ریاست‌جمهوری پزشکیان در حکومت آخوندی و تبعات آن

مرگ رئیسی قطعاً ضربه‌ی سنگینی برای خامنه‌ای بود؛ اما بعد از ۵۰ روز نمایش انتخابات برگزار شد و مسعود پزشکیان از صندوق شعبده‌ی انتخابات بیرون آمد، آنهم با التزامات قلبی و عملی به ولایت‌فقیه یک ویدیو کوتاه از این التزام قلبی و عملی ببینیم

البته این التزام در پزشکیان پیشینه‌ی ۴۰ ساله دارد. از سرکوب دانشگاه‌ها در سال‌های ۵۷ تا دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ تا دهه‌ی ۸۰ که تا خالص‌سازی و اخراج در دانشگاه‌ها که معاون اول رئیس مجلس رژیم بود. در این دور هم که در مجیزگویی و عرض ارادت برای خامنه‌ای چیزی کم نگذاشته؛ اما الان حکومت آخوندی با سر کار اومدن پزشکیان دچار بحران شده. البته مشکل ریشه در ماهیت و ساختار حکومت آخوندی دارد، باندهایی که هر کدوم در اشتراک برای حفظ نظام، دنبال سهم خودشون از قدرت و چپاول سرمایه‌های مردم ایران هستن این موضوع بحران رو در تمامی زمینه‌ها فعال کرده برخی نمونه‌هاش رو با هم ببینیم.

محمود صادقی عضو سابق مجلس رژیم گفت: «خبر‌هایی از نقل‌وانتقال‌های نامتعارف به ستاد اجرایی می‌رسد، ازجمله واگذاری شرکت‌های پالایش گاز پارسیان، پالایش گاز فجرجم، کشت و صنعت مغان، پالایش نفت آبادان و طراحی و ساختمان نفت از طریق فرابورس»

محمد مهاجری گفت: «اگر دولت سیزدهم موفق بود، چرا نامزدش در انتخابات شکست خورد؟»

افقه کارشناس حکومتی هم گفت: «رقم بدهی در دولت سیزدهم به ۸۳۰ هزار میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهدد دولت نتوانست با گرایش به سمت شرق تحریم‌ها را خنثی کند»

البته روزنامه‌ی حکومتی آرمان امروز این بدهی رو ۸۷۳هزار میلیارد تومان عنوان کرد و در رابطه با آمار مشارکت اقتصادی نوشت: «افزایش نرخ مشارکت اقتصادی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که دولت‌های همواره مدنظر قرار داده‌اند اما بااین‌حال نرخ مشارکت در ایران ۴۱.۳ درصد است . به‌این‌ترتیب جمعیت غیرفعال ایران برابر با ۵۸.۷ درصد است.

روزنامه‌ی حکومتی آرمان ملی هم در مقاله‌ای با عنوان «کارنامه‌سازی و بحران‌سازی» و سوتیترهای: «نارضایتی میراثی برای پزشکیان»، «اعتراض به رهاسازی آب سدها»، «فقدان انگیزه در دولت موجود» به این جنگ پرداخت.  و این جنگ دوطرفه شروع شد.

باند خامنه‌ای و باقی‌مانده‌ی دولت آخوند رئیسی شروع کردن به تولید آمار و دستاوردسازی، از موضوع رشد اقتصادی که مخبر در دیدار با خامنه‌ای گفت رشد اقتصادی امسال ۸ درصد بود که اگه دولت آخوند رئیسی ادامه پیدا می‌کرد قطعاً به رشد اقتصادی ۸ درصد می‌رسید. بعد هم یک کلیدواژه راه انداختن به‌اسم «اسب زین‌شده» یعنی دولت آخوند رئیسی اسب مدیریت کشور رو آماده و زین‌شده دارد تحویل پزشکیان می‌دهد که همه‌ی مشکلات رو حل کرده و ازاین‌به‌بعد هر مشکلی باشه از دولت پزشکیانه!!‌ 

بهادری جهرمی سخنگوی دولت رئیسی جلاد گفت باند رقیب دروغ می‌گه و گفت: «پس از ادعای استعفای کابینه، مدعی خالی کردن سدها شدند؛ آنگاه بدهی‌های ۱۰سال گذشته و شهرداری‌ها را به‌نام دیگری جازدند! حیف است این‌قدر زود با ‎سهم خواهی، دولت جدید را درگیر حاشیه کنید»

خامنه‌ای هم که دید اوضاع دارد از کنترلش خارج می‌شود پاسدار حاجی‌زاده سرکرده هوافضای سپاه که از حامیان جلیلی بود رو به صحنه فرستاد تا به همه‌ی باندها هشدار بده، حاجی‌زاده گفت: «نیروهای انقلاب شایسته است از هرگونه اظهارنظر درباره فرآیند انتخابات و میزان رأی رئیس‌جمهور منتخب پرهیز کنند»

کشمکش بر سر کابینه‌ی معرفی نشده‌ی پزشکیان هم به دعوای باندی تبدیل‌شده، اعضای مجلس خامنه‌ای هشدار دادن که به ظریف و وزرای غرب‌گرا رأی اعتماد نخواهند داد

فارغ از این‌‌که پزشکیان چه میزان سرسپاری به خامنه‌ای داشته باشه، خامنه‌ای و نظامش وارد یک مرحله‌ی جدید از بحران‌ها شدن. یک جمله از اطلاعیه‌ی شورای ملی مقاومت تصویر واضحی از این شرایط ارائه می‌دهد.

آقای مسعود رجوی ۱۶ تیر در پیامی شرایط خامنه‌ای و نظامش رو بعد از نمایش انتخابات توصیف کردن که در بخشی از این پیام این‌طور اومده: «خامنه‌ای بازندة استراتژیک انتخابات خودساخته از ترس تحریم گسترده و فراگیر است. با خاکستر شدن رئیسی و بر باد رفتن آرزوهای خالص‌سازی خامنه‌ای، تعادل و فصل جدید در حاکمیت ولایت‌فقیه به اثبات رسید. این، بن‌بست خامنه‌ای را نشان می‌دهد و مرحلة پایانی شاه را تداعی می‌کند. آثار ضربه بر گیجگاه خلیفة وارفته و فرتوت، ارکان نظام را به لرزه درآورده، دستگاه از درون سوراخ‌سوراخ شده و گرگ‌ها یکدیگر را از هم می‌درند»

لطفا به اشتراک بگذارید: