اعتراف بیژن زنگنه از غارت و چپاول در فروش نفت و گاز

در جریان جنگ گرگها بر سر غارت و چپاول در نظام آخوندی، بیژن زنگنه وزیر سابق نفت رژیم به ابعاد جدیدی از فساد در بالاترین سطوح رژیم در فروش نفت و گاز و قراردادهای مربوط به آن و جدال بر سر چپاول سرمایه‌های مردم اعتراف کرد و از جمله گفت که جلیلی با بابک زنجانی دیدار کرده و تلاش کرده و او را به قهرمان دور زدن تحریمها تبدیل کند.

بیژن زنگنه وزیر نفت سابق رژیم ۱۹ تیر ۱۴۰۲
رفتند توی دادگاه به من تفهیم اتهام کردند که آقا شما گازی که صادر می‌کردید باید می‌رفتید از مجلس چیز میگرفتی، مجوز مجلس. گفتم آقا قبلش که به ترکیه فروختند نگرفتند بعدش هم که به عراق فروختند به پاکستان فروختند قرارداد بستند هیچ کدام را نبردند مجلس چطور همین یک قرارداد ما باید بره مجلس؟  

اینها رفتند سندهاش هست، دادگاه رو تحت فشار قرار دادند که حکم مورد نظر ما رو بده قاضی ویژه تعیین کن حکم مورد نظر ما رو بده تا بدیم به چیز تا به دیوان داوری بدیم. اقرار کردند هست، شرم‌اوره که به یک عده آمدند گفتند که شما بیایید بگید که ما فساد کردیم ما شما رو محکوم می‌کنیم اقرار کنید به فساد، ما شما رو محکوم می‌کنیم بعد که دادگاه تمام شد بعد از شما اعاده حیثیت می‌کنیم. سندش هست. این دیگه از این شرم‌آورتر میشه کار کرد؟
ولی اگر من میدانستم که اینجور اتفاقی میافته غلط می‌کردم به گور پدرم میخندیم از روز اول پا توی دولت بذارم. میدونستم ایجور کاری به سر میارند بعد از سی سال وزارت و چهل و شش سال خدمت به جمهوری اسلامی، الان هم بچه‌هامو لعنت می‌کنم که برای این دولت کار بکنند.
حالا من میخواستم عرض بکنم که این داستان شما، یک داستان سیاهبازیه. هر روز هی اینا میگند کرسنت کرسنت شما مقصرش هستید آقای جلیلی. شما تمام این کارها از چیز شماست. به دلیل اشتباهات غلط شما. شما نه میتونی مذاکره کنی نه جرأت مذاکره داری، نه قدرت انعطاف داری توی مذاکره.

چیز بعدی که من دارم مسأله آقای بابک زنجانی است. بابک زنجانی یک مجرم محکوم به اعدام بوده. قطعی بوده حکمش. آقایون الان دارند تبدیلش می‌کنند به قهرمان ملی. قهرمان دور زدن تحریمها. شرم‌آوره. اصلاٌ آقای جلیلی باید توضیح بده رابطه ایشون با بابک زنجانی و ستادشون چیه؟ چه رابطه‌ای داره آقای زنجانی مجرمی که ۲/۷میلیارد دلار پول کشور پیش او بوده است، می‌گویند این را گرفتند تا تحریم‌ها را دور نزند. آقای میرکاظمی من را بارها برد به کمیسیون انرژی و پرسید چرا علیه بابک زنجانی کار نمی‌کنید، حالا چرا حرف نمی‌زنید؟ خودت یادت نیست. خودت من را بردی و گفتی با بابک زنجانی کوتاهی می‌کنید. بابک زنجانی ۲/۷ میلیارد دلار پول گرفته بود، نه اینکه نفت فروخته باشد، قبل از من پول نقد گرفته بود تا به افراد بدهد. همه‌اش قلابی و حقه‌بازی بود.
یک کارشناس رژیم درباره بدهی دولت رئیسی جلاد گفت: رقم بدهی در دولت سیزدهم به ۸۳۰ هزار میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد دولت نتوانست با گرایش به سمت شرق تحریم‌ها را خنثی کند.  
وی افزود: کلیه ذخایری که دولت‌ها برای رفع چالش‌های اقتصادی داشتند در سه سال اخیر مصرف شد. ادعاهای اقتصادی دولت سیزدهم از ساخت مسکن تا کنترل تورم همه و همه به بحران تبدیل شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: