادی

و روند چنددستگی و از هم گسیختگی درون رژیم

شما و شورای ملی مقاومت ایران مسئولیت دارید

برای آنچه اتفاق می‌افتد، آماده باشید تا ما کار نیمه تمام قرن بیستم

که جو لیبرمن فقید، آن را براندازی رژیم ایران نامید به پایان رسانیم

 

مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۹)

من می‌خواهم سلام گرم لویی فری به خانم رجوی را، به شما که اینجا گرد آمده‌اید، و به‌ویژه به شما که در برلین، در اشرف۳ و در ایران گوش می‌دهید، تکرار کنم. برای شروع این اظهارات بسیار کوتاه، که کوتاه باقی خواهند ماند، به رویدادی اشاره می‌کنم که خانم رجوی و دیگران به آن اشاره کرده‌اند، و آن مشارکت بسیار کم در به‌اصطلاح «انتخابات» است که روز جمعه برگزار شد. این تنها یک رویداد نیست. این بخشی از یک روند است. این روندی است که کمی پس از انقلاب در سال۱۳۵۷ آغاز شد، در دهه۱۳۶۰ با کشتار هزاران نفر پس از قیام‌ها ادامه یافت، در دهه۷۰ ادامه داشت، و البته در سال۱۴۰۱ با قتل هولناک مهسا امینی، و قیامی که به‌دنبال آن اتفاق افتاد به اوج رسید. از جمله توسط زنانی که نقش رهبری کننده ایفا کردند، این روند قیام‌ها منفک و از هم گسیخته نیست، زیرا همراه با آن، روند کاهش حمایت از رژیم، روند افزایش فشار اقتصادی، و روند چنددستگی و از هم گسیختگی درون رژیم، به‌دلیل اختلاف و جدال بر سر جانشینی خامنه‌ای پس از مرگ رئیسی است، که البته هیچ‌کس را ناراحت نکرد. همه این روندها به‌طور همزمان ادامه دارند. یک اقتصاددان بزرگ در ایالات متحده یک بار گفت که آنچه نمی‌تواند برای همیشه ادامه یابد، ادامه نخواهد یافت، و این روندها نمی‌توانند برای همیشه ادامه یابند و نخواهند یافت، که به این معنی است که شما و شورای ملی مقاومت ایران مسئولیت دارید که برای آنچه اتفاق می‌افتد، آماده باشید تا ما کار نیمه تمام قرن بیستم، که دوست دیرینه شورای ملی مقاومت و من، جو لیبرمن فقید، آن را براندازی رژیم ایران نامید، به پایان رسانیم. هنگامی که این اتفاق بیفتد، شما باید آماده باشید. شما باید نه تنها با برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی، که یک طرح عالی برای آینده است، آماده باشید، بلکه باید حمایت نهادینه از آن وجود داشته باشد، حمایتی نهادینه که توسط دولتی فراهم شود که بتواند مطمئن شود که آن برنامه با ارزش در کاغذ باقی نماند بیشتر از کاغذی است که روی آن نوشته شده است شما نیاز به دولتی دارید، و خواهید داشت، که از طرح ده ماده‌ای حمایت کند و آن را به واقعیت تبدیل کند. من می‌خواهم به شما بگویم که وقتی این کار را انجام دهید، نه تنها حمایت کسانی که در این اجلاس جمع شده‌اند، بلکه تمام نهادهایی که آنها نمایندگی می‌کنند، دولت ایالات متحده و مردم آمریکا را خواهید داشت، زیرا شما روز جدیدی را نه تنها برای ایران، بلکه برای کل جهان به ارمغان می‌آورید. و من به شما هم به‌خاطر این مسئولیت و هم به‌خاطر این افتخار، غبطه می‌خورم. خیلی متشکرم.

راسا یوکنه ویچینه

مقاومت مردم شجاع ایران

گواهی بر خواسته تزلزل ناپذیرشان برای آزادی و دموکراسی است

ضروری است که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را در لیست سیاه قرار دهد

راسا یوکنه ویچینه- وزیر پیشین دفاع لیتوانی - رئیس مجمع پارلمانی ناتو ۲۰۱۸

بیش از ۴۰ سال است که مردم ایران شجاعت بی‌نظیری در مبارزه برای رهایی از چنگال دیکتاتوری مذهبی نشان داده‌اند. مقاومت آنها گواهی بر خواسته تزلزل ناپذیرشان برای آزادی و دموکراسی است. اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم کنونی تهدیدی برای صلح و ثبات نه تنها در داخل ایران و منطقه بلکه در سطح جهانی است. علاوه بر این، شجاعت جوانان و زنان ایران که روزانه جان خود را برای مقاومت در برابر رژیم سرکوبگر به خطر می‌اندازند، هم الهام‌بخش و هم تأسف‌آور است.

مبارزه آنها مبارزه ماست و آنها شایسته حمایت بی‌دریغ ما هستند. راه‌حل واضح است: ایرانی آزاد از حکومت سرکوبگر. با توجه به اعتراضات اخیر و حمایت گسترده‌یی که از مردم ایران به‌عمل آمده، ضروری است که اتحادیه اروپا اقدامات لازم را انجام دهد و سپاه پاسداران را در لیست سیاه قرار دهد. از بروکسل برای شما سلام می‌فرستم و برای شما آرزوی موفقیت در این گردهمایی را دارم.

لطفا به اشتراک بگذارید: