آخرین تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه در گزارشی از حملات اسراییل به غزه نوشت: اردوگاه نصیرات در دویست و هفتاد و هشتمین روز حملات اسراییل در غزه شاهد سنگین‌ترین بمبارانها بود. بسیاری از منازل مسکونی در این اردوگاه ویران و دست کم ۸ تن، از جمله ۶ کودک کشته و دهها تن مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد اکنون آمار قربانیان حملات اسراییل به ۳۸هزار و ۲۹۵ کشته و ۸۸ هزار و ۲۴۱ مجروح رسیده است.

نیویورک تایمز درباره حمله مرگبار اسراییل به مدرسه‌ای در خان یونس که دست کم ۲۵ نفر کشته بر جای گذاشته است، نوشت: در این حمله، بمبهای اسراییل به ورودی مدرسه العوده  در شهر عـَبـَسان اصابت کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این حمله را محکوم کرد و نوشت: ما هر گونه نقض قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کنیم. مسئولان این کشتار باید مورد حسابرسی قرار گیرند.

به‌نوشته تایمز اسرائیل، ارتش اسراییل اعلام کرد در جریان درگیری در مرکز غزه یک سرباز ۲۱ ساله اسراییلی کشته شد.
این منبع افزود: با کشته شدن این سرباز، تعداد نیروهای اسراییلی کشته شده در حمله زمینی به غزه و در عملیات نظامی در امتداد مرز با نوار غزه را به ۳۲۷ نفر رساند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد روز سه‌شنبه در یک حمله پهپادی اسراییل به خودرویی در بزرگراه دمشق- بیروت، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان به‌نام یاسر قرنیش و نفرات همراهش کشته شدند.

به‌نوشته تایمز اسرائیل، حزب‌الله لبنان در واکنش به‌قتل قرنبش، بلندیهای جولان را با پرتاب ۴۰ موشک هدف قرار داد که در اثرآن دو سرنشین یک خودرو کشته شدند.

سخنگوی کاخ‌سفید در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره سوء‌استفاده رژیم آخوندی از تظاهرات در آمریکا علیه جنگ غزه گفت: رژیم ایران به‌طور فرصت‌طلبانه تلاش کرده است از اعتراضات در آمریکا سوءاستفاده کند و من بر آنچه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره این سوء‌استفاده رژیم ایران گفته تأکید می‌کنم.

لطفا به اشتراک بگذارید: