تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز سه شنبه نوشت: به دنبال بمبارانهای هوایی و حملات  بالگردهای اسرائیل به مناطق مختلف غزه، از جمله اردوگاه نصیرات، شهر دیرالبلح و محله‌های جنوب و مرکز شهر غزه، دست کم ۱۶ فلسطینی کشته و ده‌ها تن مجروح شدند.
وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه را تا روز سه شنبه ۳۸هزار و ۲۴۳کشته و ۸۸ هزار و ۳۳ مجروح اعلام کرد
به گزارش رویترز تانک‌های اسرائیلی روز دوشنبه از جهات مختلف به سمت قلب شهر غزه پیشروی کردند.
اسرائیل پس از یک شب بمباران که به گفته مقامات غزه ده‌ها کشته برجای گذاشت، به غیرنظامیان فلسطینی دستور داد محله‌ها را تخلیه کنند.
رویترز افزود: حمله جدید اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که مصر، قطر و ایالات متحده تلاش‌های خود را برای میانجی‌گری برای توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس افزایش داده‌اند.
پس از پذیرفتن بخش مهمی از پیشنهاد آتش‌بس آمریکا توسط حماس، امیدها در میان ساکنان غزه برای توقف درگیری‌ها زنده شد و یکی از مقامات تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی را بر آن داشت که بگوید شانس واقعی برای توافق وجود دارد.

به دنبال اعلام شروط چهارگانه نتانیاهو برای توافق آتش بس، از جمله «ادامه جنگ توسط اسرائیل تا رسیدن به اهداف نظامی، تایمز اسرائیل نوشت رهبران حماس ن دربیانیه خود با اشاره به تشدید فعالیتهای نظامی اخیر ارتش اسرائیل در شهر غزه گفتند این احتمال وجود دارد مذاکراتی که به سختی از سر گرفته شده مجددا به بن بست برسد.
ارتش اسرائیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد:طی بعدازظهر دوشنبه نزدیک به ۲۴ موشک و پهپاد از خاک لبنان به سمت مناطقی در شمال اسرائیل پرتاب شد. متعاقباً ارتش اسرائیل چند مقر و زیرساخت نظامی حزب الله در مناطق مارون الرأس، عیتاالشعب و حولا هدف قرار داد.
دیدبان حقوق بشر سوریه خبر داد: نیمه شب دوشنبه دو انفجار مهیب ناشی از حمله موشکی اسرائیل، منطقه قلوع در نزدیکی شهر بانیاس سوریه را لرزاند. در این حمله دست کم دو سایت نظامی از جمله یک مقر گردان پدافند هوایی هدف قرار گرفت. به گفته ناظران محلی، هدف این حمله را که منجر به آتش سوزی گسترده‌ای در سایتهای نظامی شد، محموله‌های تسلیحاتی می‌دانند که اخیراً از جانب رژیم ایران برای شبه نظامیان وابسته به آن به این منطقه منتقل شده بود. دیدبان سوریه افزود این حملات منجر به خسارات مادی قابل توجهی گردیده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: