اینک ایران ـ تویسرکان

شهرستان تویسرکان که در ناحیه جنوبی استان همدان قرار گرفته و چهارمین شهر بزرگ استان همدان و یکی از شهرهای پر جمعیت این استان است.

تویسرکان از شمال به شهرستان اسدآباد، از جنوب به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان ملایر و از غرب در جوار  شهرستان کنگاور از توابع استان کرمانشاه واقع شده‌است. این شهر بیش از هرچیزی به طبیعت زیبا و سرسبز خود معروف است.

باغ‌های گردو در تویسرکان یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهرستان هستند و گردوی تویسرکان در سراسر ایران به کیفیت بالا معروف است. این مسئله به دلیل قرار گیری شهر در دامنه کوه و آب و هوای معتدل است که باعث می‌شود درختان گردو به بهترین شکل ممکن رشد کنند.

تویسرکان به دلیل آب و هوای معتدل و مناسب خود، در طول تاریخ محل زندگی بسیاری از حکومت‌ها بوده‌است. به همین دلیل آثار تاریخی متنوعی از دوران مختلف در شهر تویسرکان وجود دارد.

مسجد جامع سرابی یکی از جاذبه‌های تاریخی تویسرکان است که مربوط به دوران قاجار است. این مسجد زیبا و دیدنی در منطقه سرابی، در نزدیکی این شهر واقع شده‌است.

آرامگاه حبقوق نبی یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی ترین آثار اینجا است. این اثر تاریخی آرامگاه حبقوق نبی از پیامبران نسل حضرت موسی است که در زمان حیات خود به عنوان مسئول معبد بزرگ یهودیان فعالیت می‌کرده و به همین دلیل در نزد یهودیان از احترام خاصی برخوردار است.

قلعه اردلان از دیگر مکان‌های تاریخی و جذاب اینجا است که جزو آثار تاریخی دوران قاجار به حساب می‌آید. این قلعه نظامی بر روی یک تپه مشرف به شهر ساخته شده و به عنوان دیده بانی و کانون محافظت از شهر فعالیت می‌کرده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: