بروز شقه و شکاف در رأس حاکمیت

بعد از شکست مفتضح نمایش دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی، خامنه‌ای تلاش کرد به هر شکل ممکن یک مشارکت بالا در نمایش دور دوم انتخابات را اعلام کنه؛ اما نه‌تنها بازی با باند مغلوب چاره‌ساز نشد بلکه تحریم دور دوم شدیدتر هم شد و ضربه‌ٔ سنگین‌تری از پاسخ نه و تحریم قاطع مردم دریافت کردن، این ضربه بحران در درون حاکمیت را تعمیق کرد. هنوز پزشکیان از راه نرسیده، بحرانهای درون حاکمیت تشدید شدند. در این بخش از برنامه قصد داریم با نگاهی به برخی رسانه‌های حکومتی این وضعیت را بررسی کنیم.

سایت حکومتی دیده‌بان به‌نقل از ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع نوشت: «مجلس به وزرایی مانند ظریف و غرب‌گرایانی که اطراف پزشکیان قرار دارند، رأی نمی‌دهد. پزشکیان باید کابینه خود را به مجلسی معرفی کند که اکثریت آن در اختیار اصول‌گرایان است، این موضوع مهم‌ترین چالش پزشکیان در آغاز راه است»

جوان روزنامهٔ سپاه پاسداران روز بعد از نمایش انتخابات، در حالی‌که تلاش می‌کرد با وارونه‌گویی تحریم سنگین مردم را به‌شکل مضحکی «مشارکت مردم» اعلام کنه، به «مرگ» همهٔ باندهای حکومتی در زیر ضرب دو پتک تحریم اعتراف کرد و نوشت: «اکنون اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی عرفی مرده است و مردم با مشارکت خود در این انتخابات حلوای آن را خوردند و رئیس‌جمهور باید نظام عقلی «اصولی بودن» را جایگزین این دو جریان زائد کند و در دولت خود به احیای آن همت گمارد».

بعد هم برای پزشکیان خط‌ونشان کشید که: «به او توصیه می‌کنیم فارغ از هیاهوی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی و فارغ از طمع کنندگان به قدرت که قطعاً در روزهای آینده به او هجوم خواهند آورد، به تدوین مسائل فوری کشور اهتمام کند»

مجتبی یوسفی از اعضای مجلس رژیم خطاب به پزشکیان گفت: «پزشکیان باید راه رئیس‌جمهور شهید را ادامه بدهد. دولت چهاردهم نیز باید در ادامه راه مسیر دولت رئیسی کوشا باشد. پزشکیان با معرفی کابینه‌ای قوی اولین قدم‌ها را برای حل مشکلات کشور به‌صورت جدی بردارد و به شکلی عمل کند که تکمیل‌کننده راه رئیس‌جمهور شهید باشد.

اما این این نمایش انتخابات باند خامنه‌ای را با بحرانهای بیشتری مواجه کرده. سایت حکومتی رویداد۲۴ در حالی‌که نفرات سوپر ارتجاعی باند خامنه‌ای را اردوگاه انقلاب نامید، نوشت: «دعوا در اردوگاه «انقلاب» | چرا انگشت اتهام اصول‌گرایان برای شکست در زمین خودی به سمت جلیلی است؟ جبهه انقلاب دقایقی بعد از پیروزی پزشکیان دچار شکاف عمیقی شده است»

روز ۱۹ تیر روزنامه فرهیختگان با اشاره به ضربه سنگین پتک تحریم در پایان مقاله‌یی به‌نام ۸درس از انتخابات ۱۴۰۳ نوشت: «وقتی نیمی از واجدان شرایط در مهم‌ترین انتخابات کشور مشارکت نمی‌کنند، یعنی زنگ خطر سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به صدا درآمده است»

خلاصه از این دست مقالات و گفتگوها در رسانه‌های هر دو باند در حال منتشر شدن هست و هر روز هم به تنوع و تعداد اون اضافه می‌شود، اما یک سؤال مطرح می‌شود که این همه جاروجنجال برای چیه؟ چرا دعوا هم در درون باند خامنه‌ای تشدید شده وهم بین دو باند؟ مگه نمی‌گن دوقطبی شده؟ پس چرا در درون همون باندها هم تنش و بحران روبه افزایشه؟ علتش اینه که اون دوقطبی مورد ادعای رسانه‌ها و مهره‌های رژیم یک ظاهر بندی سوری و غیرواقعیه و دوقطبی اصلی که میان نیروهای برانداز و تمامیت حاکمیت هست چنین وحشتی را به اردوی حکومت مستولی کرده که هر روز باید یقه یا پاچه همدیگر را بگیرند و وامصیبتا بنویسند.

لطفا به اشتراک بگذارید: