مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

 

۱-گردهمایی جهانی ایران آزاد - کهکشان مقاومت ایران، مقاومت سرخ‌فام ۴۳ساله تا۱۴۰۳

بزرگترین، طولانی‌ترین، بغرنج‌ترین و خونین‌ترین مقاومت سازمان‌یافته تاریخ ایران

 با چراغ راهنمای «نه شاه نه شیخ» علیه دیکتاتوری و وابستگی

اعتراض جهانی به محاکمه غیابی مجاهدین در قضاییه جلادان

به‌خاطر مقاومت بی‌وقفه و نبرد بی‌امان برای آزادی

 لورا باکول- مدیر کنفرانس‌ها و مجری برنامه‌های تلویزیونی-انگلستان

مریم رجوی شگفت‌انگیز، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران. بسیار سپاسگزارم برای فداکاری مطلق، رهبری الهام‌بخش و تعهد کامل شما به ایران آزاد. شما یک الهام‌بخش واقعی هستید. و چه نمایش باور نکردنی از حمایت در داخل برلین و از سراسر جهان نیز بود.

خانم‌ها و آقایان. مهمانان گرامی، اکنون افتخار بزرگی است که سخنران برجسته‌یی را معرفی کنم که در سال‌های اخیر متحد بی‌چون ‌و چرای مقاومت ایران بوده و اصول دموکراتیک و انسانی که همه ما به آن اعتقاد داریم را حمایت کرده است. به‌عنوان چهل و هشتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، او دوران حرفه‌یی درخشانی را به خدمت عمومی و پیگیری عدالت و آزادی اختصاص داده است. خانمها و آقایان، آقای مایک پنس

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا: مردم ایران حاضر نبودند در نمایشی شرکت کنند که فقط به‌منظور مشروعیت‌بخشیدن به رژیم در چشم جهان خارج بود. هر کسی که رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران شود،یک رژیم ضعیف‌تر، ناپایدارتر و بیشتر در معرض فروپاشی را به‌ارث خواهد برد. رژیم ایران به‌طور خودبخودی به تاریکی‌ها نخواهد پیوست. تنها یک مقاومت آزموده، سازمان‌یافته و اثبات‌شده می‌تواند تغییر پایدار را به‌ارمغان آورد. جنبشی که می‌تواند الهام‌بخش مردم برای قیام باشد. سابقه‌یی در ایستادگی در برابر رژیم دارد و سازش نمی‌کند. آماده فداکاری و پرداخت بهای آزادی است.

آن جنبش شورای ملی مقاومت ایران است

حقیقت این است که آخوندهای حاکم بر تهران هیچ ترسی بزرگ‌تر از شورای ملی مقاومت ندارند. به‌همین دلیل خانم رجوی و صد نفر از رهبران این جنبش را به‌طور غیابی به محاکمهٔ نمایشی کشانده‌اند. به این امید که نسل جوان‌تری از قهرمانان را بترسانند. همان‌طور که رئیسی در قتل‌عام ۱۳۶۷ نتوانست سازمان مجاهدین را نابود کند. حکومت تهران دوباره در مقهور کردن کانون‌های‌شورشی در ایران، شکست خواهد خورد.

یکی از بزرگ‌ترین دروغهایی که توسط رژیم به‌جهان گفته شده، این است که هیچ جایگزینی برای وضعیت موجود وجود ندارد. ولی شما همگی می‌دانید که یک جایگزین وجود دارد. جایگزینی به‌خوبی سازماندهی شده، کاملاً آماده، کاملاً واجد شرایط و دارای حمایت مردمی به‌نام شورای ملی مقاومت ایران که اصلی‌ترین بخش آن مجاهدین خلق ایران است.

تعقیب و قتل اعضای کانون‌های‌شورشی در سراسر ایران به‌شدت این جنبش را در تعداد، عزم و الهام‌بخشی در جهان آزاد تقویت کرده است. همان‌طور که رئیسی در قتل‌عام۱۳۶۷ نتوانست سازمان مجاهدین را نابود کند. حکومت تهران دوباره در مقهور کردن کانون‌های‌شورشی در ایران شکست خواهد خورد.

مریم رجوی به‌خاطر رهبری برجسته، دیدگاه و شجاعتش برای جهان الهام‌بخش است.

پتر آلتمایر – رئیس‌دفتر صدراعظم آنگلا مرکل(۲۰۱۸)- وزیر اقتصاد و انرژی آلمان(۲۰۲۱) در تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین

خانم رئیس‌جمهور بسیار عزیز مریم رجوی، معاون رئیس‌جمهور مایک پنس و بالاتر از همه، شما، عزیزان ایرانی از تمامی نقاط آلمان.

می‌خواهم به شما تبریک بگویم بابت این تجمع بسیار عالی امروز، و هم‌چنین آرزوی موفقیت کنم به‌خاطر این‌که چگونه با سرنوشت سخت خود که مواجهه با آن آسان نیست، رو‌در‌رو شده‌اید. بسیاری از شما ۵۰سال در آلمان زندگی کرده‌اید، دیگران برای ده یا بیست سال. شما شهروندان مورد توجه این کشور هستید. شما اینجا به‌طور مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنید، شما بخشی از جامعه ما هستید و در عین‌حال عشق سوزانی به میهن خود، ایران را حفظ کرده‌اید. شما برای من قهرمانان دوران مدرن هستید. می‌خواهم از شما بابت کارتان تشکر کنم و می‌خواهم به شما بگویم، ما در آینده نیز از شما حمایت خواهیم کرد. و من به بسیاری از ایرانیان، زنان، مردان، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویانی که در خانه‌های خود در ایران و دیگر کشورها نشسته‌اند و این تجمع را از طریق تلویزیون مشاهده می‌کنند، می‌گویم. ما به‌عنوان آلمانی‌ها، به‌عنوان اروپایی‌ها نمی‌توانیم تصور کنیم که چه رنجی را مقاومت ایرانی در ایران از رژیم آخوندها تحمل کرده است و هر روز دوباره باید تحمل کند. من هیچ حکومتی در این جهان نمی‌شناسم که به این اندازه بی‌رحمانه، بی‌تفاوت و جنایتکارانه علیه جوانان، علیه شهروندان، علیه مردم خود عمل کرده باشد، همان‌طور که رژیم آخوندها طی سال‌های بسیار زیادی در داخل و خارج از ایران عمل کرده است.

ما دیروز شاهد بودیم که دوباره انتخابات برگزار شده است. ما شاهد بودیم که در بهار انتخابات برگزار شده بود. اما خانم‌ها و آقایان، این‌ها انتخابات نیستند، این‌ها دستکاری شده هستند. نامزدها فقط با تأیید آخوندها اجازه کاندیدا شدن داشتند. قوانین به‌گونه‌یی تنظیم شده بود که نامزدهای آخوندها برتری داشتند. و این رژیم در ایران، این دیکتاتوری دینی که دین مردم را برای اهداف سیاسی خود مورد سوءاستفاده قرار می‌دهد، هیچ کاری بهتر از این ندارد که هر هفته و هر ماه شهروندان جدیدی را در ایران اعدام کند، تا زندگی آنها را تباه کند. هیچ حکومتی در این جهان وجود ندارد که مانند رژیم ایران در سال‌های اخیر این تعداد اعدام انجام داده باشد. و پشت هر حکم اعدام یک زن جوان، یک مرد جوان، یک مبارز مقاومت، کسی که هنوز زندگی‌اش را پیش رو داشت، ایستاده است. و آنها هیچ کاری نکرده‌اند جز این‌که برای عشق، آزادی، تفاهم و احترام متقابل گام برداشته‌اند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲-پانزدهمین جلسه محاکمة غیابی مجاهدین در قضاییه جلادان در تهران

دهقانی قاضی آخوندک خامنه‌ای در اولین جلسه دادگاه ارتجاع

بعد از کهکشان کبیر ایران آزاد ۱۴۰۳و بعد از ریاست‌جمهوری پزشکیان

معرفی محمدتقی زردوز به‌عنوان شاهد: ایشون نماینده ویژه دادستانی وقت آقای لاجوردی بودند که سر صحنه حاضر می‌شوند و می‌روند برای پیگیری و تعقیب.

یک شاهد دیگر: خانم میتران همسر میتران اعتصاب غذا در حمایت سازمان مجاهدین خلق کرده. مسئول اطلاعات فرانسه در آن مقطع زمانی، بعداً عکس‌هایی انداخته با مسعود رجوی. در عراق نشستهایی داشته با اینها، کتابی منتشر کرده و یا در پادگان اشرف در کنار تانک‌هایی که بوده عکس انداخته و خودش این کتاب را منتشر کرد.

اسنادی که میتران از شاه خواسته، مسعود رجوی اعدام نشود در این کتاب هست. در بغی امنیت سیاسی مورد بحث است. زمانی که کیان سیاسی متزلزل می‌شود. باغی باید عضو گروه و دسته‌ای باشد. در بغی اعضای گروه، قبل از دست بردن به سلاح نیز باغی هستند. محارب، ترس در عموم مردم ایجاد می‌کند. اما باغی به تقابل با حکومت اقدام می‌کند.

مجازات محاربه به تشخیص قاضی اعدام، سلب، قطع دست راست و پای چپ و نفی بلد است. اما مجازات باغی صرفاً اعدام است و جرمی مطلق است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳-سرکرده بنیاد هابیلیان از شعبه‌های اطلاعات رژیم: مریم رجوی در کنگره آمریکا به‌صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می‌کند و بیش از ۹۰درصد از اعضای کنگره از وی حمایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، مزدور هاشمی‌نژاد مهره اطلاعاتی رژیم و سرکرده هابیلیان از شعبه‌های وزارت اطلاعات، وحشت‌زده از اعتلای موقعیت مقاومت انقلابی و درهم شکستن برچسبهای آخوند‌ساخته علیه مجاهدین، گفت: زمانی اتحادیه اروپا برای مدتی مجاهدین را جزو گروهک‌های تروریستی قرار داد. شاهد حمایت آمریکا از این گروهک بودیم تا جایی که مریم رجوی در کنگره آمریکا به‌صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می‌کند و بیش از ۹۰درصد از اعضای کنگره از وی حمایت می‌کنند. نتیجه بخش شدن فعالیت‌های ما، مستلزم پشتوانه علمی و حقوقی است و لذا ما باید کار را در این بخش پیش ببریم و برای همین است که از شما اساتید محترم تقاضای کمک برای پیگیری این مسائل از نگاه حقوقی داریم. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس افزود: در این جلسه رئیس مزدور دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در اغتشاشات سال۱۴۰۱ دیدیم که آمریکایی‌ها رهبری این جنبش را به مریم رجوی دادند و لذا برای آنها این موضوع هیچ حساسیتی نداشت.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴-نامه پزشکیان به مخبر و گاف گرفتن رقبا تحت عنوان «نامه عجیب»

زهر شقه و شکاف در ولایت سوراخ سوراخ خامنه‌ای

پزشکیان در نامه‌یی به مخبر با سربرگ «رئیس‌جمهور منتخب» برای وی دستوراتی صادر کرد که رقبای حکومتی آن را تحت عنوان «نامه عجیب پزشکیان به مخبر/دو گاف در اولین مکاتبه اداری» منتشر کردند.

سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع هم وارد صحنه شد تا به‌نحوی «رئیس‌جمهور منتخب را سرجای خود بنشاند!‍

پزشکیان در نامه‌اش به مخبر می‌نویسد:

آقای دکتر مخبر

با سلام و آرزوی توفیق، شایسته است دستور و مراقبت فرمایید که تا استقرار دولت چهاردهم به موارد ذیل عنایت شود:

۱ - در هیچ‌یک از وزارتخانه‌ها و معاونتهای ریاست‌جمهوری از جمله در شرکتهای تابعه یا وابسته به دستگاههای یاد شده، جز انجام امور متعارف و پرداختهای جاری، از عقد و یا عملیاتی کردن قراردادهای جدید و یا ایجاد هر گونه تعهد به هر شکل (از جمله صدور احکام اداری و تعهدآور) و هم‌چنین عزل و نصب افراد و هر نوع استخدام یا به کارگیری نیروی جدید به هر شکل خودداری شود. در موارد اجتناب‌ناپذیر، انجام این امور با کسب مجوز کتبی از جنابعالی بلامانع خواهد بود.

۲ - مصوبات هیأت وزیران سیردهم که دارای بار و یا آثار مالی بوده و تاکنون ابلاغ نشده، پس از همآهنگی با اینجانب ابلاغ شود.

مسعود پزشکیان

رونوشت: دفتر رئیس‌جمهور منتخب

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

ضرب‌وشتم زندانیان سیاسی بند ۸اوین، گرسنگی دادن و محروم کردن آنها از حداقل‌های بهداشتی

بی آبی، گرما، کمبود جدی غذا، محرومیت از دارو و حداقلهای بهداشتی و نگه‌داشتن زندانیان سیاسی زیر آفتاب در قزلحصار

فراخوان به بازدید هیأت حقیقت‌یاب از زندانهای ایران و آزادی زندانیان سیاسی

زندانیان سیاسی بند۸ زندان اوین، به‌دلیل محرومیت از حداقل‌های بهداشتی و غذایی و خدمات پزشکی و هم‌چنین ازدحام جمعیت، در شرایط بسیار فاجعه باری به سر می‌برند. برخی از این اقدامات که به دستور وزارت اطلاعات صورت می‌گیرد به قرار زیر است:

  • تعداد زیاد زندانیان، فقدان امکانات ضروری بهداشتی و در نتیجه هجوم ساس و سوسک و موش
  • کم کردن جیره غذایی و دزدی از سهم غذای زندانیان و گرسنگی دادن به آنان.
  • عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان، ندادن دارو، به تعویق انداختن اعزام زندانیان به بیمارستان، ندادن نتیجه آزمایشها و گزارشهای پزشکی زندانیان به آنها
  • تهدید، اهانت، ضرب‌وشتم و انتقال آنان به انفرادی به بهانه‌های واهی و قطع ملاقات و تلفن مخصوص تماس زندانیان.
  • نبود فروشگاه برای جمعیت انبوه زندانیان.
  • توزیع مواد مخدر از طریق عوامل و پرسنل زندان.

در زندان زندان قزلحصار نیز زندانیان به آب آشامیدنی دسترسی ندارند و به‌دلیل قطعی مستمر و طولانی آب امکان استحمام ندارند. سرویسهای بهداشتی به‌دلیل نبود آب بسیار کثیف و آلوده هستند و امکان شیوع بیماری زیاد است. به‌دستور رئیس زندان، زندانیان می‌بایست به اجبار روزی سه نوبت در هوای گرم و زیر آفتاب سوزان تابستان، به هواخوری بروند. برای اذیت و آزار زندانیان سیاسی، ۱۳تن از آنان را در بند مجرمان عادی نگهداری می‌کنند.

مقاومت ایران شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و دیگر گزارشگران ذیربط را به محکوم کردن رفتار ضدانسانی رژیم آخوندها با زندانیان سیاسی و اقدام فوری برای آزادی آنها فرامی‌خواند و بر ضرورت بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۲۰تیر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۶-توئیت لرد دیوید آلتون عضو مجلس اعیان انگلستان

یک دیکتاتوری مذهبی در ایران بر سرکار است که تجاوزات وحشتناک ضدانسانی به‌ویژه علیه زنان را تداوم می‌بخشد. در انتخابات این رژیم، هیچ کاندیدای متعهد به دموکراسی و آزادی اجازه حضور نداشت. رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران هم‌چنان تابع رهبر است. هیچ عنصر «میانه‌روی» در پزشکیان وجود ندارد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷-قتل یک هموطن بلوچ با شلیک مأموران خامنه‌ای

مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی شامگاه ۱۸تیر، با شلیک به خودرو یک هموطن بلوچ در محور زهکلوت به رودبار او را به قتل رساندند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸-اخبار جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه در گزارشی از حملات اسراییل به غزه نوشت: اردوگاه نصیرات در دویست و هفتاد و هشتمین روز حملات اسراییل در غزه شاهد سنگین‌ترین بمبارانها بود. بسیاری از منازل مسکونی در این اردوگاه ویران و دست کم ۸تن، از جمله ۶ کودک کشته و دهها تن مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: اکنون آمار قربانیان حملات اسراییل به ۳۸هزار و ۲۹۵ کشته و ۸۸هزار و ۲۴۱ مجروح رسیده است.

نیویورک تایمز درباره حمله مرگبار اسراییل به مدرسه ای در خان یونس که دست کم ۲۵نفر کشته بر جای گذاشته است، نوشت: در این حمله، بمبهای اسراییل به ورودی مدرسه العوده در شهر عـَبـَسان اصابت کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این حمله را محکوم کرد و نوشت: ما هر گونه نقض قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کنیم. مسئولین این کشتار باید مورد حسابرسی قرار گیرند.

به‌نوشته تایمز اسرائیل، ارتش اسراییل اعلام کرد: در جریان درگیری در مرکز غزه یک سرباز ۲۱ساله اسراییلی کشته شد. این منبع افزود: با کشته شدن این سرباز، تعداد نیروهای اسراییلی کشته شده، در حمله زمینی به غزه و در عملیات نظامی در امتداد مرز با نوار غزه را به ۳۲۷نفر رساند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد روز سه‌شنبه در یک حمله پهپادی اسراییل به خودرویی در بزرگراه دمشق- بیروت، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان به‌نام یاسر قرنبش و نفرات همراهش کشته شدند.

به‌نوشته تایمز اسرائیل، حزب‌الله لبنان در واکنش به‌قتل قرنبش، بلندیهای جولان را با پرتاب ۴۰‌موشک هدف قرار داد که در اثر آن دو سرنشین یک خودرو کشته شدند.

سخنگوی کاخ‌سفید در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره سوء‌استفاده رژیم آخوندی از تظاهرات در آمریکا علیه جنگ غزه گفت: رژیم ایران به‌طور فرصت‌طلبانه تلاش کرده است از اعتراضات در آمریکا سوءاستفاده کند و من بر آنچه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره این سوء‌استفاده رژیم ایران گفته تأکید می‌کنم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۹-بانک مرکزی رژیم از افزایش قیمت مسکن طی دو ماه گذشته خبر داد و اعلام کرد: متوسط قیمت مسکن در پایتخت به حدود متری ۸۶‌میلیون تومان در خرداد ماه رسیده است؛ رقمی که در دو ماه گذشته، بیش از ۴میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. بنا‌به این گزارش قیمت مسکن در منطقه ۱۶تهران که بخشی از «پایین شهر» است؛ در دو ماه پایانی بهار، ۱۵درصد افزایش پیدا کرده و قیمت مسکن از متری ۴۴میلیون و ۵۳۰هزار تومان به بیش از متری ۵۰میلیون تومان رسیده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-تلویزیون رژیم از ادامه بازداشت مزدوران اعزامی رژیم به عربستان توسط دولت این کشور خبر داد و گفت: هنوز از سرنوشت حجاج ایرانی بازداشت شده در عربستان سعودی خبری در دست نیست شماری از زائران خانه خدا، پس از مراسم اعلام برائت به دلایلی نامعلوم از سوی دولت عربستان سعودی بازداشت شدند. یکی از این افراد حجت‌الاسلام سیدکاظم روح‌بخش از مبلغان دینی که فیلم اعلام برائت از مشرکان او در فضای مجازی منتشر شده. عربستان سعودی هنوز درباره دلایل بازداشت و ادامه بازداشت حجاج ایرانی توضیح نداده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-به گزارش خبرگزاری رویترز ناوچه جنگی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای به نام سهند روز سه‌شنبه در بندرعباس به‌طور کامل غرق شد. این کشتی جنگی رژیم پس از غرق شدن اولیه، روز دوشنبه روی آب متعادل شده بود، اما پس از پاره شدن طناب نگهدارنده کشتی، به‌طور کامل به زیر آب فرو رفت و غرق شد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲-بیانیه مدیر جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد فعالیت های سایبری مخرب رژیم

مدیر جامعه اطلاعاتی آمریکا با صدور بیانیه‌ای نسبت به فعالیتهای سایبری مخرب رژیم آخوندی در خارج هشدار داد. در این بیانیه از جمله آمده است: «رژیم ایران با افزایش تلاشهای خود برای نفوذ در خارج، به‌دنبال مخدوش کردن اعتماد اجتماعی در جوامع و نهادهای دموکراتیک می‌باشد، هم‌چنانکه فعالیتهای آنها را در انتخابات گذشته آمریکا شاهد بودیم. رژیم با استفاده از پلتفرمهای شبکه‌های اجتماعی این تهدیدات را ایجاد می‌کند».

مدیر جامعه اطلاعاتی آمریکا در این بیانیه هم‌چنین ضمن هشدار به شهروندان آمریکایی نسبت به فعالیتهای مخرب رژیم نوشت: بسیاری ممکن است هدف این کمپین‌های سایبری رژیم ایران قرار بگیرند. ما از همه آمریکایی‌ها می‌خواهیم در ارتباط آنلاین با حسابها و افرادی که شخصاً نمی‌شناسند، مراقب باشند».

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: