تحولات جنگ در منطقه- ۱۷تیر ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز یکشنبه نوشت: 

حملات اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه، از جمله شهر غزه و نواحی اطراف آن، اردوگاه‌های نصیرات و بُریج، منطقه زوایده و شهر خان یونس، ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت که در میان آنها نزدیک به ۱۰ کودک نیز وجود داشت.
رویترز نیز گزارش داد در بمباران مدرسه‌ای واقع در نزدیکی اردوگاه نصیرات که پناهگاه صدها آواره فلسطینی به شمار می‌رفت، دست کم ۱۴ تن کشته شدند 
وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه آخرین آمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه را ۳۸۱۵۳ کشته و ۸۷۸۲۸ مجروح اعلام کرد.
به گزارش رویترز حماس پیشنهاد آمریکا برای آغاز مذاکرات آتش بس و آزادی گروگانهای اسرائیلی، از جمله سربازان و مردان، ۱۶ روز پس از مرحله اول توافق با هدف پایان دادن به جنگ غزه را پذیرفته است.
رویترز افزود یک مقام فلسطینی دست اندرکار مذاکرات گفت اگر اسرائیل این را بپذیرد، این روند می‌تواند به چهارچوب توافقی برای پایان دادن به جنگ ۹ماهه غزه منجر شود.  
از سوی دیگر تایمز اسرائیل نوشت مقامات اسرائیلی پیش بینی می‌کنند این دور مذاکرات دست کم سه هفته طول بکشد.  

دیوید لامی، وزیر خارجه جدید انگلستان، در اولین سفر دیپلوماتیک خود در برلین گفت: «من میخواهم موضع متعادلی در مورد اسرائیل و غزه اتخاذ کنم. ما میخواهیم شاهد آتش بس و آزادی گروگانها باشیم.
رویترز با انتشار این خبر به نقل از وی افزود: جنگ باید متوقف شود، کمکهای انساندوستانه باید به غزه وارد شوند و من از تمام تلاش و توان دیپلوماتیک برای اطمینان از برقرار آتش بس استفاده خواهم کرد» 

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد چند پست شناسایی حزب الله در منطقه حولا و عُدِیسه در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی قرار داده است.  
این سخنگو گفت: در حمله نیروهای اسرائیل به مقرهای حزب الله در منطقه بعلبک، یکی از کارشناسان مهم این گروه، بنام میثم مصطفی عطار را به قتل رسانده است. وی در ارتباط با رژیم ایران مسئولیت انتقال تسلیحات به حزب الله را به عهده داشته است.  
این منبع همچنین افزود صبح یکشنبه حزب الله لبنان مناطق شمال اسرائیل را موشکباران کرد که منجر به آتش سوزی در این مناطق و مصدوم شدن یک نفر گردید.

لطفا به اشتراک بگذارید: