مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱-اول محرم -روز ورود کاروان امام حسین به‌دشت کربلا

برادر مسعود - زیارت سال ۱۳۶۵

یا ابا‌عبدالله یا اباالشهدا بخدا سوگند که طنین صدای تو که فریاد "صَبْرَاً بَنِی‌الْکرامْ" را در زیر آسمان این دشت طنین‌افکن ساخته هم‌چنان به‌گوش می‌رسد؛ "سَمِعْنا و اَطَعْنا". و هم‌چنان، طنین فریاد "هَلْ مِنْ ناصِر" تو در سراسر خاک ایران طنین‌افکنده است که امروز تمامی خاک وطنِ ما کربلا و تمامی ایام آن عاشوراست و چنین است که پس از تو و پس از سنت سرخ مقاومت و فدا و آزادگی تو، برای پیروان راستین راهت هر زمینی کربلا و هر روزی عاشوراست؛ ومِنْهُمْ مَنْ قَضی نحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَ ما بَدّلُوا تَبدیلا.

اولین روز ماه محرم، روز ورود کاروان امام حسین‌(ع) به‌دشت داغ کربلاست، کاروانی که می‌رود تا زیباترین و شورانگیزترین حماسهٔ تاریخ بشری را علیه ظلم و بیداد و دجالیت و دین‌فروشی بیافریند. کاروانی که اگر‌چه در محرم سال۶۱ هجری قمری در کربلا فرود آمد، اما هم‌چنان تا نهایت تاریخ از پویش باز نمی‌ایستد و آزادگان را در هر زمان و هر مکان به قیام علیه بیداد و ستم و دجالگری و دین‌فروشی فرا می‌خواند. کاروان عاشورا و فروغ جاویدان حسینی، که در مسیر پر فراز و نشیب قرون و اعصار همهٔ روندگان راه رهایی را هدایت کرده و کهکشانهایی از ستارگان تابان را زینت آسمان بشریت کرده است و امروز نیز پرتوهای همین ستارگان نور‌افشان است که از فراز تاریخ بر قیامهای مردم ایران در برابر این رژیم یزیدی و خلیفه ارتجاع و غارتگری می‌تابد و راه مجاهدان آزادی و کانونهای شورشی را با نور صداقت و پاکبازی روشن می‌کند

«السلام علیک یا ثارالله و الوِتر الموتور» سلام بر تو ای خون جاری دوران و ای خون جوشان و انتقام ناگرفته تاریخ انسان! السلام علی الحسین و علی اصحاب الحسین.

مسعود رجوی - ۲۵آذر ۱۳۶۰

خمینی هم‌چون اجداد سیاسی و مسلکی‌اش معاویه و یزید،مجاهدین آزادی و انقلاب را میان دو چیز مخیر ساخت. «تسلیم یا مرگ سرخ».

دجال خون‌آشام مجاهدین حسینی را با فرومایگان جبهه متحد ارتجاع، یکی گرفته و این فریاد تاریخی پیشوای ما سیدالشهدا را به فراموشی سپرده بود که «هیهات منا الذله هیهات منا الذله»

خمینی نمی‌توانست بفهمد که برای پیروان عقیدتی و سیاسی حسین بن علی هر فدیه و هر مرگ سرخ دریچه‌یی به‌روی حیات سرسبز تکاملی می‌گشاید....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲-تظاهرات و راهپیمایی بزرگ هموطنان در برلین – ۹تیر۱۴۰۳

یک روز بعد از «نه» بزرگ مردم ایران به‌خامنه‌ای و تحریم عظیم ۸۸درصدی شعبده انتخابات رژیم ولایت فقیه --قسمت چهارم

سخنرانی سحر ثنایی: درود به همه شما خسته نباشید.

من دختر ایران‌زمین‌ام

کشور منو به اسارت گرفتند، نفسم را در سینه‌هام حبس کردند تا فریاد آزادی بیشتر از یک بغض تو گلوم نباشه. مادر و پدر منو شکنجه کردند، عمو و خاله‌های منو اعدام کردند، خواهران و برادران منو دستگیر کردند و به آنها تجاوز کردند. تو خیابونهای ایران راه می‌رم تصویری می‌بینم از جوانی که طناب دار به گردنشه ولی با لبخند به من نگاه می‌کنه، راستی گناه این جوان چی بود؟ پدری را می‌بینم که در زباله‌های شهر برای بچه‌هاش دنبال نان شب می‌گرده. کی به کودکان خیابانی یا زن بیوه که دست به تن‌فروشی می‌زنه تا هزینه‌های بچه‌هاشو در بیاره پاسخ می‌ده؟ راستی آینده منِ دختر‌ ایران‌زمین در مملکتی با حاکمیت آخوندی چی می‌تونه بشه؟ در مدرسه‌ها منو مسموم می‌کنند تا بترسم و چشمامو ببندم به این همه درد و سر خم کنم. ولی خشم من نسبت به این همه ظلم روز به‌روز بیشتر می‌شه. راستی درمان درد من چیه؟ طناب نجات من کیه؟ در تاریکی شب در خلوت خودم صدای آشنا در گوشم می‌خونه. «آزادی آزادی، آزادی».

منو می‌بره به یک روشنایی، دنیایی پر از صدق و فدا، از خود گذشتگی و انسانیت برای آزادی در یک‌کلام، دنیای مجاهدین که با وجود همه ضربه‌ها، درد و رنج‌ها هیچوقت دست از مبارزه برای آزادی برنداشتند.

من دختر ایران‌زمین‌ام، از نسل فاطمه مصباح، حمیرا اشراق، ثریا ابوالفتحی، نسترن و آسیه و صبا که به ستم «نه» گفتند و با جونشون بهای آزادی را پرداختند. من به آنها می‌پیوندم تا کانون شورشی باشم و پیام آنها را برای ایستادگی تا آخر طنین‌انداز بکنم.

نیکا، سارینا، حدیث و دیگر دوستان منو کشتید ولی هرگز نمی‌تونید مقاومت منو بکشید. من دختر ایران‌زمین‌ام و عزم جزم کردم تا با کانونهای شورشی، زنجیر ظلم را در هم بشکنم تا ریشه آخوندها از ایران کنده بشه و شکوفه‌های آزادی سراسر ایران را گلستان بکنند. راستی چه حس زیباتر از این‌که عبور کردم از ترس اختناق و با چشم‌های باز و آگاه مسیر آزادی را انتخاب کردم و به مجاهدین می‌پیوندم.

از اینجا به مزدوران خود‌فروخته می‌گیم یک فیلم نه، هزار فیلم کودک سرباز اشرف بسازید. مگه با اعدام و شکنجه تونستید مانع جذب ما به مجاهدین بشید که دروغ‌هاتون در فیلمهای سفارشی وزارت اطلاعات بتونند.

آهای پاسدارها و مزدورهای اطلاعاتی رژیم که به سر و روی مجاهدین می‌زنید کجائید کودکان اشرف مائیم، اینجائیم محکم و استوار. بله ما کودکان اشرف محکم و استوار همراه و پشتیبان مجاهدین در مسیر آزادی ایران.

خواهر مریم عزیز، خواهر مریم عزیزم من دختر ایران‌زمین‌ام و قلب بزرگ شما جایگاه منه، چرا که شما فریاد منو برای آزادی شنیدید. چرا که شما درد مرا با تمام وجودتون لمس کردید. اگر غیر از این بود چجوری می‌تونستید برای آزادی ایران از همه چیز خودتون بگذرید. با دردهای من درد کشیدید، با گریه‌های من اشک ریختید، ولی یک لحظه اجازه ندادید که یاس و ناامیدی منو فرو ببره. با شعار می‌توان و باید شما شکل گرفتم و همه موانع را کنار می‌زنم و امروز ما دخترهای ایران‌زمین با افتخار پشت سر شما مبارزه می‌کنیم.

برادر مسعود عزیز شیر همیشه بیدار شما که این مقاومت را هدایت می‌کنید و از همه سختیها عبور می‌دهید. با پیام شما سرخم قدغن. سربلند این مبارزه را ادامه می‌دیم تا انقلاب دموکراتیک مردم ایران پیروز بشه.

از اینجا درود می‌فرستیم به مجاهدین قهرمان اشرف۳ قلب تپنده ما بچه‌های ایران تشنه به آزادی. من دختر ایران‌زمین‌ام و راستی با همچین مقاومتی، هیچی برای به‌دست آوردن سرنگونی رژیم آخوندی و برقرار کردن آزادی - دموکراسی کم ندارم.

می‌جنگیم می‌رزمیم - ایران را پس می‌گیریم.

امیرحسین ذبیحی: با تشکر دوستان و با گرم‌ترین سلامها به خواهر مریم عزیز، مهمانان عالیقدر و همه حضار گرامی و با درود به کانونهای شورشی.

تبریک می‌گم به خلق قهرمان ایران که یکبار دیگه با یک «نه» سنگین تو دهنی محکمی به دهن آخوندها زدند. هر چه باشه این رژیم بعد از مرگ رئیسی جلاد و این انتخابات نمایشی بسیار ضعیف‌تر شده و روز نبرد کانونهای شورشی و ارتش آزادی با پاسداران جنایتکار هر چه نزدیکتر شده است.

دوستان، برادر مسعود ۴۴سال پیش خطاب به آخوندها گفت: یقین کنید هر دستی که از مجاهدین بشکنید ۱۰دست به آنها افزوده می شه. بله در مقابل هر دست ۱۰دست هر چشم ۱۰۰چشم و هر سر و قلب هزارتا. و حالا نگاه کنید و حالا نگاه کنید به حضور پرشور جوانان در همین تظاهرات نگاه کنید در این ۴۴سال با وجود این همه شکنجه و این همه اعدام و کشتار کانونهای شورشی و جوانان مجاهد هر روز گسترده‌تر، پرشورتر و پر انرژی‌تر به مقابله به این رژیم پرداختند. برای من، بودن در کنار مجاهدین مثل یک دانشگاه است قبل از هر چیز از مجاهدین، دوست داشتن بقیه را یاد گرفتم، هیچ وقت ندیدم بر اساس منافع فردی‌شون عمل کنند. آرمانی دارند و ارزش‌هایی که ۶۰سال پای آنها ایستاده‌اند قیمت‌اش را هر چه بوده، داده‌اند.

درود می‌فرستم به شما خواهر مریم عزیز که در این سالهای سخت مقاومت ما را با هشیاری و با پرداخت بهای سنگین هدایت کردید. و درود می‌فرستم به برادر مسعود جان جانان، که مرزبندی با دیکتاتوریها چه شاه و چه شیخ از سال۶۰ ترسیم کردید.

ما به توطئه‌گران می‌گیم هر کاری بکنید، ما باز بیشتر می‌شویم هر چه بیشتر تهدید کنید ما قوی‌تر می‌شویم. البته حق دارید از اراده و از انگیزه‌ها و از قدرت ما برای آزادی ایران بترسید. چون ما در مبارزه با دشمنان ایران و برای رهایی خلق و میهن متحد و یکپارچه پشتیبان مجاهدین خلقیم، چون ما باور داریم که آنها توان آزاد کردن ایران و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک را دارند. ما هرگز فریب نمی‌خوریم و با چشمان باز آلترناتیوهای دست‌ساز ارتجاع و استعمار را دنبال و افشا می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که آنها سرنوشت مردم ما را به گروگان بگیرند. و با تمام فریاد و با تمام وجود فریاد می‌زنیم مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر و از همین جا به دولتهای مماشاتگر می‌گوئیم به این جمعیت نگاه کنید، به مشتهای گره کرده به اراده پولادین آنها نگاه کنید! این بیانگر اراده ملت بزرگ ایران برای سرنگونی این رژیمه. با سیاست مماشات عمر این رژیم طولانی‌تر می‌شه، خون بیشتری از پیکر مردم ما جاری می‌شه، جوانهای بیشتری زندانی و اعدام می‌شوند. بله شما در همه این جنایتکارها سهیم هستید. اما باید یک چیز را خوب بدانید ما ادامه مجاهدان سر موضعی هستیم که در تابستان ۶۷ به‌نام سرخ مجاهد اعدام شدند.

برادر مسعود عزیز ما با شما عهد می بندیم تا روز آزادی ایران در این نبرد مقدس در کنار شما باشیم. سلام بر خلق، سلام بر آزادی، درود بر رجوی حاضر، حاضر، حاضر

از همین جا هم به رژیم پابگور می‌گیم ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم.

ادامه دارد

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳-توئیت‌های شخصیت‌ها در مورد نتایج نمایش انتخابات

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا:

مایک پنس و مایک پمپئو از تغییر رژیم در ایران جانانه حمایت می‌کنند

سناتورجولیو ترتزی: رئیس کمیته امور سیاستهای اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا

دومین ضربه کوبنده تحریم انتخابات در ایران، ۹۱درصد رأی دهندگان در دور دوم نمایش انتخاباتی خامنه‌ای را تحریم کردند.تعداد رأی دهندگان در سراسر کشور تقریباً ۵.۵ میلیون نفر یا ۹ درصد رأی دهندگان است

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد: این تحریم بزرگ یک «نه» عمومی به استبداد مذهبی و رأی قاطع مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندها و استقرار جمهوری دموکراتیک است

پروفسور ساشا شیهان معاون دانشکده روابط عمومی دانشگاه بالتیمور: «به‌طور گسترده پذیرفته شده است که نتیجه رقابت ریاست‌جمهوری عملاً هیچ تأثیری بر آینده سیاستهای ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور نخواهد داشت. واقعیت این است که هم سیاست داخلی و هم سیاست خارجی را فقط خامنه‌ای تعیین می‌کند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴-الگوسازی خامنه‌ای از رئیسی برای گوشزد کردن و هشدار به پزشکیان در دیدار با مخبر و اعضای باقیمانده دولت رئیسی

خامنه‌ای: رئیسی عزیز به‌عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به‌عنوان رئیس‌جمهور از مجموعه خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد. در اولین مصاحبه که ایشان کرد. راجع به ارتباط با فلان کشور پرسیدند شما ارتباط برقرار می‌کنید؟

گفت خیر، صریح یعنی هیچ!

دیدار خامنه‌ای با اعضای دولت سیزدهم - ۱۷تیر۱۴۰۳

گوینده: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار آقای مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری و اعضای هیأت دولت سیزدهم، تأکید کردند: رئیسی عزیز به‌عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به‌عنوان رئیس‌جمهور یک کشور از مجموعه این خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که آخرین دیدار اعضای دولت سیزدهم بود، دولت سیزدهم را دولت «کار و امید و حرکت» برشمردند و گفتند: شهید رئیسی واقعاً امیدوار و به حق، به آینده خوش‌بین بود و تصمیم قاطع داشت که به اهداف ترسیم شده برسد.

خامنه‌ای: این نور چشمی‌ها از همه توقع‌شان بیشتر است، از همه صبرشان کمتر است، از همه کمکشون ضعیف‌تر و ناقابل‌تر است. وقت توقع از همه بیشتر توقع دارند، وقتی که بنا است یه کاری ارائه بدهند از همه کمتر وارد میدان می‌شوند، وقتی جنگی چیزی پیش بیاید حضورشون محسوس نیست، یعنی برخلاف توده مردم که حالا ما خب نمونه‌هایش را دیگه شماها همه دیدید، توی میدان دفاع مقدس در دفاع حرم و دیگر امور.

...حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مأیوس نشدن شهید رئیسی از مشکلات و زخم زبانها افزودند: انسان غالباً از ناسپاسی یا انتقاد دیگران بدش می‌آید و دلسرد می‌شود اما رئیسی با وجودی که رنج می‌برد و گاهی هم به من شکایت می‌کرد، هیچ‌گاه از این مسائل مأیوس و از پیگیری کارها دلسرد نمی‌شد... ایشان افزودند: رئیسی از اختلافات، اوقاتش تلخ می‌شد اما با همه مدارا می‌کرد. در یک مورد هم که اختلافی جدی وجود داشت و ممکن بود دعوای بزرگی در کشور راه بیفتد، به ایشان گفتم مطلقاً عکس‌العمل نشان ندهد؛ برایش سخت بود اما عکس‌العملی نشان نداد و مدارا کرد.

آقای مخبر با اشاره به شرایط کشور در تابستان سال۱۴۰۰، اقدام برای رفع «تورم به‌جا مانده از دهه‌۹۰، بدهی سنگین دولت دوازدهم، کاهش سرمایه‌گذاری و رکود و شرطی‌شدن اقتصاد» را اولین برنامه‌ی دولت سیزدهم در آغاز کار خواند و با ارائه آمار مقایسه‌ای از عملکرد دولت شهید رئیسی با دولت پیش از خود در زمینه‌های چون «تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده، نرخ رشد نقدینگی، نرخ رشد پایه پولی، رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، آبرسانی و تولید برق، رشد صنعت، احیای کارخانه‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، ترانزیت، یارانه نقدی، طرح‌های معیشتی و بیمه سلامت»، به فراهم شدن تمام ملزومات برای رشد اقتصادی در سال جاری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی دولت سیزدهم برای رشد اقتصادی در سال جاری، ۸درصد است که اگر همین روند ادامه یابد، تردیدی برای تحقق آن وجود ندارد.

خامنه‌ای: یک نکته برجسته دیگری که در ایشون وجود داشت صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی بود دوپهلو حرف زدن ملاحظه این رو کردن. که اگر مواضع انقلابی‌مون رو ما صریح بیان کنیم. فلان آدم، فلان دسته، فلان شخصیت، ممکنه ناراحت بشوند. این ملاحظات رو ایشون نداشت. یعنی صریح مواضع انقلابی خودش‌رو همون که بهش معتقد بود، پابند بود. همون صریح ایشون بیان می‌کرد در اولین مصاحبه که ایشون کرد راجع به ارتباط با فلان کشور پرسیدند شما ارتباط برقرار می کنید گفت خیر. صریح یعنی هیچ بی‌ملاحظه حالا حاشیه و نمی‌دانم لا به لا و نه، خیلی صریح در همه موارد همین جور بود ایشون که دیده بودیم اینجوری بود.

خامنه‌ای: حالا من این موارد رو گفتم برای این‌که اینها ثبت بشه. این ثبت بشه به‌عنوان یک الگو. معلوم بشه یک کسی که رئیس قوه مجریه می‌تواند مجموعه این خصوصیات عملی و فکری و قلبی و اینها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند، میشه. می‌تواند ایشون بحمدالله داشت.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵-تشکرات غلیظ و مجیزگویی پزشکیان از خامنه‌ای بر سر قبر خمینی ملعون، نخستین اقدام پس از قرار گرفتن بر مسند ریاست‌جمهوری رژیم و دیدار با خامنه‌ای

تلویزیون رژیم ۱۶تیر۱۴۰۳

من در این روندی که پیش اومد و انتخابات به‌طور آرامی شکل گرفت و نهایتاً رای‌ها تونست درست خونده بشه، اول باید از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که قطعاً اگر ایشون نبود من تصور نمی‌کنم به این راحتی از این صندوقها اسم ما در میومد. این هدایتی بود که رهبری داشته‌اند. ...من اجازه بدهید چون با این داد و بیدادی که شما می‌کنید، اصلاً روند کلمات از یادم می‌رود، من این متن را برای شما می‌خوانم. زیاد وقتتون رو نمی‌گیرم ...قدردان وسعت نظر و گره‌گشای مقام معظم رهبری هستم که در این انتخابات عرصه را برای مشارکت و رقابت و سلامت نقش‌آفرینی بیشتر و نقش‌آفرینی بیشتر شهروندان و جریانهای سیاسی گشودند.

...ســخن امــام خمینــی (ره) را راهنمــای عمــل خــود میکنــم کــه «مــا همــه بــا هــم باشــیم، مملکــت از خودتــان اســت. همــه بچــه ایــن مملکــت هســتید. پــس چــرا یکــی بــه آن طــرف مــی کشــد، یکــی بــه ایــن طــرف مــی کشــد؟»

مــن در پــی آن هســتم کــه بــا تفاهــم و همــکاری همــه ارکان حا کمیــت، مجلــس و قــوه قضائیــه تنــش و وا گرایــی را از نهــاد سیاســت و حکمرانــی دور کنــم؛ امیــدوارم مجلــس محتــرم در همراهــی بــا رای ا کثریــت مــردم، خــود را بــرای این همــکاری موثــر بــا دولــت در مســیر عبــور کشــور از بحرانهــا آمــاده کنــد.

... . روز شنبه پزشکیان کنفرانس مطبوعاتی اعلام شده‌اش را بدون اعلام قبلی لغو کرد و به دیدار خامنه‌ای رفت. سایت ولی فقیه ارتجاع در‌این‌باره نوشت:... پزشکیان عصر (شنبه) با رهبر معظم دیدار کرد. رهبر انقلاب در این دیدار ضمن تبریک مجدد موفقیت پزشکیان در کسب رأی اکثریت و ابراز خرسندی از روند افزایشی مشارکت در دور دوم انتخابات، اظهار امیدواری کردن. آقای دکتر پزشکیان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دیگر ظرفیت‌های فراوان کشور در مسیر پیشرفت و آبادانی گام بردارد. خامنه‌ای هم‌چنین توصیه‌هایی را بیان کرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۶-آخوند سبزی امام جمعه مامونیه اراک و عضو مجلس ارتجاع: رئیس‌جمهور باید حد و مرز خودش را با ضدانقلاب و با مجاهدین مشخص کند

اخوند سبزی-مامونیه اراک-۱۴۰۳۰۴۱۶

سبزی امام‌جمعه مامونیه و نماینده مجلس: الآن هم بعضی‌ها می‌بینید که متوسل می‌شوند به هر کس و ناکسی اعم از ضدانقلاب و مخالف با معاند و منافق که رای بیاوریم این درست نیست. ما نباید برای رسیدن به قدرت به هر کسی متوسل بشیم. ... . تو عالم سیاست بعضی‌ها این شکلی هستند، برده سیاسی هستند، می‌آیند چی کار می‌کنند؟ خودشان می‌بینند جایگاهی ندارند، هی آویزان بشوند به این و اون، بلکه اونها به حکومت رسیدند اینها هم یک آبرویی پیدا کنند یک نان و نوایی برسند. این میشه بردگی سیاسی...

... چشم جهانیان امروز به ایران است. چشم مستضعفان عالم به این ایران است. چشم اون شیعیان مظلوم لبنان به ایران است. چشم مردم سوریه و عراق به ایران است. خیلی خدا میدونه اونها دغدغه دارند برایشان مهم است چه کسی در ایران رئیس‌جمهور می‌شه خیلی براشون مهم است.

... دنیا چشم شان به ایران است کی رئیس‌جمهور می‌شه می‌گویند خدایا کسی می‌شه که برای مسلمانها عزت خلق کند با اون وعده (نامفهوم) مثل وعده صادق که برای اولین بار هیمنه استکبار جهانی را به هم بریزه و اسراییل را از خاک ایران بزند. ابر قدرت‌های عالم نتوانند هیچ غلطی بکنند. آیا همچین رئیس جمهوری می‌آید؟یا نه کسی که بیاید دیپلماسی ذلت را در پیش بگیره؟

... خدا رحمت کند شهید رئیسی واقعاً در اوج اخلاق، توهین بهش می‌کنند می‌گویند ۶کلاس سواد بیشتر نداری.

نکته بعدی چون من اینارو دیگه واقعاً نمی‌رسم توضیح زیادی بدهم، حد و مرز خودش را با ضدانقلاب مشخص کنه، با منافقین مشخص کند، مردم ما می‌خواهند حفیظ باشه، امانت‌دار باشه رئیس‌جمهور.

مجتبی یوسفی عضو مجلس ارتجاع نیز گفت: ... دولت چهاردهم نیز باید در ادامه راه مسیر دولت رئیسی کوشا باشد. پزشکیان با معرفی کابینه‌ای قوی اولین قدم‌ها را برای حل مشکلات کشور به‌صورت جدی بردارد و به شکلی عمل کند که تکمیل‌کننده راه رئیس‌جمهور شهید باشد. رهبر انقلاب نیز در پیام اخیرشان فرموده‌اند که رئیس‌جمهور منتخب در ادامه راه رئیسی از ظرفیت‌های فراوان کشور بیشترین بهره را ببرند. پزشکیان هنگام معرفی کابینه باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷- ۱۸تیر سالروز قیام دانشجویان و مردم تهران در سال ۱۳۷۸

قیامی که زمین را زیر پای آخوندها لرزاند

پاسدار قالیباف: در حادثه کوی دانشگاه با آقای (قاسم سلیمانی) بودیم. عکس من روی موتور ۱۰۰۰ با چوب هست.جزو چوب‌زنهایم، افتخار هم هست. از سال۵۸ هم علیه مسعود رجوی چوب می‌زدیم. ما جزو دار و دسته بچه‌های شهید بهشتی بودیم. اونها هم دار و دسته مسعود رجوی بودند در دانشگاه صنعتی شریف

قالیباف ۲۲اردیبهشت ۱۳۹۲

حادثه سال۷۸ که اتفاق افتاد در کوی دانشگاه، اون نامه‌یی که نوشته شده، بنده نوشتم. با آقای سلیمانی بودیم با‌هم. این رو چرا دارم می‌گم، وقتی ما آمدیم اونجا وایسادیم. خیلی‌ها با ما حرف زدند. همین الآن هم هر کجا بریم با ما حرف می‌زنند. کف خیابون وقتی راه افتادند به سمت بیت رهبری راه افتادند. بنده فرمانده نیروی هوایی بودم. عکس من الآن روی موتور‌۱۰۰۰ با چوب هست. با حسین خالقی. وایسادم کف خیابون که کف خیابون اونجا را جمع کنه. پس نگاه کنید اون جایی که لازم بشه بیایم کف خیابون چوب بزنیم. جزو چوب زنهایم. افتخار هم هست، از سال۵۸ هم با مسعود رجوی چوب‌می‌زدیم. تو خیابون دانشگاه و دانشکده (خنده جمعیت) اونجا می‌زدیم. جلوشون هم می‌گرفتیم، خوب ما جزو دار و دسته بچه‌های شهید بهشتی بودیم.  اونها هم دار و دسته مسعود رجوی بودند. از اون روز ما اونجوری که لازم بوده چوب بزنیم کف خیابون چوب می‌زدیم (نامفهوم). من سردار فرمانده نیروی هوایی‌ام تو را چه رو چه کف خیابون... . فرماندهی اینجا کف خیابونه. ولی همین قالیباف فرمانده نیروی انتظامیه وقتی حوادث ۱۸تیر اتفاق می‌افته هر سال تو کشور مشغله بود یا نبود. هان؟.

آخوند حسن روحانی ۲۳تیر ۱۳۷۸ ـ دانشگاه تهران

پریشب نسبت به این عناصر دستور قاطع داده شد و دیروز غروب دستور قاطع انقلابی داده شد. هر گونه حرکت این عناصر مسلماً هرکجا که باشه با شدت و قاطعیت این‌ها سرکوب خواهند شد.خواهم گفت که از امروز نیروی انتظامی ما، نیروی قهرمان بسیج ما، در صحنه با این عناصر فرصت‌طلب، آشوب‌طلب اگر جرأت بروز داشته باشند، چه خواهند کرد!

آخوند شیاد خاتمی در مورد قیام ۱۸تیر: ۵مرداد۷۸

لطمه بود به امنیت ملی. تلاشی بود برای به‌هم زدن آرامش، آرامش مردم شریف و تخریب اموال عمومی و خصوصی و بالاتر، اهانت به نظام، به ارزش‌های آن، به مقام معظم رهبری. آنچه که پیش آمد، یک حادثه ساده نبود، تلاش بود برای مرزشکنی. برای ابراز کین‌توزی علیه نظام، یک حرکت کور و یک بلوا، و یک شورش و آشوب!

۱۸تیر سالروز قیام دانشجویان و مردم تهران در سال ۱۳۷۸

قیامی که زمین را زیر پای آخوندها لرزاند و برآخوند خاتمی و افسانه‌های ارتجاعی و استعماری دربارهٔ اصلاح‌پذیری رژیم ولایت فقیه مهر ابطال زد.

از سخنان برادر مسعود در ۱۵شهریور۷۸

به این وسیله می‌خواهیم به اون جوونها، به اون جوانان مجاهد و مبارز و دانشجویان و مردمی که با تمام توان در نخستین فرصت همه مظاهر حاکمیت آخوندی‌رو که در دسترشون بود در هم کوبیدند، آتش زدند و متلاشی کردند. بچه‌هایی که توی عکسها چهره‌ها رو پوشونده‌اند و کوکتل دستشون هست و آتش روشن کرده‌ا‌ند، با درود در هرکجا که هستند تهران، تبریز، رشت، شیراز، ارومیه و همه جا از قلب آتشکده آزادی و ارتش آزادی با درود بگوییم اینه‌ها صدای گامهای استوار ارتش آزادیبخش رو بشنوید. ارتش آزادیبخش از آن شما مال شما و جای شماست. اون جوونها اون بچه‌ها خودشون جوشش همین خونها هستند. پس آهای پسرها و دخترها و جوانهای تهران و تبریز و سراسر ایران، ارتش آزادی به عهدش با شما به هرقیمت وفا خواهد کرد.

پس آهای بچه‌های تهران و تبریز و رشت و مازندران و بندرعباس و مشهد و زاهدان و کرمان و اصفهان و سراسر ایران، خیزش و قیامهای شما خود راهگشای حرکت و تضمین پیروزی محتوم ارتش آزادیبخش ملی است.

آهای بچه‌ها این بار اما، تا اونجایی که می‌توانید مسلح بشوید و مسلحانه با دشمن خدا و خلق برخورد کنید.

جای تبریک داره برای قیام و قیامها، چرا؟ چون خواست مقاومت و راه‌حل دموکراتیک انقلابی رو بازتاب میده. چون ناقوس بسیار پرمعنایی‌رو در مورد رژیم و در مورد مقاومت در سراسر جهان بصدا درآورد. چون همه افسانه‌های ارتجاعی و استعماری رو درباره اصلاحپذیری رژیم مهر ابطال زد.

و خوشا مقاومتی که در بغرنج‌ترین شرایط، شرایطی که همه مدعیها مقهورش شده بودند تنها طرفیه، تنها طرف که پا می‌فشرد بر سرنگونی رژیم آخوندی. بر بطلان مانورهای آخوند خاتمی. خاتمی‌چیها تو نوشته‌هاشون تصریح می‌کنند که: ”مردم ایران به‌خوبی می‌دانند در حال حاضر فقط همین مقاومت در ایران به آشوب دل بسته است“و این‌که به دو دلیل با نفوذ در صفوف دانشجویان و بر رادیکالیزه شدن وضع پای می‌فشردند. یا با خیابانی شدن تظاهرات و پیوست مردم به‌زعم آنها به تظاهرات اعتراضات عمومیت یافته و پایه‌های نظام متزلزل شده و زمینه برای گسترش فعالیت آنها فراهم می‌شود و یا تظاهرات خیابانی با خشونت سرکوب می‌شود و منجر به توقف روند اصلاحات می‌گردد که در آینده نه چندان دور نظام را به بن‌بست می‌کشاند ”.

همین‌که تظاهرات از چارچوب مورد نظر اونها خارج شد و بعد درهم کوبیدن مظاهر حاکمیت رژیم شروع شد و بعد شعارهای سرنگونی و بعد حکومت آخوندی سرنگون سرنگون، لحظه به لحظه گویم زیر شکنجه گویم یا مرگ یا آزادی. خاتمی پرید جلو، جلوتر از خامنه‌ای دستور سرکوب با شدت و جدیت داد. بعد با تأکید بر خطر جانشین و جایگزین برای حکومت هشدارشون این است: ”افرادی که مستعد مشارکت در چنین بلواهایی هستند اکنون نیز در جامعه حضور دارند و اگر نمی‌توانند بلوا و آشوب بپا کنند مطمئن باشید که بلوا و آشوب خود را در خانه، مدرسه، محل کار و حتی خیابان، به‌نحو دیگری به‌پا می‌کنند. در واقع سرکوب آن واقعه به منزله پوشاندن حرارت با خاکستر است و نه چیز دیگر ”.

در آنجا آتشی است زیر خاکستر، در اینجا آتشی است بدون خاکستر

خب سرانجام سرانجام آتش زیر خاکستر لاجرم به آتش شعله‌ور تبدیل خواهد شد، نظرتون چیه؟...

بالا بردن مشعل قیام در کانونهای شورشی در هر فرصت، هر زمان و هر مکان دستور کار و وظیفه مبرم انقلابی و میهنی است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸-تظاهرات بازنشستگان علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

با شعار فقط کف خیابان به دست می‌آد حقمان

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ کرمانشاه -۱۷تیر ۱۴۰۳

تا زمانی که ما پیگیر مطالبات هستیم تا زمانی که ما حقوق (نداشته باشیم) مطمئن باشید چیزی عوض نخواهد شد و همین شعار باقی خواهد ماند (درود و کف زدن)

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ اهواز -۱۷تیر ۱۴۰۳

بازنشستگان فولاد ـ اهواز -۱۷تیر ۱۴۰۳

بازنشستگان ـ شوش، هفت‌تپه، کرخه -۱۷تیر ۱۴۰۳

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ تهران -۱۷تیر ۱۴۰۳

بازنشستگان فولاد ـ اصفهان -۱۷تیر ۱۴۰۳

بازنشستگان فولاد ـ دامغان -۱۷تیر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

۹-قتل یک نوجوان بلوچ با شلیک مأموران خامنه‌ای

مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی روز پنجشنبه ۱۴تیر یک نوجوان بلوچ را در ر روستای سرحدی، شهرستان زابل، در مقابل منزلش بدون ایست و هشدار قبلی با شلیک گلوله به‌قتل رساندند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-انعکاسات بین‌المللی در مورد نمایش انتخابات

یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا به آسوشیتدپرس گفت: انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نبود. بخش عمده‌یی از ایرانیان ترجیح دادند که اصلاً شرکت نکنند. ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی در مسیر ایران یا احترام بیشتر به حقوق‌بشر شود. همان‌طور که خود کاندیداها گفته‌اند، سیاست ایران توسط رهبر تعیین می‌شود.

سخنگوی حوثیهای یمن، معاون دفتر سیاسی طالبان در دوحه، جهاد اسلامی، رئیس جمهور بلاروس، امیر دوبی، رئیس امارات، نخست‌وزیر قطر، شاه بحرین، رئیس‌جمهور تاجیکستان، رئیس‌جمهور صربستان، رئیس‌جمهور بلاروس، نخست‌وزیر ارمنستان، سطان عمان، رئیس امارات، شاه بحرین، رئیس‌جمهور آذربایجان، امیر، ولی‌عهد و رئیس پارلمان کویت، امیر قطر و نچیروان بارزانی نیز به رئیس‌جمهور جدید ارتجاع تبریک گفتند.

حسن نصرالله سرکرده حزب‌الشیطان خطاب به پزشکیان نوشت: با جنابعالی راه را تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد

خبرگزاری سوییس انفو گزارش داد: شورای ملی ایران، اعلام کرد علی خامنه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه برگزار شد «بازنده استراتژیک» است. این شورا در بیانیه ای که روز شنبه منتشر کرد گفت این انتخابات شکافی خواهد بود که راه را برای قیام باز می‌کند و تارها و پیوندهای درونی این رژیم را از هم می گسلد. شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه خود هم‌چنین گفت این رژیم از درون پاشیده شده است و در آن گرگها همدیگر را می‌درند.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران نیز روز شنبه در حساب ایکس خود نوشت: اگر رئیس‌جمهور جدید پیرو همان راه سلف خود رئیسی نیست، باید حجاب اجباری را لغو کند، گشت‌های سرکوب زنان را منحل کند، زندانیان سیاسی را آزاد و مجازات اعدام را لغو کند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-خبرهای انتخابات: سایت حکومتی رودیداد ۲۴روز ۱۷تیر درباره جنگ گرگها پس از شعبده انتخابات خامنه‌ای نوشت: جریان حامی قالیباف این شکست را نتیجه لجبازی جلیلی و عدم کناره‌گیری او از انتخابات می‌دانند. از نیمه‌های شب، که تقریباً پیروزی پزشکیان مسجل شد، گروه‌های تلگرامی جریان اصول‌گرا محل یک زد و خورد میان حامیان جلیلی و قالیباف بود. ساعاتی بعد این دعوا علنی‌تر شد و به توئیتر کشیده شد.

محمد‌مهدی همت توئیت بلندی زد و گفت: «این شکست می‌توانست رقم نخورد اگر جلیلی و اطرافیانش لجبازی نمی‌کردند»

جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو سابق مجلس ارتجاع ضمن اعتراف به تخلفات گسترده در نمایش انتخابات، درباره کارنامه دولت رئیسی گفت: سه سال گذشته بدترین عملکرد اقتصادی بود و سه سال پشت سرهم تورم بالای ۴۰درصد داشتیم.

جعفرزاده ایمن آبادی عضو سابق مجلس ارتجاع – ۱۷تیر ۱۴۰۳

... واقعاً کارنامه اقتصادی دولت سیزده بسیار بسیار ضعیف بود و متأسفانه کاندیداهای پوششی برای این‌که پرداخته نشه به‌عملکرد ۳سال گذشته یکی از بدترین عملکردهای اقتصادی بعد از انقلاب بود بعد از انقلاب ما سه سال پشت سر هم نداشتیم که بالای چهل درصد تورم داشته باشیم حجم پول نقدینگی و داستانهایی که شما از من بهتر می‌دونید و این تورمی که مردم رو به خاک سیاه نشاند و آمارهای خلاف واقع، مثل بیکاری، مثل اشتغال ایجاد کردیم، خونه ساختیم، از این چیزا که هیچکی نفهمید کجاست... . از همه بدتر و بدتر تخلفاتی که دولتی‌ها در این دوره به‌اصطلاح عمل کردن اصلاً سابقه نداشت. من از بعد از انقلاب واقعاً در دوران آقای خاتمی و آقای ناطق یا آقای احمدی‌نژاد و آقای موسوی و کروبی اصلاً نمی‌گم تخلف نشد ولی نه به این حجم.

مجری: چه تخلفی؟

ایمن آبادی: عاملان برگزار‌کننده انتخابات بیانیه حمایتی از آقای جلیلی دادند. تمام دهیاران تمام متولیان برگزاری صندوقها اینها برده شدند، حساب و کتاب کشیده شدن، تهدید شدن تطمیع شدن، این حجم بسته‌هایی که تو روستاها توزیع شد شما ببینید مدیرکل کمیته امداد یک استانی که نخواست با اینها همآهنگی و همکاری کنه، همین قبل از انتخابات عزل‌اش کردند و یکی دیگه گذاشتن و تمام اموال کمیته امداد و تو روستاها پخش کردن و کارتهایی که پخش شد.

۱۲-خبرهای جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز یکشنبه نوشت: حملات اسراییل به مناطق مختلف نوار غزه، از جمله شهر غزه و نواحی اطراف آن، اردوگاه های نصیرات و بـُریج، منطقه زوایده و شهر خان یونس، دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت که در میان آنها نزدیک به ۱۰ کودک نیز وجود داشت.

رویترز نیز گزارش داد در بمباران مدرسه ای واقع در نزدیکی اردوگاه نصیرات که پناهگاه صدها آواره فلسطینی به‌شمار می‌رفت، دست کم ۱۴تن کشته شدند

وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۳۸۱۵۳ کشته و ۸۷۸۲۸ مجروح اعلام کرد. به گزارش رویترز حماس پیشنهاد آمریکا برای آغاز مذاکرات آتش‌بس و آزادی گروگانهای اسرائیلی، از جمله سربازان و مردان، ۱۶روز پس از مرحله اول توافق با هدف پایان دادن به جنگ غزه را پذیرفته است. رویترز افزود یک مقام فلسطینی دست‌اندرکار مذاکرات گفت اگر اسراییل این را بپذیرد، این روند می‌تواند به چهارچوب توافقی برای پایان دادن به جنگ ۹ماهه غزه منجر شود.

از سوی دیگر تایمز اسراییل نوشت مقامات اسرائیلی پیش بینی می‌کنند این دور مذاکرات دست کم سه هفته طول بکشد.

دیوید لامی، وزیر خارجه جدید انگلستان، در اولین سفر دیپلوماتیک خود در برلین گفت: «من می‌خواهم موضع متعادلی در مورد اسراییل و غزه اتخاذ کنم. ما می‌خواهیم شاهد آتش‌بس و آزادی گروگانها باشیم. رویترز با انتشار این خبر به‌نقل از وی افزود: جنگ باید متوقف شود، کمکهای انسان‌دوستانه باید به غزه وارد شوند و من از تمام تلاش و توان دیپلوماتیک برای اطمینان از برقرار آتش‌بس استفاده خواهم کرد»

سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد چند پست شناسایی حزب‌الله در منطقه حولا و عـُد ِیسه در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی قرار داده است. این سخنگو گفت: در حمله نیروهای اسراییل به مقرهای حزب‌الله در منطقه بعلبک، یکی از کارشناسان مهم این گروه، به‌نام میثم مصطفی عطار را به‌قتل رسانده است. وی در ارتباط با رژیم ایران مسئولیت انتقال تسلیحات به حزب‌الله را به عهده داشته است. این منبع هم‌چنین افزود صبح یکشنبه حزب‌الله لبنان مناطق شمال اسراییل را موشکباران کرد که منجر به آتش سوزی در این مناطق و مصدوم شدن یک نفر گردید.

برای دیدن ویدئو ومتن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۳-سانسور اینترنتی در ایران: روزنامه حکومتی اعتماد درباره سانسور اینترنتی در ایران تحت حاکمیت آخوندها نوشت: نگاهی به گزارش سوم انجمن تجارت الکترونیک تهران نشان می‌دهد نظام در بین ۱۰۰‌کشور در جایگاه‌۹۵ دسترسی آزاد به اینترنت قرار دارد و اگر کشورهای بدون اطلاعات کافی در رابطه با محدودیت را حذف کنیم، اینترنت ایران در وضعیتی پایین‌تر از چین و کامرون در صدر کشورهای دارای محدودیت در دسترسی آزاد به اینترنت است.

انجمن حکومتی تجارت الکترونیک تهران هم‌چنین در گزارشی گردش مالی بازار خرید و فروش ابزارهای فیلترشکن را در کشور سالانه بالغ بر ۵هزار میلیارد تومان برآورد کرد. بنا‌به این گزارش استفاده از فیلترشکن بعد از فیلتر شدن «اینستاگرام» و «واتس‌اپ» در پاییز ۱۴۰۱ سه برابر شده است و به‌طور میانگین هر کاربر در طول روز، چهار ساعت از فیلترشکن استفاده می‌کند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴-اذعان به ورشکستگی صنعت نفت

یک کارشناس حکومتی درباره استهلاک و ورشکستگی صنعت نفت رژیم گفت: عدم وجود تکنولوژی خارجی ما را به جایی رسانده که بیش از ۲۰‌درصد مخازن را نمی‌توانیم استخراج کنیم. وی افزود: اگر بخواهیم صنعت نفت را سرپا نگهداریم نیازمند ۲۰۰‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۵-خبر انتخابات فرانسه

دور دوم انتخابات پارلمان فرانسه صبح روز یکشنبه با شرکت کمی بیش از ۴۹میلیون نفر آغاز شد. طبق نظرسنجی های رسمی اعلام شده توسط وزارت کشور فرانسه مشارکت مردم تا بعدازظهر امروز بیش از ۲۶ و ۶۳صدم درصد بوده است.

در پایان دور اول این انتخابات، نرخ مشارکت حدود ۶۷‌درصد اعلام شد که بالاترین میزان مشارکت از سال‌۱۹۹۷ میلادی، یعنی پس از حدود سه دهه بی‌تفاوتی رای‌دهندگان به انتخابات پارلمانی فرانسه محسوب می‌شد.

آسوشیتدپرس با انتشار این گزارش نوشت اگر حزب تجمع ملی اکثریت را در پارلمان به دست آورد، ماکرون مجبور می شود قدرت را با نخست وزیر تقسیم کند.

در این دور انتخابات فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه طی سال‌های۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی، برای نمایندگی پارلمان فرانسه نامزد شده است. دور دوم این انتخابات ساعت ۸ شب به وقت فرانسه به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود که اولین نتایج رسمی نیز تا پایان شب اعلام شود.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: