گزارش رسانه‌های بین‌المللی درباره انتخابات رژیم

سایت پولیتیکا منته کورتونوشت: در یک اجلاس بزرگ ایرانیان، خانم رجوی گفت: مقاومت ایران، خامنه‌ای را بازنده استراتژیک این انتخابات مسخره می‌بیند. انتخاباتی که به وسیله ۹۱‌درصد مردم ایران تحریم شده است. مرگ رئیسی و درهم شکستن رؤیاهای خامنه‌ای برای خالص سازی رژیم، مؤید تعادل جدید و گشودن فصل جدیدی در حاکمیت ولایت فقیه است.

مریم رجوی گفت: اگر کسی مدعی اصلاح‌طلبی است باید نفی ولایت فقیه و انتخابات آزاد را سرلوحه کار خودش قرار دهد.

خبرگزاری اسپانیا درباره موضع مقاومت ایران بعد از تحریم گسترده دور دوم نمایش انتخابات رژیم نوشت:

شورای ملی مقاومت ایران گفت که علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران، "بازنده استراتژیک" انتخابات ریاست‌جمهوری است که روز جمعه در کشور برگزار شد. چیزی که آنها ان را "نمایش انتخاباتی" نامیدند.

شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌یی نوشت که "به‌غایت استقبال می‌کند"که خامنه‌ای به پزشکیان اجازه دهد ریاست‌جمهوری را به عهده بگیرد، حتی اگر"با میلیون‌ها رأی جعلی"باشد، زیرا انتخاب او ممکن است"شکاف"برای هموار کردن"راه برای قیام"و"گسستن بند از بند رژیم» را موجب شود.

تلگراف انگلستان درباره نمایش انتخابات رژیم و نتایج آن نوشت: مستقل از این‌که چه کسی برنده انتخابات است، خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم ایران حرف آخر را در مورد تمام موضوعات اصلی سیاسی می‌زند. خامنه‌ای به پرشکیان توصیه کرد که پا در جا پای «رئیسی» بگذارد. پزشکیان مکررا پایبندی به سیاست‌های خامنه‌ای را ابراز داشته است. او گفت: «من به رهبر اعتقاد دارم. من کاملاً دنباله‌رو او هستم».

 

لطفا به اشتراک بگذارید: